Taehyung POVs
Aku membuka pintu wad eomma ku dengan perlahan. Dan terlihat mama ku yang sedang terbaring di atas katil wad. Aku menutup kembali pintu wad itu dan melangkah ke mama ku.
Aku mengambil kerusi yang tidak jauh dari katil mama lalu duduk di sebelah kanannya.
Aku memandang wajah mama dengan sayu lalu memegang tangannya. Aku rasa bersalah pada mama iaitu eomma aku yang selama ni aku tak tau keadaan dia macam mana. Selama ni aku salah faham terhadap mama.
Aku ingat dulu mama dan papa sengaja meninggalkan aku pada 11 tahun yang lalu tanpa pemberitahuan dari mereka.
Aku rasa aku ni anak yang tak guna.. Aku penting kan diri sendiri. Aku menyesali menjerit dan marah pada mama selama ni. Aku.. Sangat menyesal.
Air mata ku mula menitis. Rasa bersalah yang teramat tidak lagi aku tahan. Aku menundukkan wajah aku sambil tersedu-sedu. Aku pabo.
Sementara itu.
Ye Rin menjeling Arin lalu meninggalkan Arin di situ.
Arin hanya memandangnya dengan berkerut. Tiba² je jeling aku, dah kenapa.
Arin duduk di kerusi menunggu dan melihat jam di screen phone nya.
[ 1:06 p.m. ]
Arin memandang pintu yang Taehyung baru masuk tadi. Hmm.. Taehyung okay ke kat dalam tu sorang²? Risau lah aku.
Arin mengeluh. Dan tiba² ada seseorang duduk di sebelahnya. "Annyeong Arin" Katanya tersenyum. "Ah. Annyeong Minjae shi" Balas Arin. "Arin baru datang sini ke?" Tanya Minjae.
"Ani. Dah lama lah jugak. Dari pagi tadi" Jawab Arin. "Ouhh.. " Balas Minjae."Jom kita pergi makan jup dekat kafeteria?" Ajak Minjae. "Tak apa lah. Saya dah kenyang.. " Balas Arin.
"Temanlah saya makan. Saya tak makan lagi ni. Plisss... " Kata Minjae lalu membuat puppy eyes.
"Yalahh². Jom.. " Kata Arin dan bangun.
"Yeyyy! Jom" Kata Minjae.
Arin memandang ke arah pintu tu sebelum pergi.
Kafeteria
"Eh? Itu Cik Ye Rin.. " Kata Minjae memandang Ye Rin yang duduk di sebuah meja yang tidak jauh dari mereka.
"Ingatkan dah balik" Kata Arin sendiri.
"Arin pergi dulu dekat Cik Ye Rin. Minjae nak order makanan kejap.. " Kata Minjae.
"Mwo?"
"Waeyo??" Tanya Minjae pelik.
"Um. Ghen-ghenchana. Minjae pergilah order.." Kata Arin. "Okayy.. " Kata Minjae dan berlalu dari situ. Arin pula melangkah perlahan ke meja yang Ye Rin duduk.
Ye Rin perasaan akan kehadiran Arin. "Kau buat apa dekat sini?"
"Umm.. Boleh saya duduk?" Tanya Arin dengan mata berkelip-kelip.
Ye Rin memandang Arin atas, bawah. "Tak boleh. Cari meja lain"
"Tapi Taehyung suruh duduk sini.. " Kata Arin.
"Taehyung? Mana dia?" Tanya Ye Rin dan matanya mula mencari Taehyung di sekitar kateferia itu.
"Tengah order makanan" Kata Arin.
"Ouhh. Duduklah.. " Kata Ye Rin mendatar.
"Gumawo" Jawab Arin tersenyum. Dia terpaksa menipu. Tak lama selepas itu. Minjae pergi ke meja itu dengan membawa dulang yang berisi makanan dan air di atasnya.
YOU ARE READING
I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)
FanficHighest-ranking 🎖 #64 of Kim Taehyung Highest-ranking 🎖 #1 of 태형 Highest-ranking 🎖 #53 of bts Highest-ranking 🎖 #1 of Kim Minjae Highest-ranking 🎖 #1 of Manager Highest-ranking 🎖 #14 of 방탄소년단 (Malay ver) Arin seorang perempuan yang berumur...