×× ------------------ ××
Adel's P.O.V **
Sekarang masa rehat . Aku,Babe dan Fifiey stay kat kelas je . Tak makan . On diet . Nanti gemuk,tak cantik pulak badan kitorang yang langsing macam model ni . Im telling you the truth okay .
Masa kitorang syok syok kutuk-kutuk orang . Ada pulak orang datang . Rupanya,Nufail si budak baru ! Ini namanya peluang keemasan ! Aku terus pergi ke depan mejanya . Jom goda dia ciked . Okay not goda lah , just berkenalan . Mana tau ada chance nak ngorat .
"Hai Nufail . Nama aku Adel" tegurku .
"Oh,hai" Dia membalas acuh tak acuh . Oh,jual mahal ye ! Huh,macam perempuan . Jarang-jarang tau aku tegur lelaki . Biasanya lelaki yang terhegeh-hegeh tegur aku . Takpa,kali ni biarlah challenging sikit .
"Emm,Nufail . You ada girlfriend ? " aku tanya . Kot kot tengah single . Dia menggeleng . See ? Ada chance dah .
"Woww ! Ada borang kosong tak ?Kalau ada, I nak isi ? " kataku dengan nada menggoda . Sambil buat *wink* . Confirm cair ni ! Yakin .
"Borang kosong ? Hmmm,ada kot . Borang jadi pembantu rumah . Mintak kat mama aku . " katanya dengan selamba .
OhEmJi ! Kurang ajar ! Aku terus berjalan ke tempat duduk aku dengan menghentak-hentakkan kaki. Lain kali,Nufail . Masih banyak masa lagi . Babe dan Fifiey pun nampak macam tengah tahan ketawa .
MEMALUKAN !
Aku terus duduk dengan senyap . Dah takda mood nak gosip kalau macam ni . Nasib dalam kelas sekarang ada geng aku dan Nufail je . Fuhh ! Kau tunggu Nufail . Kau nak main game dengan aku eh . We'll see ! Ini Adel lah ! Nampak macam witch pula en . ala sekali sekala , takpa .
******
Dhiera P.O.V **
Sedar tak sedar . Sebulan berlalu dengan cepatnya . Sekarang pun,tengah busy dengan sesi pembelajaran yang padat .
Nak catch up dengan Addmaths,Biology,Physics dan Chemistry yang bab dia makin lama makin susah . Fuyooo !
Tapi aku masih dalam keadaan yang terkawal lah. Alhamdulillah !
Dengan Nufail ? Kitorang buat nampak tak nampak je . Bertegur macam biasa . Itu pun kalau perlu . Contohnya,bergaduh ? Hobi tuuu . Hahahaha
Sekarang baru jam 9 malam . Homeworks semua dah habis .
Hm,bosannya . Aku membuka Note 5 ku . Kenapa bukan Iphone6+ bagai ? Ntah kenapa aku tak berminat sangat dengan Iphone ni .
Bukak music,pasang speaker . Ajummm kita release tension ! Lagu 'what do you mean' - Justin Bieber dimainkan . Apalagi,automatik badan gerak .Menari lah . Macam orang sewel Uhukss .
*Ting ting ting !
Handphone aku berbunyi . Maksudnya ada whatsapp masuk . Confirm dari group chat Miza dan Shera .
"Wei,jom ah lepak esok . Lepas sekolah . " -Shera . Shera ni memang kaki lepak . Lepak lepak dan lepak . Kalau nak jalan memang dia punya idea lah . Satu kaki makan , satu kaki lepak . Aku ? Kaki makan dan lepak .
ADIL DAN SAKSAMA . muehehehe
"Aku okay je . Dah sebulan tak lepak dengan kau orang . Dee ? Amacam ? Okay ? " -Miza
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...