Ik word wakker van mijn wekker. Het is negen uur. Ik zucht en stap uit bed. Ik pak mijn kleding en loop naar de badkamer. Ik kleed me uit en stap onder de warme douche.
Als ik me heb afgedroogd en me verder helemaal heb klaargemaakt stap ik de badkamer uit. Liv ligt in haar bed op haar telefoon te kijken. Ik neem een aanloopje en spring op haar.
'Amber!' Roept Liv geschrokken.
'Dat ben ik.' Zeg ik droog. Liv grinnikt en kijkt daarna weer heel serieus.
'Ga van me af.' Zegt ze.
'Als jij je klaar gaat maken. We gaan na het ontbijt naar de spa.' Antwoord ik. Ik rol van Liv af en pak mijn mobiel. Terwijl ik hem opstart hoor ik Liv weglopen en niet veel later gaat de douche aan. Ik zie dat ik een appje van Thomas heb. Ik glimlach en open hem.
Thomas: Hey babe! Gaat verder alles goed? Ik zal niks tegen Bart zeggen. Geniet maar van de spa vandaag! Luff ya to the moon and back! XXX
Ik glimlach, hij is zo lief! Ik zou echt geen beter vriendje kunnen wensen! Ik sluit whatssapp af en ga naar instagram. Ik kijk op mijn tijdlijn naar alle foto's en filmpjes van de mensen die ik volg. Ik like en reageer er op een paar. Liv komt de kamer in lopen.
'Zullen we kijken hoe het met onze dronken koppies gaat? Waarschijnlijk hebben ze een kater en zijn ze vet chagrijnig.' zegt Liv lachend.
'Alleen maar leuk voor ons. Dan kunnen we ze lekker irriteren!' roep ik terwijl ik van het bed spring en op de deur afren. Liv volgt me en samen bonken we op de deur van de kamer van Maud en Kim. Na drie minuten doet Kim open met een slaperig gezicht en wallen van hier tot Tokio. Ik grinnik en loop langs Kim naar binnen. Ik zie dat Maud nog ligt te slapen en doe het zelfde als ik bij Liv deed. Ik neem een grote aanloop en spring op Maud. Ze schrikt wakker en ik val lachend van het bed af. Maud kijkt me boos aan. Ze staat op, pakt haar kleren en loopt de badkamer in.
'Irritante, vervelende,' mompelt ze terwijl de de deur van de badkamer op slot doet. Ik lig nog steeds op de grond te lachen. Hoe ze keek, geweldig! Liv trekt me overeind als ik uitgelachen ben.
Als iedereen eindelijk klaar is lopen we naar beneden.
ETEN!!!!
Ik loop gelijk naar het buffet en schep mijn hele bord vol. Als ik klaar ben zoek ik een plekje en wacht ik netjes totdat iedereen aan tafel zit. En geloof me, dat duurt lang.
-
De spa was heerlijk! We hebben gezwommen, in een jacuzzi gezeten, we zijn in de sauna geweest en we zijn gemasseerd. Ook hebben we allemaal een gezichtsbehandeling gehad. Het was super gezellig! Het heeft Maud en Kim ook goed gedaan want ze zijn veel minder chagrijnig.
We zitten nu in de trein. Het is nog een kwartiertje. Kim en Maud zijn in slaap gevallen en Liv is YouTube video's aan het kijken. Ik speel spelletjes op mijn telefoon als ik mijn ogen zwaar voel worden.
'Liv maak je me wakker als we er zijn?' Vraag ik terwijl ik de koptelefoon optil zodat ze me kan horen. Ze kijkt naar me op en glimlacht. Vervolgens knikt ze. Ik laat de koptelefoon weer los en sluit mijn ogen. Blijkbaar was vanacht een iets te zware nacht.
-
'Amber? We zijn er.' Ik open mijn ogen en Liv zit glimlachend naast me. Ze maakt ook Kim en Maud wakker die blijkbaar in slaap waren gevallen. De trein remt en wij pakken onze spullen. We lopen het perron op. We zien de jongens staan en we rennen op ze af. Nou ja, Liv, Maud en ik. Kim strompelt er alleen achteraan want zij heeft nog geen vriendje. Ja inderdaad, nog. Sowieso dat zij en Simon een relatie krijgen! Ze zijn zo schattig samen!
Ik geeft Thomas een knuffel. Als iedereen elkaar gegroet heeft lopen we naar de auto's. Ze zijn met twee auto's gekomen omdat het anders niet paste.-
Ik leg de laatste kleding en mijn kast en gooi de rest in de wasmand. Eindelijk ben ik klaar met mijn koffer uitruimen. Ik glimlach voldaan en loop de trap af. Ik word gebeld via mijn horloge door een onbekend nummer. Ja onze horloge's hebben contacten. Ik neem verbaasd op. Het moet wel iemand van de dhampierschool zijn, anders kunnen ze me niet op mijn horloge bellen.
(A = Amber - S = Sem)
A: Hallo met Amber.
S: Hallo met Sem. Spreek ik met Amber Rozenburg?
A: Ja daar spreekt u mee.
S: Ik heb niet zo goed nieuws voor u. Ik ben de broer van Levi en ik weet van zijn dhampier bestaan. Zelf ben ik ook dhampier. Hij is als versterking naar een gevecht tussen dhampiers en vampiers gestuurd met nog een paar andere. Levi is daar om het leven gekomen.
A: Wat? Dat kan niet. Wij dhampiers zijn onstervelijk. Dat heeft Levi zelf nog tegen ons gezegd.
S: Dat klopt, als wij bijvoorbeeld aangereden worden blijven we in leven. We kunnen alleen sterven als we worden vermoord door een vampier. Wat bij Levi dus is gebeurt.
A: Hoe kunt u dit zo rustig vertellen? Uw broer is vermoord door een vampier en u verteld hier heel rustig het verhaal zonder enige emotie in uw stem.
S: Dat zijn uw zaken niet. Ik moet gaan. U hoort nog wanneer u afscheid kunt nemen en hoe het nu verder gaat.
Zonder verder nog iets te zeggen heeft hij al opgehangen. De tranen stromen over mijn wangen.
Waarom Levi?
Waarom?
♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡☆
Heei guys!
Eindelijk een extra update!!!
WHOOPWHOOP!
Hopelijk vinden jullie het leuk!
Laat me dat weten door een comment te sturen!
Verbeter punten mogen jullie altijd laten weten!
En het is bijna vakantie!!!
Ik beloof niet dat ik dan vaker extra update omdat ik best veel plannen heb.
Sorry voor de lange AN...
X
Imke
JE LEEST
Dhampiers?! (Voltooid)
VampirosAmber komt terecht in de onderwereld waar ze de kans krijgt om dhampier te worden. Als dhampier is het de taak om de vampieren (die de mensen aan vallen) te verslaan en de mensheid te redden. Dit doet ze niet alleen, samen met haar groepje (Amber, L...