Bahagian 41

1.7K 126 44
                                    

Hospital Myungwoo

"Mana mama aku?" Tanya Taehyung sebaik sahaja mereka di hospital.

"Rasanya mama you tak sedar lagi. And you kena jumpa dengan doktor dulu. Sebab tadi doktor nak jumpa dengan ahli keluarga.. " Terang Ye Rin panjang.

"Papa aku mana?" Tanya Taehyung.
"Papa you dia out station dekat Malaysia" Jawab Ye Rin. "Ouhh.. Okay" Kata Taehyung dan berlalu pergi untuk berjumpa dengan doktor.

Ye Rin memandang Arin yang sedang berbual dengan Minjae. Apa hubungan diorang? Macam mana diorang boleh kenal?

"So Minjae bekerja dekat syarikat mama Taehyung tu lah?" Tanya Arin.

"Nae.. Patut lah hari tu kita terserempak" Kata Minjae.

"Aah.. Tak sangka pulak" Kata Arin. Dan Minjae hanya tersenyum. "Excuse me.." Ye Rin menyapa mereka berdua. "Kenapa cik Ye Rin?" Tanya mereka serentak.

"Um.. I cuma nak tanya.. Apa korang hubungan berdua? Tengok macam dah kenal lama je.. " Kata Ye Rin dan memandang wajah mereka berdua yang saling berpandangan.

"Kawan rapat.." Jawab Arin. Minjae memandang Arin. "Ouhh" Balas Ye Rin dan mengangkat sebelah keningnya.

"Macam mana pulak korang boleh kenal? Dah berapa lama kawan?" Tanya Ye Rin seperti seorang inspektor.

"Dari kami kecil lagi. Rumah saya dekat dengan kampung nenek Arin" Kata Minjae.

"Ermm.. " Ye Rin mengangguk faham. Aku ada peluang. Huhh.


Sementara itu...

"Eomma awak mengalami pendarahan di jantung nya. Dan tu membuat kan eomma awak menjadi pucat dan lemah. Dan kerana faktor usia, eomma sering batuk dan membuat kan pendarahan tu jadi lebih teruk kerana tak membuat check up pada bulan ni" Terang doktor yang bernama Park Chul itu. (Ps: Author hentam saja)

"Bulan ni? Maksud nya, penyakit mama saya ni dia dah lama lah?" Tanya Taehyung dengan terkejut.

"Nae.. Sebernanya sudah sebelas tahun dia mengalami pendarahan ini. Dan dia ada buat pembedahan pada sebelas tahun yang lepas di Canada. Dan penyakit tu datang kembali kerana faktor usia dan sel² dalam badan eomma awak sangat lemah" Terang doktor Park Chul itu. (Ps:Author acah jadi doktor jup)

Mata Taehyung mula berair. Sebelas tahun yang lepas? Waktu tu..

"Bersabarlah encik. Saya pasti selepas pembedahan dan ubat yang kami beri, dia akan sihat semula macam biasa" Kata doc Park Chul sambil tersenyum untuk menenangkan Taehyung.

Taehyung memandang doktor itu dengan mata yang bergenang. Dan doc Park Chul mengelip kan matanya dengan comel dan tersenyum lagi. (Ps: Author *komastahun*)

...



Dorm.

"Ju-ju-jungkooh ah.. " Panggil Namjoon sambil memegang bantal nya.

"Wae hyung?" Tanya Jungkook dengan muka innocent nya.

"A-aku nak tidur dengan kau boleh??" Tanya Namjoon dan menelan air liurnya.

"Eh? Namjoon hyung kan ada katil sendiri. Pi lah tidur sana. Buat apa nak tidur dengan Jungkook?" Kata Jungkook dan mengerling Namjoon yang masih berdiri di tepi katilnya.

"Aku takutlah.. Ta-tadi aku terjumpa dengan nenek kebayan" Jawab Namjoon.

"Mwo? Nenek kebayan??"

"Sebab tu ke hyung masuk bilik tadi macam kena sampuk je?" Tanya Jubgkook.

"A-aah.. Boleh lah eh? Malam ni je" Rayu Namjoon.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now