' If you want something you never had , you have to do something you've never done . '×× -------------- ××
"So , sis . Saya nak yang ni ? Untuk perempuan punya je boleh tak ? " send .
" Ala dik . Yang ni memang sepasang . Limited for couple . Kalau nak , memang dapat dua , untuk lelaki dan perempuan . "
Keningku berkerut . Aku mana ada teman lelaki . Kalau beli pun , yang untuk lelaki nak bagi siapa . Dah lah kemeja tu lawa sangat . Haih terpaksa lah .
" Okay lah sis . Saya beli . Esok saya bank in ok . "
" Okay sis . Bila dah bank in ,
send gmbr resit ye . Selasa saya pos , rasanya Sabtu boleh dapat dah . Nanti akan ada suprise tau . Ni no akaun , ...... " aku pun mengurus jual beli ini .Esok sekolah , esok mama dengan papa pun dah jalan pergi tempat abang Iwan , esok aku akan pergi ke rumah Miza dan Shera untuk menanyakan izin dengan parents diorang , boleh tak aku culik anak dorang ni selama seminggu huhaii .
Ohya , dua hari ni Nufail takda tegur aku pun . Biasanya ada saja benda dia nak cerita , kucing lalu depan dia pun dia nak cerita .
Aku terus membuka aplikasi ws .
Nufail online .
Boek ah .
" Nuppaill ! "
" weh . "
" psst . "
Hampir sepuluh minit , dia tak read pun , tak bluetick padahal online .
Mata pun dah penat , mengantuk !
" ? " Nufail reply juga akhirnya .
Tapi aku hadiahkan dia , benda yang berharga , comel , dan berwarna biru .
Bluetick .
Good night , Nufail .
*****
Setelah bersiap untuk pergi ke sekolah , aku terus turun bawah . Nampaknya , mama dengan papa dah packing . Ada beberapa beg berdekatan pintu .
" Good morning . Mama dengan papa nak jalan bila ? " aku duduk untuk bersarapan .
" Nak jalan dah . Dhiera ikut kami lah , biar papa hantar . " aku mengangguk dan bersarapan .
" Papa ada letak duit kat bilik , untuk duit pocket , rm 300 . Cukup tak ? "
" Cukup ! " jawabku .
" Lagipun , semua barang dapur dah ada . Tinggal kamu masak je , kalau lepas masak jangan lupa tutup gas . Lepas iron , jangan lupa tutup suis . Ingatkan Shera dengan Miza tu sekali . Kalau ada sesiapa tak dikenali jangan bawa masuk rumah . Jaga perangai tu elok-elok , Dhiera tu perempuan . Kalau nak pergi mana-mana , bagitau papa dulu , sms pun takpa .Dengar tak ni ? " papa mengulang ceramahnya yang semalam .
" Dengar , boss ! " aku menabik
hormat , siap spring tangan tu ." Good girl . Papa bagi panas enjin kereta dulu . " aku mengangguk . Tiba-tiba mama duduk di sebelahku .
" Nah , ni Rm 200 . Jangan boros tau . " mama menghulur .
" Eh , papa dah bagi lah mama . Dah banyak dah . "
" Mama bukannya suruh kamu guna semua terus . Kalau tak habis , simpan lah . Lagipun , nanti ada Fatin kan . Belanja lah dia juga . " aku menyambut duit . Rijikkiiiii !
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...