Bahagian 49-JustFriends

1.2K 83 4
                                    








Yes or no?









Kringgggg!!









Aku membuka mata ku perlahan. Aku tutup alarm yang aku set semalam dan bangun. Aku menggosok mata ku.

Yes or no?

"Mimpi rupanya.. " Aku menggelengkan kepala ku lalu tersengih.

Tak kan lah Taehyung BTS tu nak melamar aku jadi yeojachingu dia. Dalam mimpi jelah.

Aku mengambil towel mandi ku dan masuk ke dalam bilik air untuk bersiap ke tempat kerja ku.


...







"Anyyeong Arin.. " Sapa ahli BTS pada ku kecuali Taehyung. "Annyeong"
Balasku.

Jimin datang kepada ku dan mengajak ku berbual di luar bilik latihan. Walaupun aku pelik kenapa tiba², tapi aku hanya mengikutnya.

Pada masa yang sama.

"Okay di dah keluar. Cepat ambik kook"  Arah Hoseok pada Jungkook. "Nae!" Balas Jungkook lalu pergi ke arah beg Arin dan membawa kepada mereka yang lain.

Jungkook seperti mencari sesuatu di dalam beg itu.

"Jumpa!"

"Eh senyap sikit!"

"Mian²"

Jungkook mengeluarkan dompet lalu membuka nya.

"Eh ada gambar Jimin hyung?" Soal Jungkook menatap pada gambar Jimin yang terselit pada dompet Arin.

"Aku suruh cari benda lain kan?" Kata Taehyung dengan nada sedikit cemburu. Yalah gambar dia tak ada pulak dalam tu, Jimin pulak yang ada.

"Okay²" Balas Jungkook. "Ni!" Jungkook mengeluarkan kad pengenalan Arin. Taehyung lalu merampas nya dari Jungkook.

"13 November" Tutur Taehyung setelah melihat tarikh lahir Arin.

"Wahh bulan depan je hyung" Kata Jungkook.

"So.. Kau nak melamar dia bulan depan ke Tae?" Soal Namjoon.

"Hmm.. Ya" Balas Taehyung. Dia tersengih melihat gambar Arin dalam kad pengenalan itu.

"Lama tu hyung" Kata Jungkook.

"Biarlah bukannya melamar kahwin pun. Ya kau ni excited lebih asal?" Tanya Yoongi mengerling Jungkook.

"Alo biarlah.. " Jungkook mencebik.

"So kita kena prepare elok² untuk birthday Arin nanti" Pesan Jin. Dan lain hanya mengangguk.

"Kau pulak cari lah cincin ke rantai untuk dia nanti eh?" Kata Jin.

"Taulah hyung" Kata Taehyung ringkas.

Yang lain hanya ketawa.




...









"Wahh baguslah.. " Balas

Minjae tersengih.

"Thank you aunty sebab support Minjae" Kata Minjae.

"Sama² Minjae. Mestilah aunty akan support bakal menantu aunty ni.. Hahah" Kata membuatkan Minjae menggosok tengkuknya malu.

Bunya pintu di buka.

"Eomma Arin dah balik!" Kata Arin lalu meletakkan kasutnya ke dalam kabinet.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now