Hoofdstuk 4

98 16 1
                                    

We zijn een maand verder. Elke dag hadden we zware trainingen. We moesten vechten, vertrouwingsoefeningen doen, elkaar beter leren kennen en als laatste maar het aller leukste: onze krachten ontdekken en uit oefenen. Robin heeft lucht, Bart heeft licht, Liv heeft regenboog, Kim heeft ijs, Maud heeft aarde, Simon heeft geluid, Thomas heeft vuur en ik heb water. We kunnen onze krachten al best goed besturen. Er word niet alleen getraind op je krachten gebruiken en vechten maar ook heel veel op vertrouwen, dat we voor elkaar klaar staan en elkaar helpen. Het motto van de dhampiers is: een voor alle en alle voor een.

Levi geeft onze trainingen. Hij voelt een beetje aan als mijn papa in de onderwereld.
Ik heb met iedereen een goede klik. Alleen heb ik een klein probleempje, ik ben verliefd. Op Thomas. Ik kan het tegen niemand zeggen want mijn vriendinnen uit de mensheid weten niet dat ik een dhampier ben, en tegen de dhampier-meiden durf ik niets te zeggen. Wat als zij Thomas ook leuk vinden en er daardoor ruzie ontstaat? Dat wil ik niet op mijn geweten hebben!
ik schrik op uit mijn gedachten door getik op mijn schouder. Het is Liv. 'Is er iets?' Vraagt de lief. 'Nee hoor!' Zeg ik. Liv komt tegenover me zitten. Ze kijkt naar buiten en zegt heel lang niets. Ik volg haar voorbeeld. Opeens kijkt ze me aan, en ik haar. 'Weet je?' Zegt ze. 'Die Robin... Hij is best wel knap.' Ik kijk haar aan maar ze ontwijkt mijn blik. 'Ben je verliefd op hem?' Vraag ik. 'Ik denk het. Maar tegen niemand zeggen!' 'Ik zeg niks, dat beloof ik je.' We kijken weer naar buiten. Zal ik het ook zeggen van Thomas? Ik kijk naar Liv die me gelijk aankijkt. 'Jij bent eerlijk geweest, nu is het mijn beurt.' Ze kijkt me vol verwachting aan. Ik word er een beetje zenuwachtig van. 'Ik ben ook verliefd. Op Thomas.' Ik kijk naar beneden, bang voor haar reactie. 'Ik denk dat hij jou ook leuk vindt. Hij kijkt steeds naar je en helpt je met alles. Jullie passen goed bij elkaar.' Ik moet lachen. Ik ben blij dat ik Liv heb, ik ken haar nog niet zo lang maar ze betekend veel voor me.

Dhampiers?! (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu