Aku membuka pintu dan.."Kau?"
"Awak?"
Tanya aku dengan dia serentak. Dia meniliti aku dari hujung kaki sampai hujung rambut aku. Apahal dia ni? Scan aku atas bawah.
"So.. "
"Kau lah manager Taehyung kan? Bukannya yeojachingu dia" Kata Ye Rin
Yeojachingu? Ouhh. Yang semalam tu.
"Ya. Saya manager dia. Kenapa cik?" Aku tanya dia dengan muka seikhlas hati. Aku tak tau kenapa aku macam tak suka dengan dia.
"Tak ada apa. Cuma untuk kepastian" Ye Rin cakap dengan muka bersahaja. "Taehyung ada?" Tanya Ye Rin terus
"Umm. Ada. Tapi-" Ayat aku dipotongnya. "Aku nak jumpa dia sekarang. Pergi panggil dia.."Aku diam
Or kau nak aku masuk?" Kata Ye Rin sambil melihat dalam di celahan pintu yang terbuka di belakang aku. "Okey². Cik tunggu sini sekejap. Saya pergi panggil dia kejap" Kata aku lalu berlari ke tangga untuk memanggil Boss aku tu.
Ye Rin hanya menunggu di luar.
Tiba²
Jungkook membuka pintu itu dan kelihatan Jin di belakangnya. Mereka berdua memandang Ye Rin dengan pelik kerana mereka tidak kenal Ye Rin itu.
"Du.. Gu..? (Siapa?)" Tanya Jin perlahan dengan muka berkerut. "Ye Rin imnida. Bakal isteri Taehyung" Kata Ye Rin sambil menyelak rambut nya kebelakang dengan muka bersahaja.
Jungkook dan Jin terkejut
"So kau lah orang nya?" Tanya Jin.
"Ni mesti Taehyung cerita pasal aku dekat korang kan?" Tanya Ye Rin tersenyum. Sementara itu di tangga. Aku menarik lengan Taehyung yang malas dan masih bingung siapa yang mahu jumpa dengan dia."Aduhh.. Siapa Arin? Asal kau bisu ni tak ada mulut dah?" Taehyung tanya dengan rimas sambil menurun anak tangga satu persatu dengan malas.
"Cepat lah.." Kata aku yang masih menarik lengan Taehyung yang masih malas itu. Taehyung memandang tepat ke muka Arin.
Apahal budak ni? Diam semacam. Bukan nak bagi tau aku pun siapa yang nak jumpa dengan aku. Mama ke?
Taehyung dan aku akhirnya selamat sampai mendarat di bawah. Heih. Nak kena tarik jugak. Dah lah orang dekat luar tu tengah tunggu dia. Aku perasan yang Jin hyung tak ada dekat ruang tamu dengan tv terbukak
Jangan²
"Siapa..?" Tanya Taehyung pada aku lagi. Aku diam dan terus tarik pintu yang separuh terbuka. Taehyung pandang dengan malas tengok orang yang nak jumpa dia. And ya aku dah agak Jin dan Jungkook ada dekat sini.
"Jupp..." Taehyung terhenti. "Kau apahal ada dekat sini?!" Taehyung tanya dan melangkah ke depan. "Aku nak ajak kau keluar. Pergi makan. Jom" Ye Rin kata sambil tersenyum.
Taehyung tersengih. "Huh.. Perempuan jenis apa kau ni? Semalam kau kata tak nak kahwin dengan aku pun. Apasal tertiba datang sini nak ajak aku keluar bagai?" Tanya Taehyung sambil mengangkat keningnya.
"Ouhh.. Yang tu.. Aku tarik balik apa yang aku cakap semalam. Aku nak kahwin dengan kau" Kata Ye Rin selamba. "What?! Are you crazy?! Aku tak hingin nak kahwin dengan kau lah" Kata Taehyung.
"What ever.. Asal syarikat parents kau dengan aku boleh berkembang lagi kalau kita kahwin" Kata Ye Rin.
"Juppp.. So mama aku nak aku kahwin dengan kau sebab syarikat sebernanya?" Taehyung tanya dengan muka yang agak terkejut.
YOU ARE READING
I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)
FanfictionHighest-ranking 🎖 #64 of Kim Taehyung Highest-ranking 🎖 #1 of 태형 Highest-ranking 🎖 #53 of bts Highest-ranking 🎖 #1 of Kim Minjae Highest-ranking 🎖 #1 of Manager Highest-ranking 🎖 #14 of 방탄소년단 (Malay ver) Arin seorang perempuan yang berumur...