Bahagian 16

2.6K 163 2
                                    

Malam..

Taehyung keluar dari bilik setelah lama mengurung dalam bilik. Taehyung perasan sunyi sepi sahaja rumah ini kalau tak mesti ada bunyi langau2 hyung nya itu termasuk maknaenya.

Dia memandang sekeliling dan ternampak Arin berseorangan duduk di sofa. Arin yang menutup mata kerana keletihan disebabkan  bermain bola sepak yang dipaksa oleh Hoseok pada petang tadi. Taehyung menyapa

"Wehh.. Budak.. Mana diorang? " Taehyung tanya dengan selamba. Arin terkejut dan membuka matanya. Memandang Taehyung dengan mata letihnya. Alamak Taehyung!!

Arin membetulkan duduknya. "Ahh.. Ape Taehyung tanya tadi?" Arin menanya sekali lagi. Taehyung menjeling. "Mana dorang? Mana semua orang?"

"Uhh..Ouhh.. Diorang semua pergi bandar, jalan2" Jawab Arin. Sampai hati tak ngajak aku diorang nihh.. =_=~

"Nenek kau pun?" Soal Taehyung.  "Tak ada lahh.. Dia tengah rehat dalam bilik" Arin menunjuk ke arah bilik nenek. "Mana Minjae kau tu..? Selalu duk berkepit je" Perli Taehyung. Dah kenapa dia cakap camtu -_-??

"Takkan lah nak berkepit 24 jam je..Tau lah dia nak balik" Jawab Arin dengan letih. "Ouhh.. Baguslah dia balik. Aku nak tanya kau kerja ke tak ni..? Bukan main seronok lupa diri tak ingat aku langsung" Wajahnya bertukar serius.

Haduh Arin. Kau lah ni.. Bersembang lupa diri. Patut dia menyampah semacam tengok muka aku. "Ahh.. Umm.. Ke..k.kerja.. " Arin jawab tergagap.

"Kerjaa? Kerjaa hotakk kau.." Taehyung cakap dengan serius pandang muka Arin. Arin agak terkejut dengan kata2 Taehyung.. Dia tahu dia salah.

"Ni lah, aku dah cakap dari awal.. Baik tak payah aku ada manager buat semak hidup aku je" Jeling Taehyung. Habislah kau Arin.. Aku dah agak mesti dia ungkit punya.

"Esok aku nak balik.. "Kata Taehyung dan pergi ke arah bilik nya. Arin memegang lengan Taehyung. "Taehyung.. Maaflah.. Saya tahu saya silap.. Saya lupa kerja saya.. Saya cuai.. Janganlah balik.. " Arin merayu padanya.

Tau pun takut. Saja nak tengok reaksi kau. Tu lah. Padan muka. Taehyung hanya diam. Macam mana aku nak pujuk Boss TaeTae ni..?

"Okey lah.. Saya janji esok saya bawak Taehyung pergi jalan2. Kita dua je. Saya akan buat semmuaaa, settiappp apa yang boss Taehyung suruh.. " Kata Arin dengan penuh semangat.

Taehyung pusing memandang Arin dan mengangkat sebelah keningnya. Arin melepaskan tangannya dari memegang lengan Taehyung. "Serious ni??Semuaa.... Setiapp.. Apa yang aku suruhh?" Taehyung tanya sambil mengangkat keningnya lagi.

Emm..erkk..Macam lain macam je muka dia ni.. Biar lah asalkan dia tak balik sudahh.. "Ya..Saya akan buat apa2 yang Taehyung suruh.. Saya janji.. Jadi janganlah balik.. ehh..?" Pujuk Arin.
"Ohoratt.. Jangan menyesall" Kata Taehyung mengingatkan. Er.. lain macam jer bunyinya.

"Aku nak air" Pinta Taehyung dan duduk di sofa. "Uhh..Okey.. " Arin senyum seikhlasnya sebelum pergi ke dapurr.


Skip

"Weiii! Jahat tul korang tinggal aku sesorang dengan minah tu. Bukan nak ajak sekali!" Kata Taehyung yang sedikit merajuk dengan mereka kerana tak ajak dia sekali.

(Mereka semua berkumpul di bilik Taehyung setelah diarah oleh Taehyung untuk berkumpul setelah mereka pulang tadi. Dah mcm pibg dah)

"Bukan Arin sorang je. Nenek pun ada kan?" Balas Hoseok yang kelihatan penat setelah berjalan2 tadi. Bukan Hoseok je, mereka yang lain pun sama penat. Mereka sandar sesama sendiri.

"Tak kisahlah..Tapi korang tinggal kan aku!!" Kata Taehyung tak ouas hati.

"Krikk 2"

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now