Bahagian 24

2.2K 148 15
                                    

Arin POV...

"Wahh..Restoran mewah.." Aku ternganga tengok restoran mewah yang Taehyung baru sahaja masuk. Taehyung nak jumpa siapa sebernanya?

Aku terus mengikuti Taehyung. Taehyung tanya dekat kaunter tu dan pelayan tu tunjuk meja. Dia duduk dan pelayan tu pun berlalu pergi. Aku tengok sekeliling.

"Restoran mewah camni memang tak ramai orang". Aku cakap sendiri dan beralih balik pada Taehyung. Aku duduk di meja belakang Taehyung. Tempat tu besar. So jarak meja aku dengan dia memang jauh.

Aku tak berhenti perhatikan Taehyung.

Tiba²..

"Cik..Nah menu..Maaf lambat"  Pelayan lelaki tu letakkan menu depan aku. "Ahh..Tak apa" Aku jawab. Aishh..Aku datang sini bukannya nak makan. Aku bukak menu tu.

Ahah...hahh..hahh...hahah

"Saya nak air kosong sejuk satu.. " "Amm.. Okey.. Lagi...?" Pelayan tu tanya.
"Tu je.. " Aku senyum.

Pelayan tu tengok aku atas bawah

Apahal dia ni...?

"Ouhh..Okey.." Dia pun berlalu pergi. Aku pun perhatikan Taehyung balik. Tak sampai² lagi ke orang yang Taehyung nak jumpa tu?.

......................................

Dorm BTS (Bilik)

Namjoon menanggalkan headphones nya. "Kau ni kenapa Jungkook? Termenung je dari tadi? Fikir pasal apa?" Soal Namjoon

"Ah? Um.. Tak ada apa.." Kata Jungkook.
"Kau fikir pasal Taehyung tu ke?" Namjoon pandang Jungkook. "Haah.. hyung.. Risau lah kalau jadi apa² kat Taehyung hyung.. And Arin.. " Kata Jungkook.

"Arin..?" Namjoon mengangkat kening.
"Tak.. Tak ada apa² lah.." Jungkook bangun dan lepas tu keluar dari bilik .
"Apahal lah dengan budak ni?" Tanya Namjoon sendiri. Namjoon memakai headphonesnya balik

................................

No POV...

Taehyung menunggu dan menunggu orang yang istimewa tu untuk datang. Sehingga Taehyung menguap menunggu. Taehyung tengok jam di tangannya. 30 minit sudah pun berlalu..

"Haihh.. Mana diorang nih? Tak kan mungkir janji lagi.." Desis Taehyung.
Arin yang sedang duduk tak berapa jauh di belakang Taehyung pun mengomel sendiri.

"Haduhh..Mana orang yang Taehyung nak jumpa tu..?" Arin tanya sendiri.
Arin mengangkat gelasnya dan minum. "Dah habis? " Arin letak balik.

"Neoui oppa"

Arin terus mengangkat telefonnya.

" Hello? " Arin tanya

"Hello, ni Jimin..Ada apa² terjadi ke? Taehyung jumpa dengan siapa? " Jimin bertanya di dalam talian."Tak ada lagi.. Orang yang Taehyung nak jumpa tu tak sampai lagi.. " Arin jawab."Huh? Lamanya.. Tak kan tak sampai² lagi..?" Jimin tanya.

"Entah lah..Taehyung pun dah mula ngantok tunggu orang tu.. " Jelas Arin.
Pada masa yang sama tiga orang baru sahaja sampai di meja Taehyung.
Taehyung menunduk dan pandang ke arah perempuan di sebelah mama dan papa nya dengan pelik.

"Kenapa dia ada dekat sini?" Taehyung tanya dengan berkerut. Mama Taehyung dan dua orang di sebelahnya pun duduk.

.......................


"Jupp..! Ada tiga orang dah sampai.. " Mata Arin membesar. "Siapa?" Soal Jimin ingin tahu siapa. "Entahlah.. Tapi rasanya parents Taehyung dan sorang perempuan.. " Terang Arin. "Perempuan?" Jimin mengerut dahinya.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now