Daar zitten we dan. Met z'n allen aan tafel. Niemand zegt iets. Je kunt een spelt horen vallen.
'Dus, openmaken dan maar?' Vraagt Robin.
'Ja, we hebben overlegd en we moeten dit doen voor Kim.' Zegt Liv stellig.
'Wie gaat het openmaken?' Vraag ik.
'Is er iemand die het zou willen doen?' Vraagt Maud. Niemand steekt zijn hand op.
'Ik doe het wel.' Zegt Thomas als hij ziet dat niemand van plan is zijn of haar hand op te steken.
'Zeker?'
'Ja, iemand moet het doen.' Hij pakt de envelop. Ik ga nog iets dichter naast hem zitten dan dat ik al zat. Hij gaat met zijn vinger langs de opening en scheurt het open.
'AU!' Roept hij.
'Wat is er?!' Roept Liv bang terwijl ze haar hoofd verstopt in Robin's nek.
'Papiersnee.' Zucht Thomas.
'Jeetje, liet je me daarom zo hard schrikken?' Klaagt Liv. Ik grinnik even maar ben al snel weer serieus.
Langzaam opent hij de envelop. Hij zucht luid en haalt er een usb-stick uit. Ik leg mijn hoofd in mijn handen. Niet alweer. Dit kan niet goed zijn.
'En nu?' Vraagt Bart.
'Ik haal mijn laptop al.' Zegt Simon terwijl hij opstaat en naar de woonkamer loopt. Niet veel later komt hij terug met zijn laptop. Hij start hem op.
Ik neurie mee met het opstart geluidje. Ik kan er niks aan doen. Dat gaat gewoon automatisch.Simon pakt de usb-stick en stopt hem in de computer. Hij klinkt wat met zijn muis.
'Kom maar kijken allemaal.' Ik sta op en ga achter Simon staan. Als iedereen het kan zien klikt hij op play.
Kim verschijnt in beeld. Ze licht bewusteloos op een bed.
'Hallo sukkels.'
Fabian kijkt gemeen in de camera.
'Jullie zullen wel schrikken? Vooral jij hè? Amber. Dacht je nou echt dat ik jou zou willen? Het was allemaal een leugen. Jammer dat je stomme vriendje alles moest verpesten. Wij vampiers zullen jullie allemaal vermoorden. Kosten wat het kost. Het enige wat we nog nodig hebben zijn de eerste en tweede diamanten. Wij hebben de uitverkorene al. Jullie lieve Kim ligt in coma. Als jullie ons niet snel die diamanten geven komen we ze wel halen. Maak je daar maar geen zorgen om. Hahaha!' Fabian kijkt boos naar de lens en klikt dan de camera uit.
'Fabian.' Zeg ik boos.
'Ik weet dat dit misschien niet het juiste moment is om het te vertellen maar Kim en ik hebben een relatie.' Zegt Simon huilend. Ik sla mijn armen om hem heen.
'Hé, maak je geen zorgen Siem. We krijgen haar terug. Wat er ook gebeurt. Wij kunnen dit oké?' Hij knikt zachtjes.
'We doen dit voor Kim.' Zegt Liv. Hij knikt weer.
'Hier.' Thomas geeft Simon een glas water. Simon drinkt het gulzig op.
'Vanacht gaan we naar de villa. Ik wil niet met z'n alle gaan. Twee tweetallen.' Zeg ik.
'Jij gaat sowieso dus Thomas ook.' Zegt Maud.
'Ik wil dat Simon mee gaat. Is er iemand die met Simon wilt gaan?' Vraag ik. Simon kijkt dankbaar naar me op.
'Ik ga wel.' Zegt Liv. Robin kijkt trots naar Liv en knijpt zachtjes in haar schouder.
'Dankje.' Zegt Simon tegen Liv.
'Geen probleem. Wij gaan Kim terug halen.' Ze geeft Simon een high five.
'Bart en Maud. Ik wil dat jullie via de computer bijhouden waar wij zijn en waar Kim is. Robin, jij houd contact met 1 van ons via onze horloges. Jij kan ons vertellen welke kant we op moeten.' Beslis ik.
'Je bent een goede leider.' Zegt Robin. Ik grinnik.
'En wij zijn een goed team.' Glimlach ik.
♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆
Heei guys!
Ik heb niet zo goed nieuws.
Ik heb besloten dat er volgende week waarschijnlijk geen hoofdstuk online komt. Ik heb komende week proefwerkweek en ik denk niet dat ik tijd heb om dan veel te schrijven. Ik vind dit zelf heel erg maar school gaat voor. Sorry, het spijt me echt.
X
Imke
JE LEEST
Dhampiers?! (Voltooid)
VampirosAmber komt terecht in de onderwereld waar ze de kans krijgt om dhampier te worden. Als dhampier is het de taak om de vampieren (die de mensen aan vallen) te verslaan en de mensheid te redden. Dit doet ze niet alleen, samen met haar groepje (Amber, L...