Bahagian 3

3.5K 227 14
                                    

"Haduhh. Mana pulak dia pergi nih?" Aku mencari-cari  kelibat Taehyung. Aku rasa dia baru je keluar tadi. Mana dia pergi? Aku cari di seluruh tempat dekat tingkat itu. Tetapi langsung tak jumpa dia.








Aku buat keputusan nak turun ke tingkat bawah. Alang-alang dah depan pintu 'Exit' ni, turun ikut tangga jelah. Sampai aku dt tingkat yang di tuju itu, aku berjalan dan melihat sekeliling. Banyak bilik. Kebanyakan nya bilik mesyuarat. Sebab ada tag bilik mesyuarat 1,2,3.




Dia ada ke dekat sini? Nak cari, seram pula. Sunyi je tempat ni. Sebab tak ada orang gunakan bilik mesyuarat  masa ni. Langsung tak ada manusia aku jumpa dekat sini. Jangan hantu yang aku jumpa sudah.






Aku memutus kan untuk terus cari dia dekat sini. Manalah tau kalau dia ada kat sini. Walaupun sebernanya aku tak pasti dia ada kat tingkat ni.





Aku hanya terus jalan sambil melihat sekeliling. Dan pangkah ku tiba di ruangan hall tingkat ni..Aku nampak ada sofa. "Rehat kejap lah" Aku pergi ke arah sofa itu lalu duduk di situ. Rasa macam baru je aku jalan. Tapi kaki aku dah lenguh.





Air-conditioning di atas siling membuat kan tubuh ku berasa sejuk. Boleh nyenyak aku kalau tidur ni. Aku memeluk beg ku yang kecil itu.
Dan mata ku tertutup. Rehat sekejap.









Tiba² aku rasa seperti ada orang pegang rambut aku. Mata ku terus terbuka. Aku duduk menegak dan melihat sekeliling. Tak. Tak ada orang pun. Habis tu siapa yang usik rambut aku tadi?






Gulp. Ani. Takkan lah ada something dekat tingkat ni. Selepas itu, aku rasa ada sesuatu sentuh di bahu belah kiri ku.





Aku menoleh dan aku ternampak benda  bewarna hitam! "Arhhhhh!!"
Aku menjerit dan menutup mata ku rapat dengan kedua tanganku.



"Ehh awak.. awak.. Ni orang bukan hantulah" Kata seseorang dan menggoncang bahuku untuk sedarkan ku.






Kenapa aku rasa seperti aku pernah dengar suara tu? Dengan perlahan aku mengalihkan tangan ku dari mua dan buka malu untuk melihat gerangan itu. P-Patut lah aku macam kenal je suara dia...




It's JIMIN!!! PARK JIMIN!! He is my BIAS!




Aku terkesima. Mata ku terancap pada wajah yang sedang melihat ku dengan pelik. Kepala aku mendongak melihatnya, kerana aku masih lagi duduk dan dia pula berdiri di belakang ku.






"Hello? Awak Okey tak ni? Maaf tadi saya kacau awak.." Kata Jimin dengan riak wajah yang sedang risau.






Aku mengelip-ngelip kan mata ku sebelum kembali ke alam realiti.





"Umm.. Uhh.. Sa.. saya okey. Tak apa" Balasku. Aku masih lagi melihat figura itu. Tengok muka dia depan2 lagi kacak! Charming!







"Sorry saya kacau awak tidur. Saya ingat awak hantu tadi dengan rambut lurus awak tu. Sebab tu saya usik rambut awak tadi. Lepastu saya terus nyorok"





"Saya tengok awak terkejut. Tu saya datang nak tegur awak tadi" Sambung Jimin.





Jimin kata rambut aku lurus macam hantu ke? Malunya....








"Boleh pulak saya ingat awak ni hantu. Muka cantik macam ni mana boleh jadi hantu. Lagi pun tengah siang lagi ni. Hahah.. " Jimin ketawa kecil menyebabkan matanya menjadi sepet. Dan terhasil lah eyesmile.







I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now