Hoofdstuk 9

73 13 0
                                    

TRING! De bel gaat! Yes eindelijk uit! Ik loop naar mijn kluisje en pak de laatste dingen. Vandaag komen Maud, Kim en Liv naar mijn huis.

Ik loop de school uit. Het zonnetje schijnt! Ik pak mijn fiets uit het rek en fiets weg. Ik heb wind mee dus ik ben lekker snel thuis.

Als ik de deur open doe is er zoals gewoonlijk niemand. Ik laat mijn tas vallen en hang mijn jas aan de kapstok. Ik plof op de bank. Ik zet de tv aan. Er is niet veel leuks te zien. Ik kijk een een of ander suf natuurprogramma. Als de bel gaat spring ik op. Ik maak de deur open. Het is Kim. 'Heei kom binnen!' Zeg ik, terwijl ik een stap opzij doe zodat ze er langs kan. Ze stapt naar binnen en ik doe de deur dicht. Ze hangt haar jas aan de kapstok. 'Ben ik de eerste?' Vraagt ze. 'Ja maar de anderen zullen ook zo komen. Wil je wat drinken?' 'Ja lekker! Hebben jullie sinas?' Ik loop naar de koelkast en schenk wat voor haar in. Ze heeft niet eens een slok kunnen nemen of de bel gaat. Ik loop naar de deur en maak hem open. 'Hallootjes!' Roept Liv. Ze stapt het huis in alsof ze hier woont. Ik moet lachen, en blijkbaar heeft Kim hetzelfde. Ik schenk wat cola in voor Liv. Ze drinkt het gulzig op. Als haar beker leeg is laat ze een super harde boer. 'Sorry!' Zegt ze beschamend. Ik en Kim liggen helemaal dubbel van het lachen. De bel gaat. Ik doe vrolijk open. 'Een pakketje voor u?' Oh, dat is niet Maud... ik teken het pakketje, bedank d es postbode en loop terug naar Liv en Kim. 'Wat was dat?' Vraagt Kim nieuwsgierig. 'De postbode. Hij had een pakketje voor me, maar ik heb helemaal niks besteld. Dan gaat de bel nog een keer. Ik maak de deur open. Gelukkig! Nu is het wel Maud! Ik laat haar binnen en vertel wat er was gebeurt met de postbode terwijl ik drinken voor haar inschenk. Ze lacht. 'Dat is wel echt Iets voor jou Amber!' We lopen terug naar het pakketje. Ik kijk naar de postcode en het huisnummer. Dat klopt met het onze. 'Zal ik hem open maken?' Vraag ik. 'Ja!' Roepen Maud en Kim. 'Daar zijn pakketjes toch voor!' Zegt Liv. Ik pak een schaar zodat ik het makkelijk open krijg. Ik trek het doosje open. Er zit een kleiner doosje in. Maar deze is mooi versierd. Ik maak hem open en haal er een parfum uit. Ik ruik eraan. 'Mmm heerlijk! Maar wie stuurt dit op naar mij?' Vraag ik. 'Kijk!' Roept Maud. 'Er zit een briefje in.' Ze haalt hem eruit en geeft hem aan mij.

Lieve Amber,
Je bent zo lief en grappig.
Je bent het mooiste meisje dat ik ooit heb gezien.
Je ogen zorgen ervoor dat de felste ster niet meer schijnt.
Je lach is aanstekelijk.
Je bent mijn prinsesje, voor nu, volgend jaar en voor altijd!
Ik hou van je!
XXX Thomas

Als ik het briefje heb doorgelezen lees ik het voor. 'Super schattig! Deed Robin dat maar!' Zegt Liv jaloers. Ze weet dat het in het echt niet aan is, maar in haar fantasie zijn ze al getrouwd en hebben ze kinderen. 'Jullie passen echt heel goed bij elkaar!' Roept Maud. 'Snel app hem om hem te bedanken!' Zegt Kim. 'Ja natuurlijk!' Ik ren naar mijn tas en pak mijn telefoon.

Ik: Heei lieverd! Ik heb je cadeautje gekregen! Super lief! De parfum ruikt heel lekker en het briefje is super lief! Ik ga hem zeker bewaren. Ik hou zielsveel van je! X

Ik leg mijn telefoon aan de kant. Ondertussen hebben we het over de jongens. 'Kim vind jij eigenlijk iemand leuk?' Vraagt Liv nieuwsgierig. Kim word rood. 'Nou leuk is een groot woord. Ik weet het niet zo goed.' Zegt Kim verlegen. 'Over wie hebben we het?' Vraag ik. 'Ik heb het over Simon.' 'Gelukkig!' Roept Maud. 'Hoezo?' Vraagt Kim plagend. 'Omdat ik Bart wel zie zitten.' Zegt Maud lachend.

De meiden zijn weg. Ik besluit om te gaan koken. Oeps! Ik ben vergeten boodschappen te doen en ik heb niks in huis. Dan maar pizza bestellen. Ik zoek het nummer op.

Even later gaat de bel. Ik ren de trap af. De pizza bezorger geeft me de pizza. Ik beloon hem met wat extra fooi. Ik zet de tv aan. Yes! Gtst is op tv.

Dhampiers?! (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu