12 jam kemudian...
Arin POVs
Baru sahaja aku melangkah keluar dari tandas, tiba² phone ku berbunyi. Aku mengambil phone di poket ku. Dan melihat nama pemanggil tersebut.
«Prince Charming»
Aku tersenyum lalu menjawabnya.
"Yeobsaeyo?"
"Ah. Annyeong Arin" Sapa Jimin di taliam. "Anyyeong Jimin ah" Balas ku.
"Arin sshi... Umm.. Jimin nak tanya ni.. Pasal Taehyung" Tanya Jimin menyentuh bibirnya."Waeyo?" Tanya ku.
"Dia okay ke? Dia pergi mana? Dekat mana? Sebab apa? Kami semua rindu korang.. " Kata Jimin.
"Emm.. Arin pun rindu korang. Hmm.. Sebernanya.. " Telefon ku tiba² di rampas oleh Taehyung. Taehyung meng end call panggilan Jimin.
"Yahh.. Kau kenapa nak bagi tahu diorang?!" Tanya Taehyung dan pandang aku dengan tajam.
"Huhh.. Diorang kan kawan Taehyung. Salah ke saya bagi tahu.. Lagi pun diorang sangat risaukan awak. Dah berapa hari awak tak balik dorm.." Jelasku.
"Aku tahu.. Aku tak nak diorang risau kan aku.."
"Hmm.. Taehyung awak pergi lah balik dorm, bersihkan diri awak. Then datang sini balik. Saya boleh jaga eomma awak" Kata ku.
"Tak nak. Aku nak tunggu sampai mama aku sedar.." Kata Taehyung memandang ke lantai.
"Ya. Saya tahu awak risaukan mama awak. Tapi uruskan diri awak dulu" Kata ku memujuk. Dia hanya mengeluh.
"Encik Taehyung!!" Jerit Park Chul sambil berlari ke arah kami berdua.
"Doktor Park Chul" Kata Taehyung dan mendekati doktor yang comel dan tinggi macam galah itu.
"Waeyo doc?" Tanya Taehyung yang risau akan eomma nya. Doktor Park Chul tersenyum dan berkata.
"Eomma awak dah sedar"
Taehyung membulatkan matanya.
"JINJA YA?" Tanya Taehyung sambil menggoyang kan bahu doktor itu.
"Ya.. Ya.. Eomma awak dah sedar. Pergilah tengok. Dia mahu jumpa awak" Kata Park Chul. Dan Taehyung terus pergi berlari ke wad eommanya.
Dan tinggal lah aku bersama doktor ini.
Dia memandang aku tersenyum. Lalu mengenyitkan matanya. Dan berlalu dari situ.
Aku memegang dada ku.
AKU TAKUAT. NO. NO. NO. AKU DAH ADA TAEHYUNG. HATI TOLONG JANGAN CAIR.
....
Wad nak pitam nun mul
Taehyung menolak pintu wad itu dengan perlahan. Dan terlihat eomma nya yang perasan akan kehadirannya.
"Mama.. " Kata Taehyung lalu duduk di kerusi di sebelah katil Pn. Kim.
"Taehyung ah.. " Kata Pn. Kim dan tersenyum kelat.Mereka memandang antara satu sama lain selama beberapa saat. Kemudian Pn. Kim memulakan bicara.
"Taehyung ah. Mama mintak maaf.. " Kata Pn. Kim memandang wajah anaknya yang handsome itu.
"Untuk apa?" Tanya Taehyung pelik.
"Untuk segala apa yang mama buat sampai hati Taehyung terluka.. " Kata Pn. Kim dengan mata yang redup.
"Ghenchana. Taehyung dah lama maafkan mama. Taehyung cuma ego. Taehyung rindu mama dan papa yang dulu" Kata Taehyung.
YOU ARE READING
I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)
FanfictionHighest-ranking 🎖 #64 of Kim Taehyung Highest-ranking 🎖 #1 of 태형 Highest-ranking 🎖 #53 of bts Highest-ranking 🎖 #1 of Kim Minjae Highest-ranking 🎖 #1 of Manager Highest-ranking 🎖 #14 of 방탄소년단 (Malay ver) Arin seorang perempuan yang berumur...