Hoofdstuk 19

59 11 3
                                    

Ik spring uit de auto en ren naar binnen. Ik zoek de receptie. Als ik hek zie trek ik een sprintje. 'Waar ligt Thomas?' Vraag ik terwijl ik een foto laat zien. 'Kamer 256.' Ik knik. De anderen rennen naar me toe. 'We moeten naar kamer 256!' Ik ren naar het trappenhuis. Kim trekt me bij mijn arm mee naar de lift. Als we erin staan zegt ze: 'Dit gaat sneller.' We staan met z'n alle te wachten tot de deuren sluiten. Als ze dicht zijn voel ik dat ik last krijg van claustrofobie. Liv knijpt in mijn hand als teken dat het goed komt. Als de deuren open gaan rennen we naar buiten. Ik zie de kamer en trek een sprintje. Als ik de deur open doe staat er een dokter voor mijn neus. 'Thomas mag nog geen bezoek hebben. Als hij bij bewust zijn is mogen jullie naar hem toe.' Ik knik en hij doet de deur dicht. Teleurgesteld loop ik naar de anderen. Ik vertel ze dat hij buiten bewust zijn is en als hij weer bij is pas bezoek mag hebben. Ze knikken en we gaan zitten in de wachtkamer.

'Amber?' Ik sta op en volg de dokter naar de kamer van Thomas. 'Je moet rustig zijn. Sterkte.' Ik bedank hem en loop de kamer in. Thomas kijkt gelijk mijn kant op. Hij geeft me een zwakke glimlach. Ik ga bij hem op bed zitten en pak zijn hand. Hij wrijft met zijn duim over mijn hand en ik kijk ernaar. 'De dokter zei dat het meeviel?' Onderbreek ik de stilte. 'Een gebroken enkel en een lichte hersenschudding.' 'Heb je veel hoofdpijn?' 'Ja, best wel.' Ik knik begrijpend. 'Ik was ongerust.' Zeg ik. Ik voel tranen op komen en voor ik het weet ben ik aan het huilen. Thomas trekt me naar zich toe en gaat zachtjes met zijn hand door mijn haar.

Ik hoor de deur opengaan en ik maak me los uit de greep van Thomas. We kijken naar de deur en iedereen staat in de deuropening. Ze lopen de kamer binnen en Thomas veegt mijn tranen weg. Ik glimlach zacht.

We zitten in de auto op weg naar huis. Thomas zit op de achterbank met zijn voet op een kussentje. Ik kijk achterom en zie hem vredig slapen. Ik zet de radio iets zachter zodat hij er niet wakker van wordt.

Robin parkeert de auto en we stappen uit. Voorzichtig maak ik Thomas wakker. Ik geef hem zijn krukken en help hem uit de auto. Ik loop achter hem aan naar binnen. Hij gaat naar de bank en ploft er neer. Ik pak een kruk en haal boven een kussen. Ik leg hem erop en breng hem naar Thomas. Hij legt zijn voet er voorzichtig op. Ik pak cola en chips voor ons en zet het op de salon tafel. Ik zet een film op en kruip tegen Thomas aan. Ik vergeet compleet dat de anderen mee kijken.

Ik word door elkaar geschud door Maud. Ik open mijn ogen en ruik meteen de geur van pizza. 'Eten!' Roep ik. Ik spring op en pak een pizzadoos, ik neem die van Thomas gelijk mee. Ik ga weer naast hem zitten. Blijkbaar is de film afgelopen en hebben ze een nieuwe opgezet. Ik kijk gezellig mee terwijl ik van mijn pizza geniet.

'Zullen we gaan slapen?' Vraag ik aan Thomas. Hij knikt en ik help hem overeind. Ik help hem de trap op wat nogal lang duurt. Als we in onze kamer zijn pak ik zijn pyjama en geef ik die aan hem. Hij pakt het aan en drukt een snelle kus op mijn hoofd waarna hij naar de badkamer vertrekt. Ik kleed me snel om. 'Kan ik komen?' Vraag ik terwijl ik op de deur klop. Hij maakt hem open en kijkt me met een glimlach aan. Ik poets mijn tanden. Als ik naar het bed loop ligt hij er al in. Ik ga naast hem liggen. Ik kruip tegen hem aan en hij slaat zijn armen om me heen. 'Ik hou van je.' Fluistert hij zachtjes in mijn oor. 'Ik ook van jou.' Fluister ik terug. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en hij kriebelt me op mijn rug. Ik luister naar zijn hartslag en ik ontspan me snel. 'Als ik iets voor je kan doen moet je het zeggen.' 'Tuurlijk schat.' Ik knik tevreden.

Ik wil er voor hem zijn. Hij is altijd zo lief en staat altijd voor iedereen klaar. Hij wil het beste voor iedereen en hij zou voor mij door het vuur gaan. Ik natuurlijk ook voor hem. Hij is een geweldig vriendje! Ik bof echt met hem. Hij is alles voor me.
En met die gedachte val ik langzaam maar vredig in slaap.

÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷

Hey hey hey!

Leuk?
Spannend?
Sorry dat ik een tijdje geleden vrij weinig uploade... Ik had weinig inspiratie. Maar nu heb ik veel meer inspiratie, ik denk dat jullie dat wel merken aan dat ik veel meer online zet. Maar dat heeft ook met de vakantie te maken die nu helaas voorbij is... Ik moet me weer veel bezig gaan houden met school, hierdoor zullen er minder hoofdstukken online komen dan in de vakantie. Ik zet elke week minstens èèn hoofdstuk online. Soms kunnen dat er twee of drie zijn.

Dan nog een mededeling!
Ik ben bezig met een ander boek. Ik zet deze pas online als hij af is. Ik ben nog niet zo ver en ik heb nog een aantal personages in gedachten die geen naam hebben, als je een leuke weet (die nog niet in dit verhaal zit) laat hem dan achter in de comments. Het mogen er ook meer zijn (je eigen naam mag ook).

En als laatste wil ik jullie lezers bedanken! Ik ben iets langer dan een maand bezig en heb inmiddels al meer dan de 500 reads.

X
Imke

Ps. Vandaag is mijn verjaardag! (05-01-2016)
Sorry moest er even uit :)

Dhampiers?! (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu