Arin POV...Aku tengah duduk berehat dekat ruang tamu atas. Yoongi dengan Namjoon ada dekat sana lagi. Aku tak habis² fikir pasal tadi sampai termenung jauh.
"Arin noona" Suara menyapa aku dari belakang "?" Aku toleh ke belakang. Jungkook rupanya. "Kenapa?" Tanya aku. Jungkook duduk sebelah aku.
"Arin okey tak?" Tanya dia memandang tepat ke mata aku. "O-Okey je. Kenapa?" Tanya aku pula. "Tak ada apa saje" Jawab Jungkook tersenyum sehingga menampakkan gigi bunny dia.
"Ni, tadi Taehyung hyung suruh panggil Arin noona. Dia ada dalam practice room tu" Kata Jungkook. "O-Ouhh. Okay" Aku bangun dari sofa dan menuju ke practice room.
"Noona?" Panggil Jungkook dan pergi ke arah aku.
"Ya?"
"Selesa ke kalau Jungkook panggil Arin, noona? Yalah Arin kan tua 2 tahun dari Jungkook" Tanya Jungkook.
Aku agak terkejut sikit dengan pertanyaan dia tu. Nak panggil aku noona pulak dah."Arin okay je" Kata aku tersenyum.
"Ouhh. Okey, kalau macam tu, mulai hari ni Jungkook panggil Arin noona tau?" Kata Jungkook tersenyum.
"Hahah. Okey" Jawab aku.
Skip
Aku ketuk pintu dulu sebelum masuk.
"Masuklah" Kata Taehyung dari dalam.
Aku pun bukak pintu dan masuk.
"Lembab" Tu lah perkataan yang dia cakap bila aku masuk.Taehyung bersandar di dinding cermin sambil memegang botol air mineral.
"Taehyung nak apa?" Tanya aku duduk di sebelah kiri Taehyung yang dah berpeluh."Tak ada apa. Aku saja je panggil kau" Kata Taehyung dengan selamba.
Diam...
"Ermm.. Saya nak tanya sikit boleh?" Tanya aku. Dia berpaling ke arah aku. "Hmm. Tanya apa?". "Umm.. Taehyung dengan Ye Rin nak kah..win ke..?" Tanya aku dengan perlahan.
"Ermm. Kalau aku kahwin pun kenapa?" Tanya dia tersengih. Nak sakat lah tu.
"Kalau nak kahwin. Kahwin lah. Cuma bila saya tak jadi manager Taehyung lagi, saya nak jadi manager orang lain" Kata aku. Taehyung mula menjeling aku.
"Yalah. Susah tau nak dapat kerja ni. Sekurangnya² saya ada kerja lepas berhenti jadi manager Taehyung nanti" Kata aku dengan selamba. Huh. Hambik, nak sangat tadi sakat aku.
"Yahh. Aku tak nak kahwin dengan dia lah pabo" Dia tolak kepala aku dengan jari telunjuk dia.
Boleh tak aku tukar kerja dari jadi menjaga orang kepada belasah orang. Tak sah dia ni nak main tolak je kepala orang. "Aku.." Kata Taehyung dengan perlahan.
Aku pandang mata dia. Aku tengok dia macam tengah keliru tentang sesuatu.
"Kenapa?" Tanya aku.
"Erm. Tak ada apa ah" Kata Taehyung.
Diam lagi..
Tiba² bahu kanan aku terasa berat. Aku pandang sebelah. Taehyung baring atas bahu aku. "Apa ni?" Tanya aku terkejut dan berpaling ke arah kiri. "Jupp. Aku penat" Kata Taehyung dan tutup matanya.
Dup dap. Jantung aku macam nak pecah dah ni!
"Hmmm. Aku boleh dengar jantung kau berdegup kuat. Kenapa eh?" Tanya Taehyung tersenyum. "Ap-apa nya?" Kata aku sambil tangan aku memegang bahagian jantung aku.
"Kau.. Kau berdebar eh?" Tanya Taehyung sambil mengangkat kepalanya sedikit dan pandang aku yang masih lagi pandang ke kiri.
"Kau kenapa pandang sana? Pandang sini lah. Muka aku dekat sini" Kata Taehyung mengarah aku.
YOU ARE READING
I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)
FanfictionHighest-ranking 🎖 #64 of Kim Taehyung Highest-ranking 🎖 #1 of 태형 Highest-ranking 🎖 #53 of bts Highest-ranking 🎖 #1 of Kim Minjae Highest-ranking 🎖 #1 of Manager Highest-ranking 🎖 #14 of 방탄소년단 (Malay ver) Arin seorang perempuan yang berumur...