Tring-tring-tring! De wekker gaat. Het is 7 uur, tijd om naar school te gaan. Ik stap uit bed en loop naar mijn kledingkast. Ik pak de eerste de beste spijkerbroek en een zwarte trui. Daarna borstelde ik mijn haar, pakte mijn tas in, at snel een boterham en poetste ik mijn tanden. Ik ben klaar om te gaan. Ik pak mijn fel groene fiets en liep naar buiten. Het fietsen hok is al leeg, papa en mama waren al naar hun werk.
Bah, het regent en omdat de weg is afgesloten moet ik omfietsen, hier heb ik dus echt geen zin in!
Ik fiets een donker steegje in. Er verschijnt een groot zwart gat voor me. Het trekt me mee. Hoe hard ik ook probeer, ik kan me niet verzetten. Wat gebeurt er? Waarom ik? Help!Zoef! Ik kom uit het zwarte gat. Ik lig op de grond. Langzaam doe ik mijn ogen open. Ik zie alleen maar zwart: de lucht, de huizen, de winkels, mijn kleren, de weg, alles. Ik sta voorzichtig op. Ik draai me om en zie een heel groot gebouw. Ik loop er naartoe om te vragen waar ik ben. Eenmaal binnen zijn er allemaal mensen van mijn leeftijd. Ook zij zijn allemaal zwart gekleed. Ik loop naar de balie. 'Voornaam en achternaam alstublieft?' Waarom wil ze weten hoe ik heet? 'Amber Rozenburg.' Zeg ik. Ze tikt iets in op de computer. 'Loop maar door. Levi helpt je verder.' Ik knik en loop verder door de gang. Ik ga op een zwarte stoel zitten. Hij zit niet heel lekker. Er komt een jongen naar me toe. 'Hoi ik ben Levi. Ben jij Amber?' 'Ja dat ben ik.' 'Mooi. Kom maar mee naar lokaal 020.'
Ik loop achter hem aan. Hij doet de deur voor me open en zegt dat ik plaats moet nemen. 'Je vraagt je vast af waarom je hier bent?' Vraagt hij. Nee ik word elke dag in een zwart gat gezogen! Wat is dit voor rare vraag! 'Ja dat kun je wel zeggen ja.' Zeg ik. 'Je bent in de onderwereld. Dat is een wereld waar de vampiers en dhampiers leven. Vampiers willen de mensheid uitroeien en dhampiers willen deze mensen juist beschermen. Daarom voeren we al jaren lang oorlog. Jij bent uitgekozen als dhampier. Als je hiermee akkoord gaat wil dat zeggen dat je de mensheid kosten wat het kost moet beschermen. Dit kan en heftig aan toe gaan. Je moet hard trainen wil je een echte beschermer worden.' Ik luister naar zijn verhaal. Snel gaat hij verder: 'We hebben jou gekozen omdat wij als dhampieren vaak op aarde zijn. We kunnen alle mensen bekijken en zien wat ze doen. Zo weten we ook dat jij op boksen zit en goed kan vechten. Dat is heel handig voor als je in aanraking komt met een boze vampier. Zou jij dhampier willen worden?' 'Wat moet ik doen om dhampier te worden? Wat kan ik er van verwachten?' Levi lacht. Ik snap niet waarom want ik meende het best serieus. 'Om een dhampier te worden moet je gebeten worden door een andere dhampier. Je moet regelmatig in de onderwereld zijn en vaak trainen om goed te kunnen vechten. Je mag niemand iets vertellen over de onderwereld. Als de mensen weten dat de vampieren hun dood willen hebben dan raken ze in paniek. Je hebt twee uur om na te denken over of je het wel of niet wilt.'Vijf minuten later zit ik op de niet zo fijne zwarte stoel. Ik twijfel enorm over wat ik moet doen. Het is vet cool en super stoer, maar wel een groot risico. Ik denk lang na, maar nu weet ik eindelijk wat ik wil.
JE LEEST
Dhampiers?! (Voltooid)
Про вампировAmber komt terecht in de onderwereld waar ze de kans krijgt om dhampier te worden. Als dhampier is het de taak om de vampieren (die de mensen aan vallen) te verslaan en de mensheid te redden. Dit doet ze niet alleen, samen met haar groepje (Amber, L...