" Dont be afraid to get back up again, to try again, to love again, to live again and to dream again.
Dont let a hard lesson harden you heart. "×× ---------------- ××
" Kau ni kan,Lia. Tak habis habis buat masalah ! " marah Rayyan.
" Kalau ya, kenapa ? " aku memberanikan diri bercakap sedemikian sambil tersenyum sinis. Kalau aku dengan Rayyan bercintooo,kenapo ?
" Hei, kau ni kan Dhiera. Betul lah apa yang Adel bagitahu dekat aku. Perampas ! Gedik betul lah ! " bentak Lia. Adel dibelakang sudah tersenyum sinis, tiada lagi muka masamnya itu.
Boleh ke tak kalau aku toreh mulut dia ni ?
" Kau ni cakap depan cermin. Kau
yang perampas, gedik ! " balasku. Kalai diimbas kembali, dia yang rampas Rayyan dari aku dulu. okay kenapa ayat ni macam childish yucks. Tangannya diangkat tinggi lagi,seakan ingin menampar." Cukup Lia ! Kau kenapa datang dekat sini buat masalah ?! " marah Rayyan. Nufail keluar dari rumah dengan muka terpinga-pinga.
" Eh, kenapa bising-bising ni ? " tanya Nufail.
" Lia, kenapa datang ? " sambung Nufail. Jelas, dia tidak dijemput !
" Dia ni tiba-tiba tolak Dhiera tadi. " belum sempat Lia membalas, Rayyan memotong.
" Eh, kau dah kenapa Lia ?! cari gaduh tiba-tiba ni ? " tanya Nufail terkejut. Aku terus masuk ke dalam van duduk kat seat belakang berdekat Fatin. Bengang ! Dia mengusap belakangku agar bersabar. Haih, ikutkan hati...
" Dhiera tu ! Dia couple dengan Rayyan aku ! " rengeknya.
" Bila masa dia couple dengan Rayyan ?! Kau merepek apa, gila ! " marah Nufail. Suaranya sudah
naik seoktaf." Dia dengan Rayyan guna baju couple ! Aku tak bodoh. " balas Lia.
" Tak semestinya,Lia. Jangan tunjuk bodoh tu sangat, simpan sikit ! " neh kena kau balik.
" Sudah, pergi balik lah, Lia. Semak je kau. " tanpa berlembut,Rayyan mengusir.
" Kau orang nak pergi mana ?! Aku dengan Adel nak ikut. " ucapnya dengan muka bongkak tak tahu malu. Adel ni mana pernah keluar suara dekat kitorang sejak haritu, kes gambar buruk dia ada dekat handphone kitorang.
" Eh, takda takda. " Nufail menggeleng.
" Nadhrah Adila! Pergi balik ! " Nufail sudah seperti bapa-bapa menyuruh anaknya yang degil pulang ke rumah haha.
" Aku nak ikut ! Kau orang nak pergi berkelah kan ?! " bentaknya lagi. Jangan buat hari aku buruk sebab dua orang ni join. Dari mana pula dia tahu kitorang nak pergi berkelah ni.
"Kalau diorang join serius aku cakap, aku balik ! " dengusku
perlahan. Cukup yang ada dalam van ni je lah yang dengar." Eh, Adel . Kau bawak kawan kau ni balik. Kau orang tak diundang. " Rayyan berbicara selamba.
" Lagipun van ni dah penuh. " balas Shera lagi.
" A'ah penuh sangat. Tak muat korang dua yang besar gedabak tu kat sini. " sokong Miza. Sebenarnya muat tiga empat orang lagi. Kami semua membesarkan keluasan badan masing-masing. Pergh ayat.
Maksud aku, barang-barang dibiarkan berselerak tak disusun
agar nampak lebih sempit and Azim terus berbaring di satu seat panjang tu. Ambik kau!" Then, kitorang naik kereta aku lah. Follow korang je. " Adel bersuara. Eh berani pula dia,aku post gambar bidaknya tu baru dia tau hahaha
" Okay kalau macam tu. Nak sangat join kan ? Kami nak pergi ke Tasik Titi. Jumpa kat sana. Rayyan, jom jalan. " Nufail bersuara dan terus masuk ke daam van;dia yang drive.
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...