Dhiera P.O.V **
*Rehat*
Aku,Miza,Shera,Azim,Firash dan Firdad berjalan ke pondok kat belakang sekolah selepas membeli makanan dari kantin . Azim boyfriend Shera . Firdad pulak boyfriend Miza . Firash ? Hmmm,dah kenal kan ? Kami berenam boleh lah selalu rehat bersama . Kadang-kadang tak jugak .
"Kau,Dee . Lebih baik kau cerita . Kau dah kenal dulu dengan Nufail ke ? Kenapa kitorang tak tau ? Bila kau kenal dia ? " -Miza . Huish,soalan dia . Bertubi-tubi . Keliru nak jawab mana satu . Adoii ! Shera dah buat pandangan yang . Hmmm,tajam gila . Lagi tajam dari pisau kat rumah aku yang setiap bulan mama asah . Aduh seram pulak . Hahaha
"Rilek lah wei . Macam aku buat jenayah pulak . Yaa,aku terjumpa dia semalam . Masa aku ontheway nak ke tandas . Aku lari . Terlanggar dia . Then,adalah tercetus perbalahan kejap . Aku lupa lah nak cerita. Lagi pun,tak penting pun . " aku mencebik.
" Dahlah wei . Jom makan . Kesian kat Dhiera . Kena tanya macam tu . " Firash mencela . Ni yang aku suka . Firash selalu bela aku . Hehehe . Tapi FYI ! Aku memang takda hati kat Firash . Hanya suka dan sayang sebagai kawan sahaja . Tak lebih . Tapi aku memang tau yang dia dah lama 'on-crush' kat aku . Buat-buat tak tahu ja lah . Yang penting , aku memang sayang Firash . Ya , sahabat aku .
"Nasib kau baik lagi kali ni,Dee . Ada orang bagi stop .Takpa . Kita makan dulu . Hehehe " -Shera .
"Yee,jom Shera ku Intan Payung . Jom makan "-Azim . Dia dah tersenyum-senyum tengok Shera . Elehhhh ! Sweet lah konon .
Makan punya makan . 30 minit berlalu . Kringg ! Masa rehat dah habis . Kitorang balik kelas masing-masing . Azim,Firash dan Firdad terus masuk ke kelas diorang . 5 Ekonomi . Diorang amek Eko . Kitorang amek Sains Tulen . Tapi Firash selalu dapat No.1 di kelasnya tahun lalu. Kat 4 Sains pulak . Uhuks aku lah yang selalu dapat No. 1 . Tahun ni ? In Sha Allah , moga dipermudahkan lagi .
******
Pulang **
Baru ja aku nak keluar kelas dengan Miza dan Shera . Ada orang tarik tudung aku dari belakang . Haish,dah dua kali ni . Pusing belakang ..
Haaa,dah agak . Mamat metal ni . Memang hobi dia main tarik-tarik tudung ke ? Ish !
"Stay jap . Kita belum habis " dia cakap dengan angkuh nya . Eleh
"Kau orang jalan lah dulu . Shera kau balik lah dulu . Tak payah tunggu aku . Aku ada hal nak settle dengan mamat ni . " kataku kepada Shera dan Miza . Diorang angguk je , terus jalan . Ceh , tak takut sahabat mu ini di apa-apa kan ? :(
"Yes ? Kau nak apa ? Apa yang kau tak puas hati lagi ni ? Aku dah kata mintak maaf kan ? Tak cukup ? Kau nak aku nyanyi lagu 'Sorry' by Justin Bieber baru puas hati ? Banyak cantik muka kau ?! " kata ku . Aku mendongak . Nak cakap biar mata ke mata . Biar nampak umphh . Ganas sikit . Baru nak lawan panahan mata dia . Aish,aku dah larikan mata aku . Terus menoleh ke luar kelas.Eh apahal ni . Dup dap dup dap . Oh jantung . Apa problem ni ?
"Eh,aku tak cantik . Kacak je . Sorry no sorry . I don't even care . Aku tak puas hati sebab kau panggil aku macam mak enonn ? Kau memang nak cari pasal dengan aku kan ? " Nufail berkata dengan selamba. Aku menjuih bibir . P to the E to the R to the A to the S to the A to the N !
"Itu je kau nak heboh ? Tolong lah bro . Be matured please ? Dengan perempuan pun nak gaduh ? Kau jenis 'patah-patah' ke ? Tak nampak pun gaya 'mak nyah' ? " kan ? Mana lah tahu .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...