Bahagian 9

2.5K 192 10
                                    


No POV

"Yahh.. " Keluh Jin di tangga. Yang lain semua turun. Jimin terlanggar Jin masa nak turun cepat2 selepas nampak Taehyung sedang menonton televisyen.

"Sorry hyung" Jimin cakap lepastu terus pergi pada Taehyung.

"Taehyung-nie.. Kau buat apa?" Jimin duduk di sebelah nya.

"Tengok K-Drama.. " Jawabnya tanpa pandang Jimin. Jimin pandang kaca TV itu dan pandang Taehyung balik dengan pelik.

"Eh sejak bila kau tengok K-Drama ni? Tak pernah2 kau tengok sebelum ni" Jimin berkerut dahi padang Taehyung.

"Tanya lah orang sebelah aku ni..Aku layan je.." Taehyung kerling ke arah Hyung.

"Hyung?" Jimin pandang Hyung.  Tapi Hyung langsung  tak layan Jimin.

"Yahh.. Hyung sampai hati tak nak layan Jimin" Jimin mencebikkan bibirnya. Ingat comel lah tu.

"Aku kan ada.. Hahah" Hoseok cakap sambil peluk2 Jimin.

"Yahh.. Hoseok hyung" Jimin cuba melepaskan pelukan Hoseok itu. 

Namjoon hanya menggelengkan kepala. Diorang semua dah duduk.atas sofa kecuali Jin. Jin tengah tengok Arin dekat dapur dari jauh  dengan pelik.

'Haduh macam mana  nih?' Arin cakap sendiri sambil berulang-alik dari dapur masak ke peti sejuk

'Kenapa dengan Arin tu? Asal dia kat dapur? ' Jin bisik dalam hati

Jin buat keputusan untuk pergi pada Arin yang dari tadi berulang-alik tanpa henti.

"Arin? Kenapa ni?" Jin tanya.

...

Aku dari tadi tak berhenti-henti berulang-alik..

Macam2 yang aku tengah fikirkan

'Aku boleh masak telur goreng gulung. Tapi masa umur aku 17 tahun dululah. Sekarang entah aku ingat ke tidak. Argghh. Kalau aku boleh pun.. Takkan dorang nak makan tu je? Aku bebel sendiri

"Arin kenapa ni?" Jin tanya Kim SeokJin!! Syukur lah kau datang.. Huhuhu. TT

"Jin!" Aku terjerit gembira namanya. Jin terkejut sehingga dia terhinjut bahunya.

"Wae? Wae?" Jin tanya gelabah pada aku.

"Ermmm.. T..Tolong ajarkan Arin masak boleh? Taehyung suruh saya masak tapi saya tak pandai masak. Dan saya tak tahu nak masa apa dengan bahan2 yang ada dalam peti ais tu " Kata aku sambil mengesat kaki ku di lantai. Iee gedik nya minah ni.

"Hahah.. Ingat kan apa lah tadi.." Kata Jin tersenyum.

"Okey.. Kita buat kimbab dan omelet " Jin cakap sambil keluar kan bahan2 dari peti ais.

"Arin tolong letak atas meja" Jin cakap sambil bagi aku bekas nasi.

"Basuh tangan" Jin mencuci tangannya.

Aku pergi pada nya.

NO POV (Di Hall )

"Mana Jin hyung?" Tanya Taehyung  sambil lihat sekeliling. Semua kepala menoleh ke kiri kanan mencari kelibat Jin.

"Tadi ada. Naik atas balik kut" Cebik Jimin.

"Peliknya baru tadi dia ada " Kata Namjoon pula.

"Ha ah.. " Jungkook pandang sekeliling.

Berberapa minit selepas itu.

"Ni letak atas tikar gulung tu" Jin arahkan aku sambil bagi aku rumpai laut pada ku.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now