Hoofdstuk 28

40 10 11
                                    

De deur van de woonkamer gaat open en Thomas en Sarah komen binnen lopen. Ze ontwijkt alle blikken en gaat op de bank zitten. Zonder zich voor te stellen.

'Wil je iets drinken?' Vraag ik. Ze kijkt op.

'Cola.' Ik loop naar de keuken. Ik schenk het in en loop terug naar de woonkamer ik zet het voor haar op de salontafel. Robin begint een gesprek over een film die hij gister heeft gekeken met Simon. Sarah kijkt onopvallend iedereen aan. Ze bekijkt ons van top tot teen. Bij iedereen kijkt ze met een blik die zegt:

Doe eens normale kleren aan. Jullie zien eruit als zwervers.

Behalve bij Bart. Ze krijgt een glimlach op haar gezicht. Bart merkt dat hij aangestaard word en kijkt naar haar. Ze glimlacht fake en knippert overdreven met haar ogen. Dat ga je toch niet menen? Zou het? Oh oh!

'Thomas? Zullen we wat eten op tafel zetten?' Vraag ik. Thomas knikt en staat op. Ik volg hem. Als we in de keuken zijn zucht ik geërgerd. Ik ga op het aanrecht zitten en leg mijn hoofd in mijn handen.

'Wat is er lieverd?' Vraagt Thomas bezorgd terwijl hij met zijn vingers mijn kin optilt. Hij gaat tussen mijn benen in staan en kijkt me doordringend aan.

'Sarah... Ze bekeek iedereen en ze keek steeds heel arrogant. Maar bij Bart begon ze te glimlachen en toen Bart naar haar keek glimlachte ze en begon ze overdreven te knipperen. Ze staart hem de hele tijd aan. Ik ben bang dat ze hem leuk vindt.'

Thomas kijkt me met open mond aan. Ik snap het ook wel. Het is niet niks als je zusje op je beste vriend is.

'Kom, anders valt het op dat we lang wegblijven. We bespreken het als ze weg is met de anderen.' Thomas knikt en ik pak wat chips en hij borrelnootjes. We lopen terug naar de woonkamer. Sarah heeft mijn plekje naast Bart ingepikt en zit hem verliefd aan te kijken. Ik zucht en zet de chips op tafel. Ik ga zitten waar Sarah eerst zat en luister mee naar het gesprek.

Ik kijk even op mijn telefoon als het gesprek over voetbal gaat. Het is wel leuk om te zien hoor! Maar er over praten gaat een beetje ver. Ik heb een berichtje van een onbekend nummer.

(O = onbekend & A = Amber)

O: Heej Amber! Hoe gaat het? Ik heb je al zo lang niet gezien!De laatste keer waren we 3 ofzo! Zullen we binnenkort afspreken? X

A: Wie ben je?

O: Sophie! Je achternichtje!

(O is nu S)

A: heb ik een achternichtje die Sophie heet?

S: Ja! Het is zelfs zolang geleden dat we elkaar zagen dat je niet eens meer weet dat ik besta! Maar ik moet gaan! Doei! X

A: Doei

Vol verwaring leg ik mijn mobiel weer weg. Een achternichtje die Sophie heet? Ik besluit er niet aan te denken en me in het gesprek te mengen. Dat intussen over muziek gaat.

Na een tijdje vraagt Sarah opeens: 'Hebben jullie eigenlijk een vriendin of vriendje?'

Die loopt te doelen op Bart om te kijken of ze kans maakt. Oh God! Dot gaat niet goed aflopen...

'Nee, alleen Liv en Robin en Amber en Thomas hebben een relatie. De rest is singel. En jij?' Vraagt Maud. Je ziet de glinstering in de ogen van Sarah als ze hoort dat Bart vrijgezel is.

'Nee ik ben ook vrijgezel.' Ze kijkt gelijk naar Bart. Hij gunt haar geen blik terug en kijkt naar Maud. Ik grinnik. Best grappig dat Bart en Maud overduidelijk op elkaar zijn. Dat ziet iedereen. Behalve Sarah, maar ja, liefde maakt blind dus heeft ze niets door.

EIN-DE-LIJK is Sarah weg. Thomas en ik hebben nog niets met de andere besproken. We wachten op het juiste moment. Het zal voor Maud en Bart schrikken zijn. Voor Maud omdat ze bang is dat hij op Sarah wordt terwijl iedereen ziet dat de elkaar leuk vinden. En voor Bart omdat, nou ja, wie wil nou dat een verschrikkelijk kind (sorry Thomas) verliefd op je is.

*Na het avondeten*

We zitten met z'n alle aan tafel. Het toetje is net op.

'We moeten jullie iets vertellen.' Deelt Maud mee. Verbaasd kijk ik op. Wie is we? Wat moeten ze vertellen? Hebben ze het zelf door van Sarah? Wat gebeurt hier? Waarom vraag ik dingen aan mezelf?

'Maud en ik hebben verkering.' Zegt Bart trots. Ze kijken elkaar verliefd aan en Bart legt trots zijn arm om haar heen. Oké, nu word de schok van mijn verhaal over Sarah nog erger....

Maar OMG ik ben zo blij voor ze! Eindelijk! Ik wist zeker dat ze verkering zouden krijgen. Iedereen feliciteert ze vrolijk. Thomas kijkt me aan en geeft me een bemoedigend knikje. We hadden afgesproken dat ik het zou vertellen omdat ik het door had.

'Ik moet ook iets vertellen.' Nu zijn alle blikken op mij gericht. 'Toen Sarah hier vanmiddag was keek ze iedereen heel bitchie aan, behalve Bart. Ze begon overdreven met haar ogen te knipperen. Toen je zei dat je singel was, wat je nu niet meer bent nogmaals gefeliciteerd, klaarde haar gezicht op. Ik denk dat ze verliefd op je is.' Vertel ik.

Iedereen kijkt me met open mond aan.

'Jullie vangen vliegen.' Zeg ik onschuldig. Iedereen klapt hun mond weer dicht.

♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆

HALLOOOO

Ik weet niets te vertellen, behalve dat ik op dit moment nog vier lezers moet en ik dan de freaking 1K heb! OMFG!!!!!

Dat moet gevierd worden! Als jullie een leuk idee hebben om de 1K re vieren hoor ik het graag!

Dikke X
Imke

Dhampiers?! (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu