Hoofdstuk 60

24 6 9
                                    

BELANGRIJK: Lees aan het einde van dit hoofdstuk de dikgedrukte letters!

We sprinten de trap op. Op de gang staan Maud, Liv, Robin en Bart op ons te wachten.

'Wat heb je met Fabian gedaan?' Vraagt Bart.

'Geslagen en een knietje gegeven op zijn zwakste plekje.' Ik glimlach zelfvoldaan. Die klootzak verdient een koekje van eigen deeg.

'Goed zo Am!' Liv geeft me een knuffel.

'Wacht eens,' Ik maak me los uit de knuffel van Liv en loop langs de groep heen. 'Waarom is hier een gang zonder een deur?' Ik tast met mijn vingers de muur af.

'Dat is een goede. We hebben links en rechts gekeken, maar rechtdoor is ons helemaal voorbij geschoten. Ik moet zeggen dat ik deze gang niet eens eerder heb gezien.' Zegt Simon bedacht. Dan begint de hal te trillen.

'Wat gebeurt er?' Gilt Maud, terwijl ze in paniek om zich heen kijkt.

'Liv! Ga daar weg!' Gil ik wijzend naar het begin van de hal, waar het plafond naar beneden komt zodat de hal afgesloten wordt.

'Jongens rustig! Aan welke kant gaan we staan? We hebben niet zo lang meer en we moeten bij elkaar blijven.' Roept Liv.

'Bij jullie, daar staan de meeste al!' Robin duikt onder de muur door. Als iedereen in de hal staat, wordt de gang helemaal afgesloten.

'Ik zie niks! Help! Ik ben bang!' Gilt Liv angstig.

'Rustig wij zijn bij je.' Stelt Thomas haar gerust.

'Aaaaah!' Gilt Maud.

'Maud?!'

'Ja?' Vraagt ze rustig.

'Waarom gilde je zo? Je liet me schrikken.' Ze ik op een dûh toontje.

'Niks hoor. Ik voelde alleen iets waar ik van schrok. Niets bijzonders.' Zegt ze droogjes.

'Wat voelde je?' Wil ik weten.

'Een deurknop!' Gilt ze enthousiast.

'Sssht!' Sust Simon ons.

'Waarom: "sssht"?' Vraagt Robin terwijl hij Simon imiteert.

'Als daar een doorgang is, zijn daar hoogstwaarschijnlijk vampieren. Dat betekend dat we stil moeten zijn.' Legt Simon uit. Ik knik instemmend, maar besef me dan dat niemand dat ziet.

'Hij heeft gelijk.' Zeg ik vastbesloten.

'En nu?' Vraagt Liv.

'Jij altijd met je: en nu?' Lacht Robin zachtjes. Ik grinnik.

'Moeten we naar binnen?' Vraagt Maud aarzelend.

'Ja.' Ik weet zeker dat we dit moeten doen. We hebben geen andere keuze.

'Omdat?' Vraagt Bart.

'Jongens, -'

'En meisjes, ga verder.' Onderbreekt Liv me. Ik rol met mijn ogen en ga verder waar ik gebleven was.

'Jongens en meisjes, als daar een geheime doorgang is, is de kans groot dat Kim daar is. De vorige keer dat we een doorgang vonden was daar de aller laatste diamant. De diamant die we nog nodig hadden.' Leg ik uit. Ik hoor instemmende geluiden. Ik knijp mijn ogen stevig dicht als er een lamp in schijnt.

'Oh, sorry Amber!' Thomas verontschuldt zich en schijnt een andere kant op met zijn zaklamp.

Hell no.

Hoe kan ik die zaklampen vergeten zijn? Ik zucht en haal mijn zaklamp er ook bij. Ik klik hem aan en zie dat Simon en Liv ook hun zaklampen hebben.

'Waar zijn die van jullie?' Vraagt Thomas aan Robin, Maud en Bart.

'Thuis...' Zucht Robin.

'We wilden zo snel mogelijk naar jullie toe om jullie te bevrijden. We hebben alleen de andere diamanten meegenomen.' Legt Maud uit.

'Maar we hebben wel eten bij!' Bart pakt enthousiast een broodtrommel uit de rugzak van Maud.

'Bart, terug leggen. We gaan eerst Kim redden. Daarna mag je eten.' Ik grinnik om het toontje dat Maud aansloeg toen ze deze woorden uitsprak. Bart mompelt wat en legt braaf de broodtrommel terug in de rugzak.

'Zullen we gaan?' Vraagt Thomas. Ik knik en met z'n alle lopen we het donkere gangetje in, dat wordt verlicht met onze zaklampen.

'Jongens,' Zucht Thomas, 'het is een doolhof. Hoe gaan we ooit optijd bij Kim komen?' Zuchtende klanken komen achter mijn rug vandaan en ik duw Thomas een beetje aan de kant zodat ik voorop sta.

'Amber? Wat doe je?' Vraagt hij niet begrijpend.

♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆

Heei guys!
Ik heb toch tijd gevonden om een hoofdstuk te schrijven!
De mensen die mij volgen en regelmatig op mijn prikbord kijken wisten dat er toch een hoofdstuk online kwam.
Verder staat er nog iets belangrijks dat jullie moeten weten.
Dit boek loopt langzaam ten einde.
Sterker nog, ik heb het al uitgeschreven.
Voor de mensen die mij na dit boek willen blijven volgen heb ik een verassing.
Ik ben bezig met een nieuw boek!
Ik ben nog niet zo ver maar ik probeer er voor te zorgen dat er wat hoofdstukken klaar staan voor als dit boek uit is.
Het is geen vampier boek maar een TeenFiction.
Ik hoop dat jullie dat alsnog leuk vinden!
Geniet nu eerst nog maar even van de laatste hoofdstukken van Dhampiers?!
X
Imke

Dhampiers?! (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu