Bahagian 22

2.5K 151 10
                                    


"Saya nak pergi naik atas dulu" Arin bangun dari sofa. "Ouhh.. Okey.." Hoseok angguk.

"Okey " Jin pandang Arin sekilas.

....................................


"Hwuhh.. " Arin menarik nafas sebelum mengetuk pintu bilik Taehyung.

'Tok Tok Tok'

"Masuklah... " Jimin jawab dari dalam.
Arin membuka pintu. Kelihatan Jimin dan Taehyung sedang berehat di atas katil. "Apa kau nak?" Taehyung mengerling.

"Tak ada apa². Saya kan manager Taehyung. Kena lah selalu ada dengan Taehyung. Kalau Taehyung nak apa². Mintak je dekat saya.. " Kata Arin.

"Kau ni kenapa? Nak pujuk aku ke? " "Hahahh.. Tak payah lah. Aku bukan merajuk pun.. " Taehyung sengih.

"Siapa kata saya pujuk? Saya cakap je " Kata Arin hampir nak gelak kerana Taehyung perasan. Jimin pun sama.

"Apa² je lah.." Taehyung menjeling.

"Okey..Kau tak nak Arin buat apa² kan?" Jimin tanya Taehyung. Taehyung pandang Jimin "Haah.."

"Aku pinjam dia kejap eh? Aku bosan.. Kalau dengan kau asik diam je sekarang ni.. " Jimin tersengih. "Suka hati kau lah Jimin. Aku nak tidur.. " Taehyung menarik selimutnya. "Okey.. Jom Arin.. " Jimin tarik tangan Arin keluar dari bilik.

Arin sempat memandang Taehyung sebelum keluar. "Jimin nak buat apa? " Soal Arin. "Jom kita usha orang sebelah..?" Jimin tersenyum.

"Orang sebelah?.. " Arin mengangkat kening. "Yoongi?" Soalnya lagi. "Yupp.. Jom.." Jimin tarik Arin ke bilik sebelah.
"Kejap²..Nak buat apa? Mesti dia tengah tidur sekarang ni.." Kata Arin yang tidak mahu mengganggu Yoongi.

"Hahahh.. Memanglah Yoongi hyung tu suka tidur. Tapi tak semestinya" Kata Jimin tenang. Jimin membuka pintu bilik dan masuk bersama Arin.
"Hy..hyung!" Jimin melompat ke arah katil Yoongi.

"Eihh.. Kau ni. Main lompat² pulak.. " Yoongi mengerling. "Arin sinilah.. " Jimin memanggil Arin yang sedang kekok. Arin pergi ke arah mereka.
"Hy Arin " Sapa Yoongi dengan muka coolnya. "Hy.. " Arin senyum.

Yoongi sedang menatap laptopnya.
"Tengah buat apa tu?" Soal Arin dan lihat laptop Yoongi. "Kan Jimin cakap tadi hyung ni tak semestinya tidur..Dia kalau tengah free dia tulis lagu.. " Jelas Jimin.

"Wahh.. So Yoongi hyung tengah tulis lagu lah ni?!" Arin tanya dengan teruja
"Haah.. " Yoongi jawab sepatah.
"Daebak kan hyung jimin ni? Sebab tu Jimin sayang sangat dekat dia.. " Jimin memeluk lengan Yoongi.

"Ishh.. Rimaslah.. " Yoongi melepaskan lengannya dari pelukan Jimin. "Hahahahh.. " Arin tergelak.

"Iee.. hyung ni jual mahal pulak..Dah jomlah keluar Arin.. Kita pergi usha bilik Jungkook dengan Namjoon hyung pulak.. Hehehehh" Jimin bangun dari katil."Kau ni tak ada kerja ke? Sebok nak kacau orang" Kata Yoongi.

"Hehehehh.. Bosanlah hyung..Dengan hyung tak boleh nak buat apa.. " Jimin sengih. Yoongi menjeling. "Jom.. Arin.. " Jimin menarik tangan Arin lagi.

Arin POV...

Perasaan aku bila Jimin pegang tangan aku?

Aku okey

I'm NOT Okey! ><

Hwuhhh.. Chill Arin..Chill

' Tok Tok Tok ' Jimin membuka pintu.
Jungkook memandang aku dan Jimin. "Kenapa hyung?" Jungkook pandang kami berdua.

"Tak ada apa.. Saja je nak usha donsaeng hyung ni.." Kata Jimin.
"Kenapa Arin ada sekali hyung?" Jungkook pandang aku.

"Dah.. Boss Encik Kim Taehyung tu tak nak dia buat apa². hyung pinjam lah kejap.. " Jimin pandang aku dan senyum. "Ouhh.. " Jungkook tersenyum.
"Amboi.. Namjoon hyung sedapnya tidur.." Jimin pandang makhluk di sebelah Jungkook. Aku tengok Namjoon dengan lebih dekat.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now