Stapje voor stapje lopen we de krakende trap af. Ik kijk de hal rond als we -zo stil mogelijk- van de trap af zijn gelopen.
'Waar moeten we zoeken? Het is zo onoverzichtelijk hier.' Zucht Liv.
'Daar.' Simon loopt langs ons heen en loopt van een trap af die niemand anders was opgevallen. De houtentrap zit verstopt achter een kast waarvan de deuren op een klein kiertje staan.
'Hoe zag je dat?' Vraagt Thomas verbaasd als hij Simon helpt de kast een beetje te verplaatsen.
'Toeval.' Knipoogt Simon. Ik glimlach en besluit de jongens te helpen. Liv staat op de uitkijk, mocht er iemand aankomen. Zodra de kast goed staat lopen we naar de trap. Voorzichtig zetten we de kast terug en klikken we onze zaklampen aan. Overal hangen spinnenwebben aan de stenen muur. Het is koud. Kippenvel ontstaat op mijn armen. Ik zucht bibberig en volg Liv op haar hielen. Simon loopt voorop en Thomas achteraan.
Als we onderaan de trap zijn, staan we voor een witte deur. Simon opent hem en loopt naar binnen. Een gloor lucht vliegt mijn neusgaten binnen.
'Een zwembad?' Vraagt Liv als ze naar binnen loopt. Ik ben dus niet de enige die verbaasd is.
'Blijkbaar.' Antwoord ik. Op de muur staan allemaal vampieren getekend, naast het zwembad staan geen bedjes of iets dergelijks.
'Zal hier wel in gezwommen worden?' Vraag ik afwezig.
'Nee.' Antwoord Thomas die bij de muur staat. Ik loop naar hem toe en volg zijn ogen. Ik kijk recht in het linker oog van een vampier. Zijn oog is rood met een witte twinkeling.
'En waarom niet?' Vraagt Liv na een tijdje.
'Oh ja, sorry.' Verontschuldigt Thomas zich.
'Is oké.' Grinnikt Liv.
'Vertel nou!'' Mengt Simon zich in het gesprek.
'Kijk. In dit oog zijn als je goed kijkt de drie diamanten te zien. In elk diamant kan je zien waar ze verstopt zouden moeten zijn, binnen deze villa. Dus als de vampieren de eerste diamant zouden hebben zou deze in de fitnessruimte verstopt liggen. De tweede zou je bij de tennisbaan moeten vinden. De derde bij dit zwembad. Dus de laatste diamant moet hier liggen.' Verduidelijkt Thomas zijn verhaal. Ik kijk naar het oog en zie dan wat hij bedoelt.
'Ja! Je hebt gelijk!' Gil ik enthousiast.
'FACK!' Roept Simon opeens.
'Wat?' Vraagt Liv geschrokken. Simon wijst naar de hoek van de kamer. Een bewakingscamera. Shit...
'En nu?' Vraagt Liv.
'Weg wezen, straks zien ze ons nog.' Antwoord Simon.
'Nee.' Zeg ik stellig.
'Waarom niet?' Simon kijkt me vragend aan.
'Omdat we hier al best lang zijn. Als ze op de camera's letten zijn ze nu al lang onderweg.' Leg ik uit.
'Dat is waar.' Klinkt een stem uit de deuropening. Geschrokken draaien we ons om. De grijze, oude man kijkt ons grijnzend aan.
'Wat wil je van ons?' Ik probeer zelfverzekerd te klinken maar ik merk dat mijn stem trilt.
'Ik wil dat jullie Kim met rust laten. Ze is van ons. Niet van jullie, nou ja, niet meer.' Hij pauzeert even.
'Jullie hebben hier niks meer te zoeken.' Hij loopt drijgend op me af.Mijn krachten
Hij staat met zijn rug naar het zwembad. Dit is mijn kans. Achter mijn rug maak ik van het water een enorme vloedgolf. Ik gooi het over hem heen als hij uithaalt naar mijn keel. Gelijk laat hij los. Simon en Thomas springen op hem en houden hem in de houdgreep.
'Onder de trap in de hal ligt touw. Ga het halen, dan binden we hem vast.' Zegt Simon. Liv knikt en trekt me mee de trap op. We pakken het touw zodra we de kast aan de kant hebben gekregen. Ik wil naar beneden rennen als Liv mijn pols pakt.
'Ga maar alvast. In de kamer waar Simon en ik gekeken hebben ligt tape.' Ze laat me weer los en rent de trap op. Ik glimlach en ren dan naar het zwembad. Ik pak de oude man zijn handen en bind ze aan elkaar.
'Waar is Liv?' Vraagt Thomas als ik de knoop wat steviger aantrek.
'Tape halen.' Antwoord ik kort. Wanneer ik zijn voeten pak komt Liv de kamer in rennen. Ze plakt een groot stuk tape op de mond van de man die luidruchtig aan het protesteren is. Ik grinnik als de man zich aan ons overgeeft.
'Jammer dat ik waterkracht heb.' Lach ik. Simon grinnikt en tilt samen met Thomas de man op. We lopen de trap op en leggen hem onder de trap. Toevallig lag er een deken onder de trap die we vervolgens over de man heen hebben gelegd.
Sukkels.
JE LEEST
Dhampiers?! (Voltooid)
VampiroAmber komt terecht in de onderwereld waar ze de kans krijgt om dhampier te worden. Als dhampier is het de taak om de vampieren (die de mensen aan vallen) te verslaan en de mensheid te redden. Dit doet ze niet alleen, samen met haar groepje (Amber, L...