Bahagian 4

3K 186 2
                                    

Aku menekan kata kunci pintu rumah ku. Dan kemudian aku membuka pintu rumah ku dengan perlahan. Penat.

"Macam mana, dapat ke tidak? Lama pergi dapat ke?" Soal mama yang tiba2 muncul di pintu itu. Terkejut aku di buatnya.





"Mama ni bukan nak tolong bukak pintu untuk Arin. Arin penat lah Mama. Dinner nanti Arin cerita semuanya kat mama okey" Aku membuat muka letih.


"Hmm.. Arasso.. Arasso.. Pergilah naik atas.. " Balas mama.


Aku naik ke tingkat atas dan masuk ke dalam bilik ku. Aku mencampak beg ku di katil lalu aku menghempas badan ku di katil.


Aku peluk bantal peluk dan memejam mata ku"Huhh.. Bilik ku.. Syurga ku"

Tak sampai beberapa minit, aku sudah terlena. Dengan baju tak salin.











...








Aku turun ke bawah untuk makan malam. Dan melihat mama yang sedang sediakan makanan di atas




"Hai.. Lama tidur.. " Mama yang perasan kehadiran ku di situ berkata.

"Penat ma..Tu tertidur lama tu" Balas ku dan menggaru leher ku. Masih mamai walaupun selepas mandi.


"Pergi ambil gelas kat dapur Arin.." Pinta Mama. "Nae.. " Aku pergi dekat dan dapur ambil gelas. Kemudian  aku teringat kan tengah hari tadi. Aku belikan makanan untuk BTS.


Tanpa aku sedar aku dah termenung di dapur. Aku tersenyum.

"Diorang tengah buat apa ya sekarang ni.. ?" Tanya ku sendiri.


"Arin! Mana gelasnya?" Soal mama di depan. Aku tersedar. "Uhh ya! Kejap Arin datang"







Dorm BTS


"Terima kasih Jin hyung!" Kata BTS pada Jin.

"Sama2.. Dah jom makan.. " Balas Jin lalu mencedok makanan ke dalam mangkuk nya.

"Emm.. Sedap macam selalu hyung.. " Kata Jungkook tersengih.

"Hahah.. Gumawo" Jin tersenyum mendengar pujian itu. Yang lain tengah sibuk menelaah.

"Hyung tambah.. " Pinta Jimin sedikit manja sambil bagi mangkuknya pada Jin. Jin ambil dan tambah kan makanan dalam mangkuk Jimin. "Nah"

"Gomawo hyung"
Kata Jimin. Jin hanya senyum.

"Taehyung kau okey tak dengan manager baru kau tu?" Soal Hoseok pada Taehyung yang sedang menikmati makanannya. Semua memandang Taehyung menunggu jawapan. Taehyung pandang mereka.

"Uhh..Okey je.." Balas Taehyung acuh tak acuh.


"Tak sangka Manager kau tu muda lagi. Baru je sembilan belas tahun" Hoseok masih lagi tidak percaya akan usia Manager baru Taehyung itu. Baru 19 tahun.

"Ha ah.. Arin tu terlalu muda sangat" Sambung Namjoon.

"Aku pun tak tahu hyung.. Dia muda macam tu.. Entah dari mana Puan Hyun Soo kutip dia.. " Kata Taehyung
dengan selambanya.


Mereka semua memandang Taehyung. Terkejut Taehyung cakap macam tu.

"Iee.. hyung ni teruk lah. Cakap dia camtu " Tegur Jungkook.

"Entah kau ni" Tambah Yoongi.

"Kau tak suka dengan Arin tu ke?" Soal Yoongi.

"Entah tak tau.. Benci kut.."
Taehyung jawab. Mereka sekali lagi terkejut dengan jawapan Taehyung.





I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now