Arin POV
Sekarang aku dengan Taehyung tengah makan ais krim. Dia yang berlanja. "Wehh.. " Taehyung panggil aku. Aku pandang dia."Kenapa nak ais krim lagi
ke?" Dah masuk dua kali dia makan ais krim. Sampai ais krim aku pun tak sempat nak habis kan."Tak lah.." Katanya. "Habis tu?" Tanya aku. "Kan tadi aku kalah ..So aku kenalah gendong kau kan?" Soal Taehyung tentang beat tadi. "Haah.. " "Tapi tak payahlah. Kesian pulak dekat Taehyung.." Kata ku dan sambung makan ais krim aku.
"Jinja? Tak payah..?" Dia tersenyum.
"Ya. Lagi pun.. Kenapa ikut sangat taruhan tadi.." Kata aku. "Tak ada lah. Nanti kau cakap aku ni mungkir janji pulak" Taehyung menggigit kon aiskrim nya."Tak ada lah. Saya tak kisah pun. Lagi pun Taehyung kan boss saya. So saya patut ikut cakap Taehyung.." Balas aku.
"Haah.. Betul gak.. Aku ni boss kau kan?" Taehyung tersenyum. "Kenapa? " Aku tanya dia dengan pelik. "Tak ada apa².." Dia jawabKenapa dengan Taehyung ni. Makin pelik aku tengok perangai dia..
..................
Ruang Tamu
"Hahahahah.. Tak boleh belah tengok muka Namjoon hyung..hahahah.. " Jimin tergelak sambik tunjuk muka Namjoon dalam camera video."Kan.. hyung rasa nak tergelak tadi masa tengah rakam.. hahah " Jin tergelak.
"Ni boleh hantar ni dekat Bangtan Bomb. Apa reaksi Army tengok ni. Mesti diorang gelak punya.. " Kata Hoseok.
"Haah.. Tapi nanti mesti Namjoon hyung cari kita punya kalau dia tahu.." Sengih Jungkook. Diorang tak habis² gelak tengok video tu.'Ding! Dong!'
Semua berhenti gelak. Dan pandang ke arah pintu. "Siapa pulak tu..?" Hoseok berkerur dahi dan pandang ke arah luar. "Jungkook kau pergi bukak pintu " Arah Jimin pada maknae. "Tak nak lah..hyung lah bukak.. " Jungkook jawab menolak. "Kau lah pergi.. " Jimin membalas.
'Ding! Dong!'
"hyung lah pergi.. " Jungkook menolak lagi tidak mahu. "Eiii.. Korang ni.. Biar aku lah bukak.. Susah betul.." Hoseok bangun dan pergi ke arah pintu.
'Ding! Dong!'
Bunyi lagi. "Eii.. Siapa yang tak reti sabar ni..? Sabar lah nak bukak pintu lah ni.. " Hoseok membebel. Dia pergi ke pintu dan buka. Terhenjut bahu Hoseok ke atas melihat figura itu. "Umm... G-Guys.. " Hoseok memanggil yang lain tanpa mengalihkan pandanganya.
"Kenapa..? " Jimin berlari ke Hoseok dan terhenti apabila melihat sesorang yang tengah pandang mereka macam harimau. Jin dan Jungkook masih tak tau dan hanya pandang mereka dengan pelik dan rasa ingin tahu dari ruang tamu.
.............
Aku dengan Taehyung dah habis makan ais krim. Dan kitaorang masih lagi tak bergerak lagi. Sebab Taehyung yang suruh. Dia kata nak duduk kejap sebelum pergi tempat lain. Taehyung pandang aku.
Dan tiba2 dia tanya aku "Berapa tinggi kau eh?". "Umm.. Tinggi saya ?" Soalku semula. "Haah.. " Dia jawab. "Entah lah.. Saya dah lama tak ukur tinggi sejak habis sekolah menengah lagi.. hehehh" Sengihku.
"Hermmm.. " Taehyung pandang aku dengan hampa. "Uh.. Taehyung. Saya nak tanya" Aku pandang nya. "Tanya apa?" Dia membalas dengan agak terkejut sebab aku nak tanya dia sesuatu.
"Kenapa Taehyung nak Manager pendek dari Taehyung..?" Soal ku ingin tahu. "Ermm " " Sebab aku kan boss so aku tak nak pekerja aku lagi tinggi dari aku " Dia jawab selamba. "Munasabah ke tu?" Tanyaku dengan riak muka yang pelik.
YOU ARE READING
I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)
FanficHighest-ranking 🎖 #64 of Kim Taehyung Highest-ranking 🎖 #1 of 태형 Highest-ranking 🎖 #53 of bts Highest-ranking 🎖 #1 of Kim Minjae Highest-ranking 🎖 #1 of Manager Highest-ranking 🎖 #14 of 방탄소년단 (Malay ver) Arin seorang perempuan yang berumur...