Bahagian 32

2.3K 144 12
                                    


No POV...


Selepas beberapa minit... "Yahh! Kau nak pergi mana?" Tanya yang lain.
Taehyung tidak membalas lalu keluar dari situ. Arin pula masih terpinga-pinga melihat situasi itu.

"Kamu pergi ikut dia. Cepat" Kata Puan Hyun Soo."Sa-saya? Nanti dia marah saya macam mana?" Tanya Arin. Yalah takut nanti dikatakan sibuk mencampur urusan privasinya.

"Baik kamu ikut dia cepat sebelum dia buat apa² yang tak patut!" Kata Puan Hyun Soo yang mula naik berang. "O-okey!" Balas Arin lalu pecut keluar dari situ. Semua memandang ke arah Puan Hyun Soo.

Gulp.


........................................



'Encik! Encik kena buat appointment dulu!'

'Saya ni anak dia. Ke tepi lah!'

'Dah lah. Jom pergi. Tak elok lah, semua tengah pandang'

"Apa yang bising² tu?" Tanya Pn.Kim sendiri sambil memandang ke arah pintu pejabat nya.

Ppang!

"Encik!"

"Taeh-!"

Pn.Kim terkejut dengan kehadiran Taehyung di pejabatnya. "Maaf Puan. Saya dah cuba halang dia masuk" Kata pekerja lelaki itu sambil menunduk.
"Tak apa. Dia ni anak saya" Kata Pn.Kim.

"A-anak Puan? Kim Taehyung tu ke?" Kata pekerja lelaki itu sambil mengerling ke arah Taehyung.
Taehyung menjeling ke arah pekerja lelaki itu.

"Ya. Dah, nanti saya terangkan. Kamu boleh keluar" Kata Pn.Kim mengarahkan pekerjanya. "Nae" Kata pekerja lelaki itu dan keluar dari situ.

Pintu di tutup. Taehyung memandang mama nya dengan penuh sabar. "Mama tahu, Taehyung datang sini mesti sebab dah tau pasal tu kan?" Kata Pn. Kim.

"Nae! Wae Mama bertindak macam tu?" Kata Taehyung yang menahan marahnya. "Mama kan dah cakap sebelum ni dekat Taehyung. Apa, Taehyung ingat apa yang Mama cakap hari tu main² ke?" Kata Pn.Kim memandang anak tunggal nya itu.

"Kan Taehyung dah cakap. Taehyung tak nak semua apa yang Mama rancangkan tu! Taehyung nak ikut kemahuan sendiri! Susah sangat ke nak paham Ma!" Kata Taehyung menahan kemarahan nya.

Pn.Kim berdiri dari kerusi meja nya dan pergi ke arah Taehyung. "Ni semua untuk kebaikan dan masa depan kamu jugak" Kata Pn.Kim sambil menyentuh pipi anaknya perlahan untuk memujuk.

Taehyung memandang Pn Kim sebentar. Hati nya mula rasa terdetak. Teringat kembali masa dahulu.

"Taehyung... Mama tahu ni semua berlaku tiba² je. Tapi ni bukan untuk Mama. Apa yang Mama buat ni semua untuk Taehyung. Sebab Taehyung lah satu-satunya anak kandung Mama" Kata Pn.Kim tak lepas memandang anaknya itu.

Mereka terdiam sebentar. Taehyung mengetapkan bibirnya. Tiba². Taehyung menepis tangan Pn.Kim yang memegang pipi nya itu.

"Mwo? Satu-satu nya anak kandung? Nampak sangat Mama hanya perguna kan Tae untuk syarikat ni kan!" Kata Taehyung memandang Pn.Kim dengan penuh sabar.

"Tae-" Pn.Kim tidak sempat menghabis kan ayat nya. "Cukup lah.. Cukup lah sekali Mama dengan Papa buat Taehyung menderita sendiri. Tu dah cukup untuk buat Tae rasa sakit, perit kena tinggal sendiri" Kata Taehyung. Air mata nya mula bergenang. Pn.Kim hanya terdiam.

"Taehyung cakap sekali je. Kalau Mama nak Taehyung menderita lagi. Buat lah apa yang Mama nak buat tu. Terpulang kepada Mama. Tae dah penat" Kata Taehyung dan mula melangkah pergi dari situ.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now