Bahagian 23

2.3K 158 14
                                    


Arin POV...

"Ahh.. " Aku rebahkan tubuhku di katil.
Dari tadi aku asyik fikir pasal Taehyung
Pelik.Kenapa dia bagi aku cuti free macam tu je? "Entahlah.. Aku dah give up nak fikir lama²..." Aku cakap peluk bantal peluk aku dan pejamkan mata.


Keesokkannya...




Aku terbangun dari tidur. Terus aku tengok jam pukul berapa. "Alamak!! Dah pukul 10!!" Aku menjerit. Aku ambil towel dan lari ke bilik air macam puma."Mampus lah aku.. Taehyung mesti..........."

"................"

"Wait.... Aku cuti lah hari ni.. " Aku tergelak sendiri.Aku pun melangkah perlahan ke dalam bilik air  dengan lagaknya sebab cuti.

Skip


"Arin tak kerja ke hari ni?" Soal mama.
"Tak.. " Aku jawab."Kenapa pulak cuti?" Mama pandang aku hairan."Entah.. Boss Encik Kim Taehyung tu bagi cuti tertiba.. Arin pun tak tahu kenapa. Katanya ada hal hari ni.. " Jelasku.

"Ouhh.. Macam² lah perangai boss Arin tu.. " kata mama. "Kann.. " Aku jawab.
Boss yang paling pelik.. Kejap okey.. Kejap tak okey.. "Arin teman Mama pergi mall eh? Mama nak shopping sikit.. Alang² kamu dah cuti.. " Kata mama.

"Mall? Shopping? Yeayy!! "

"Janji Mama kena belanja Arin something tau?" Aku tersengih. "Yelah.. Mama berlanja.. " Kata Mama yang sudah pasrah dengan aku yang meminta dia untuk belanja aku.

"Yeayy.. Huhuuuuu... "

"Dah makan cepat tu.. Nanti sejuk.."

"Okey.."

.........................................


Dorm BTS (Ruang Tamu)




"Kenapa Arin tak datang lagi? Dia lambat ke?" Jin mengangkat dua keningnya ke atas."Haah..Dah pukul 10 dah.. Selalunya pukul 7 dah ada sekarang.. " Jimin lihat jam yang tergantung di dinding.

"Ke Taehyung bagi cuti..?" Kata Hoseok yang hanya meng-agak. "Hyung nihh..Tak kan lah..Dia tak kan akan punya bagi free cuti... Kecuali..." Kata Jimin. Tidak mungkin Tae akan bagi cuti tiba2. Manager dia yang dulu pun nak minta cuti pun punya susah. Ni nak bagi free macam tu je.

"Kalau ada sebab..." Kata Jin. Jungkook yang baru turun terdengar perbualan diorang"hyung cakap pasal Arin ke?" Jungkook pergi pada mereka.

"Haah.. " Hoseok angguk kepalanya.
"Ehh! Kookie!! Meh duduk sini.. " Jimin menepuk tempat duduk sebelahnya yang kosong.Jungkook duduk di sebelah Jin. "Yahh.. Sampai hati.. " Jimin memuncungkan bibirnya.

"Kau ingat Jungkook nak duduk sebelah kau kalau kau layan dia macam tu? Babo.. " Hoseok tersengih. "Elehh..Saja je nak manja² dengan maknae..Salah
ke?" Cebik Jimin.

"Tak salah hyung tapi
GELI" Jungkook buat muka jijik. "Gurau je pun.. " Jimin mencebik lagi. "hyung Arin tak datang ke hari ni?" Jungkook pandang Hoseok. "Ye kutt..Aku pun tak tau dah pukul 10 lebih dah.. " Jawab Hoseok.

Taehyung berlari turun dari tangga. "Ahh.. Tu Taehyung.. " Jimin pandang Taehyung yang tergesa-gesa itu. Taehyung terus pergi ke rak kasut dan ambil kasutnya.

"Kau nak pergi mana pagi² ni ?" Jin berkerut. Tiba2 sahaja dia mahu keluar. Tak bagi tahu pun. "Aku ada hal.. " Taehyung jawab sambil memakai kasutnya.

"Ada hal? " Tanya Hoseok pelik. "Taehyung...Mana Arin..?" Jimin tanya kerana mahu tahu. "Uh?Ouhh..Aku bagi dia cuti..Okey bye.." Taehyung keluar dengan tergesa-gesa.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now