Hoofdstuk 29

50 10 8
                                    

We zijn een uur verder en we zitten nog steeds aan tafel. Sarah is nog altijd het gespreksonderwerp. We hebben afgesproken dat Sarah Bart zo min mogelijk mag zien. Als ze bij ons komt gaat Bart dus weg, waarschijnlijk samen met Maud. Maar als Sarah weet dat Bart en Maud iets hebben en ze is bij hun gaat ze ze waarschijnlijk proberen uit elkaar te drijven zodat het uitgaat en zij kans maakt. Maar ja, ze gaat nooit kans maken want Bart is veel te goed voor haar! Niet dat ik Bart leuk vind want Thomas is altijd 1000 keer leuker maar je snapt wat ik bedoel, en als je het niet snapt... Dan, uhm, dan snap je het niet...

'Wat zullen we doen?' Vraag ik na een tijdje. Ik word het gesprek over Sarah een beetje zat. Ik heb geen zin om mijn avond door haar te verpesten.

'We kunnen doen durf of waarheid doen?' Stelt Kim voor. Ik knik hevig. Niet veel later zitten we met z'n alle in een grote kring in de woonkamer.

'Wie begint?' Vraagt Thomas.

'Ikke!' Roept Liv. Een paar knikken en Liv begint.

'Uhm, doen durf of waarheid aan... Simon!' Roept ze vrolijk.

'Doen.' Zegt hij vastbesloten. Liv glimlacht ondeugend en fluistert wat in Robins oor. Hij begint kei hard te lachen en knikt.

'Ren in je onderbroek door de straat terwijl je gilt en krijst als een baby.' Zegt ze lachend. Ze geeft Robin een high five en Simon zucht diep. Hij loopt naar de gang. Trekt zijn broek en shirt uit en begint gillend rond te rennen op straat. Ik lig op de grond van het lachen.

'Doen durf of waarheid aan..... Thomas!' Zegt Simon als we weer binnen zitten.

'Doen.' Zegt hij.

'Zoen Amber voor 20 seconden.' Zegt Simon grijnzend.

Thomas haalt zijn schouders op en loopt naar me toe. Hij gaat naast me zitten en trekt me bij hem op schoot. Onze lippen raken elkaar al snel.

'Stop maar!' Roept Maud na een tijdje. Thomas en ik laten los.

'Doen durf of waarheid aan Maud.' Zegt Thomas als hij weer op zijn plek zit.

'Waarheid.' Zegt ze droog. Ik grinnik in mezelf.

'Wie is of zijn je beste vriendinnen.'

'Meen je dat? Dat is echt een van de makkelijkste vragen ooit! Amber, Liv en Kim!' Roept ze lachend. 'Doen durf of waarheid aan Kim.'

'Waarheid.' Zegt ze snel.

'Op wie ben je verliefd.' Roept Robin. Alle ogen zijn op Kim gericht. Behalve die van Simon. Hij kijkt een beetje ongemakkelijk naar zijn handen. Vind hij? OMG!!!!

'Pas!' Roept ze snel. Iedereen lacht en als straf moet ze een theelepel met kaneel eten. Geloof me, dat is naar. Als ze bijgekomen is gaan we verder met het spel.

*Tijdsprong van 2 uur*

Het is 10 uur in de avond en iedereen gaat naar bed. We verveelde ons een beetje. Na twee uur doen durf of waarheid ben je dat ook wel zat. Zuchtend kruip ik in bed. Thomas komt naast me liggen en ik kruip tegen hem aan. Vrijwel meteen val ik in slaap.

¤

Ik open mijn ogen en kijk op de klok. Half één 's nachts. Ik zucht en probeer verder te slapen.

Na een kwartier proberen besluit ik om naar beneden te gaan. Ik zet thee en ga op de bank liggen met een tijdschrift. Als het wekkertje af gaat ren ik er naar toe. Oepsie! Als ik maar geen mensen wakker heb gemaakt...

Met mijn thee ga ik weer op de bank zitten. Ik zet de tv aan en kijk naar het nieuws. Wow, er is veel gebeurt vanacht.

Ik zet mijn lege theekopje in de vaatwasser. Het gaat echt niet lukken om nog verder te slapen en ik verveel me dood. Ik kijk op mijn horloge naar de tijd. Half twee. Ik zit hier dus al een uur.

Wacht eens! Met het horloge kan ik naar de onderwereld. Zou ik? Is dat niet te gevaarlijk? Ach joh, wat heb ik te verliezen. Ik loop voorzichtig naar boven en pak wat kleding uit mijn kast. Ik kleed me vlug om en loop dan weer naar beneden.

Krijg ik hier geen problemen mee? Levi word sowieso mega boos als hij er achter komt. Dan mag ik misschien niet meer mee op missie! En de jongens en meiden dan?! Die vinden het vast ook niet goed.

Maar ik kan het ook verzwijgen. Dan komen ze er gewoon niet achter. Ik zorg gewoon dat ik morgen ochtend, eigenlijk vandaag, in bed lig. Dan denken zij dat ik er al de hele nacht lig.

Ik schuif alle gedachten over de jongens en meiden opzij en ga op de bank zitten. Ik kijk naar mijn horloge en neem nog een keer diep adem.

Zonder twijfel druk ik op het knopje van de dodenwereld. De woonkamer verdwijnt en de donkere verlaten spookstad komt te voorschijn. Een frisse wind laat mijn haar waaien.

Ik loop een beetje rond om de boel extra te verkennen. Dat kan nog handig zijn. Hier en daar loop ik wat straten en steegjes in, als ik opeens wat stemmen hoor...

--------------------------------------------------------

Mhuwahahaha!!!
Cliffhanger!
Ik voel me machtig!
Rustig Imke! Je bent niet machtig.
Oké, genoeg. Ik praat tegen mezelf. Ik ben raar, ik weet het...

Maar zoals jullie wel merken is het vandaag geen zondag. Dus waarom zet ik een hoofdstuk online?

OMDAT IK DE FREAKING 1K HEB GEHAALD BITCHES!!!!

Oké ik ben nog steeds super blij! Iedereen onwijs bedankt!

X
Imkeeeeee

Dhampiers?! (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu