Ik word wakker van mijn telefoon, wie belt er nu op dit tijdstip? Ik pak mijn mobiel en neem op.
'Hallo met Amber!'
'Heei Amber! Met Kim! Ik vroeg me af of ik vandaag tot morgen bij je mag logeren?'
'Tuurlijk mag dat! Super gezellig!'
'Heel erg bedankt!'
'Dat is geen probleem!' Zeg ik.
'Doei!'
Nog voor ik Doei terug kan zeggen hangt ze op. Waarom wil ze opeens logeren? Niet dat het erg is maar ze klonk nogal overstuur.
~middag~
Ik loop naar boven en begin aan mijn huiswerk. Gelukkig is het niet zo veel.
Als ik klaar ben app ik met Thomas.
Ik: Heei!
Thomas: Heei Hoe gaat het babeee?
Ik: Goed met jou?
Thomas: goed!
Ik: mooi zo!
Ik: merk jij iets verdachts aan Kim?Thomas: nee hoezo?
Ik: nou, vanochtend belde ze me en vroeg ze overstuur of ze mocht blijven slapen. Ik hoop dat alles goed gaat thuis.
Thomas: vast wel! Maak je maar niet te veel zorgen, het komt vast goed <3
Ik: dat hoop ik, als ik ergens achter kom app ik je gelijk X
Thomas: Is goed schatje X
Ik lach en leg mijn telefoon weg. Ik kijk in de koelkast of we nog genoeg lekkere dingen hebben voor vanavond. Dat valt tegen. Ik besluit om boodschappen te doen. In de winkel kom ik Frederique tegen. Dat is een goede vriendin van me. 'Heei Fred!' Roep ik enthousiast door de winkel heen. 'Haai Amber!' Roept ze terug. We lopen naar elkaar toe en geven elkaar een knuffel. 'Lang niet gezien.' Zeg ik, als we elkaar loslaten. 'Ja klopt, eigenlijk moeten we weer een keertje gaan logeren met Lotte.' (Een andere vriendin) 'Ja goed idee! Ik maak wel een groepsapp aan!' 'Is goed.' Zegt Frederique tevreden. We nemen afscheid en ik loop naar de chips. Dat is het enige wat ik nog nodig heb. Ik pak een zak paprika chips en ik loop naar de kassa.
Ik sta voor het huis en maak de deur open. Ik hang mijn jas op en ik loop naar de keuken, daar ruim ik de boodschappen op. Ik pak mijn mobiel en maak een groepsapp aan.
Ik: Heei meiden! Binnenkort een keertje logeren?
Gelijk word ik terug geappt.
Frederique: Jaaaa!!!
Lotte: Ja lijkt me super! Binnenkort spreken we een data af oké?
Ik: toppiee
Frederique: deal!
Ik leg mijn telefoon weg als de bel gaat. Ik doe open en voor me staat Kim. 'Kom verder!' Zeg ik. Ze loopt naar binnen en samen brengen we haar spullen naar mijn kamer. Ik schenk wat drinken voor haar in en stop twee pizza's in de oven. We zetten de tv aan en kletsen een beetje over van alles en nog wat. Als de oven een piep geluidje maakt spring ik op en pak ik de pizza's.
We zijn misselijk van het eten: pizza, een zak chips, snoep, chocola en nog veel meer. We doen onze pyjama's aan. Ik zie allemaal blauwe plekken op het lichaam van Kim. Haar armen en benen zijn bont en blauw.
JE LEEST
Dhampiers?! (Voltooid)
VampireAmber komt terecht in de onderwereld waar ze de kans krijgt om dhampier te worden. Als dhampier is het de taak om de vampieren (die de mensen aan vallen) te verslaan en de mensheid te redden. Dit doet ze niet alleen, samen met haar groepje (Amber, L...