Hari ini lah yang di tunggu2 oleh Taehyung.
Hari jadi Arin.
Taehyung memandang Arin. Tanpa dia sedar dia tersenyum sendiri. Arin mengerutkan dahinya melihat Taehyung memandang ke arahnya sebegitu. Dia menoleh ke belakang. Tiada siapa pun. So ...
"Taehyung dah kenapa pandang saya senyum²..?" Soal Arin ragu. Taehyung yang tersedar, menukar posisi duduknya di sofa. Mukanya bertukar serius.
"Kau jangan perasan. Aku pandang dinding belakang kau tu. Lagi lawa dari aku tengok kau macam hantu tu" Taehyung mengerling. Arin menoleh dinding di belakangnya dan memandang Taehyung semula. Taehyung ni dah tak betul ke?
Arin membuat muka masam.
"Taulah muka saya ni tak cantik macam CIK YERIN tu. Tapi tak payahlah nak kutuk. Dan untuk pengetahuan awak Taehyung. Saya ni manusia bukannya hantu!" Marah Arin dan memberikan jelingan pada Taehyung sebelum di beralih ke dapur.
Taehyung menahan senyumannya. Comel melihat Arin sebegitu. Seronok pula mengusik Arin.
...
"Cepat sikit basuh tu. Lepas tu kemas bilik aku. Vakum sekali" Arah Taehyung pada Arin sengaja mahu menyusahkan Arin.
Arin memasukkan baju² tersebut dengan geram. Dah lah hari ni hari jadinya. Sepatutnya di layan seperti puteri. Ni tidak. Dah macam bibik.
"Yalah.. Kejap lagi saya kemas ya?" Arin memberikan senyuman tak ikhlas pada Taehyung. Sakit hatinya. Kerja dia manager! Bukannya bibik rumah ni!
Taehyung senyum senget. Dia berjalan ke arah Arin. Taehyung tiba² mengurut dahinya. Arin melihatnya pelik. Dah kenapa pula boss dia ni?
"Urut aku Arin. Aku sakit kepala lah" Kata Taehyung mengerutkan dahinya.
"Tadi okay je? Sakit apa?" Soal Arin menyampah. Tahu je Taehyung tu. Mengada.
Taehyung mengambil lengan Arin. Dan letak tangan Arin di dahinya. "Urutkan. Now"
Mendongak Arin memandang Taehyung yang lebih tinggi dari nya. Macam mana nak urut kalau berdiri macam tu.
Pada masa yang sama Arin melihat segenap inci wajah Taehyung. Rindu. Ecehhh."Kau kenapa pandang aku macam tu?" Soal Taehyung berkerut.
"Ke kau nak dekat sini?" Taehyung mengalihkan tangan Arin dari dahi ke bibirnya. "YAHH" Arin menarik tangannya pantas lalu mengalihkan pandangannya dari Taehyung. Taehyung tersenyum senget.
"Pergilah. Jangan ganggu saya nak buat kerja" Pinta Arin sambil tangannya menekan punat pada papan mesin basuh itu. Lalu mesin itu mula beroperasi membasuh baju.
"Tak nak" Jawapan Taehyung membuatkan Arin menjelingnya tajam. Arin merengus geram."Taehyung? Ha sini pun kau.." Kata Jimin yang tetiba muncul tak bagi salam.
Arin dan Taehyung mengalihkan pandangan mereka pada Jimin yang kiut itu.
"Wae?" Soal Taehyung malas dengan kening sebelah nya diangkat. Sibuk je Jimin etot ni. Tak hormat privasi orang.
"Ikut aku jupp" Kata Jimin dan pergi ke arah Taehyung yang bibirnya di cebikkan."Pergi mana?" Soal Taehyung lagi.
"Ikut jelah.. Bye Arin!" Jimin menarik tangan Taehyung ke pintu rumah. Taehyung pula yang masih blur menoleh belakang memandang Arin yang sudah tersenyum lega.
Di halaman rumah/Dorm
Taehyung POV
"Kau pahal sengih seseorang macam kerang busuk?" Soal Jimin menyampah.
YOU ARE READING
I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)
FanfictionHighest-ranking 🎖 #64 of Kim Taehyung Highest-ranking 🎖 #1 of 태형 Highest-ranking 🎖 #53 of bts Highest-ranking 🎖 #1 of Kim Minjae Highest-ranking 🎖 #1 of Manager Highest-ranking 🎖 #14 of 방탄소년단 (Malay ver) Arin seorang perempuan yang berumur...