"Stop caring what people think . Stop taking caution in your actions , listen to what you want , do what you want . This is your life . Live it,babe ! "
××----------------××
Secret's P.O.V **
"Mari sini kejap . Papa ada sesuatu yang nak dibincangkan . " aku baru nak naik bilik untuk rehat,papa panggil ke ruang tamu balik . huh
"Yes,papa ? "
"Bulan lima nanti kita akan pindah ke KL . Are you okay with that ? " -papa .
"What ? Why ?! Kenapa tiba-tiba ni ? "
"Syarikat papa di KL tu ada masalah . Rasanya macam lama lagi baru settle . So,we will move
there . Takkan papa nak ulang-alik dari Johor ke KL , KL ke Johor everyday ? Hahaha nonsense . Don't worry about your new school . I'll handle it,pretty sure . Just get ready,okay ? " -Papa ."Lecehnya nak pindah-pindah ni,pa . " aku mengeluh .
"Huh,sorry . Papa pun tak suka . But, we have to . Pekerja papa kat sana memang dah tak boleh handle . Kita pindah satu dua bulan lagi . Actually,kita kena pindah dalam masa terdekat,tapi papa tangguh supaya boleh urus
apa yang patut . For now,papa terpaksa ulang-alik ke sana dulu .Mama pun terpaksa bersetuju . "-papa . Mama mengangguk ."Ugh,setuju atau tak kita kena pindah juga kan ? Okay lah . " aku tersenyum pahit .
"hm,yes . Okay . Naiklah ke bilik . Rehat . " -mama . Aku terus ke bilik .
Kalau nak pindah,aku boleh lembut hati lagi . Kenapa mesti KL ? Dhiera kan pindah ke sana juga dulu ?
Untuk yang ke beribu-ribu kali nya , rasa bersalah datang lagi .
Macam mana kalau terjumpa dengan dia ? Firasat aku kuat mengatakan,kami akan terjumpa nanti . Serabut !*******
Nufail's P.O.V**
Hm,esok kan Sabtu . Nak buat apa eh ? Hm,study . Exam lebih kurang dua minggu lagi . Tapi bosan lah,study sorang-sorang !
Ha,study group ! Yeyehh,great idea ! Aku terus ke group chat Firash,Azim dan Firdad di whatsapp .
" Wei,korang free tak esok ? "
send !"Free ! Kenapa ? " -Firash .
"Hm,free kot ? Kenapa ? Kau nak belanja kitorang makan ke ? Set ! Kat mana ? " -Azim . lol
"Jap,i tanya gf dulu . Tengok jadual free ke tak ? Kenapa ? Kena mintak buat appointment dulu lah . " -Firdad . K ini buang tebiat dah .
" Bukan lah ! Exam kan tinggal lebih kurang 2 minggu lagi . So,jom study group kat rumah aku ? Tak best ah study sorang-sorang . So,Encik Firdad . Nampak nya busy sungguh ye .
Pangkat mana dah ni ? Dato' ? Tan Sri ? Sampai kena buat appointment bagai . Biasanya kena tanya P.A . Ini gf pulak . Kosong kan jadual kau esok,ngek ! ""Okay set ! Boleh ajak Dhiera ? Hahahaha " -Firash . Kenapa pulak kena ajak Dhiera ni . Dia ada apa-apa ke dengan minah tu ? Heish .
"Ohh okay je . Ajak Shera ? >< " -Azim .
" Okay . Tapi kena bawak gf I tu dulu . Hekhekhek . " - Firdad . Diorang ni memang pakat nak
ajak girlfriend masing-masing ke ? Kecuali Firash . No way !"Nak dating atau study ni . Bawak girlfriend . Lol . Suka hati korang lah . Aku ikut je . Jam 9 . Sharp ! Firash ? Kau tau kan mana rumah aku ? Korang pandai-pandai la discuss macam mana nak ke rumah aku okay ? Buku apa-apa je lah korang bawak,asal boleh study "
"Hehehe,belum official lagi k . Okayyyyy ! " -Firash . Aku tak maksudkan kau pun . Lalalalala~
" okkk ! " -Azim .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...