' Perfection is not attainable but if we chase perfection we can excellence . '
×× ---------------------- ××
*not so* Mysterious Guy's P.O.V**
'Bukk ! ' aku terlanggar dengan seseorang perempuan yang kurang cerdik sebab berhenti tengah jalan secara tiba-tiba . Aku pun mana lah nampak sebab tengah syok-syok menikmati panorama tepi tasik ni .
" Eh , sorry ! Tak sengaja . " dia kata . Aku mengundurkan badan sedikit .
Lagi lah aku marah , bila sedar ada benda 'pink cair' melekit tercalit di hoodie berwarna kelabu yang tengah aku pakai ni . Like what ?! Aiskrim strawberry tercalit pada hoodie yang aku beli dua hari yang lepas ?! Baru saja ingin menghamburkan kemarahan ...Bagai ada halilintar sambung menyambung disekeliling , ya tahu . Hiperbola yang bluekk lol .
' Nadhierah Irdina ! Sah ini memang dia ! ' bisikku tanpa
mengeluarkan suara . Confirm mata aku membesar sekarang ! Terkejut gila wei !Fuhh ! Ada hikmah juga aku pakai mask hitam ni , tadi pakai ni sebab nak acah-acah hipsturrr je . Mukanya nampak keliru , baru saja dia nak cakap sesuatu , aku terus berjalan dengan laju .
'Dupdapdupdap ' jantung berdetak dengan laju . Masih sama macam dulu , bila dengan dia jantung ni berdegup macam lepas lari marathon . Biarpun tak pernah bermarathon sebab asma . Sobsob .
Aku sembunyi di sebalik pokok-pokok , nampaknya dia datang dengan seorang lelaki dan seorang budak kecil perempuan . Siapa lelaki tu ? Nampak mesra ! Kawan dia kot . Positif ! Siapa budak tu ? Bukan dia anak bongsu ke ? Haishh !
Aku mengikut mereka dari belakang sampai lah diorang nak pulang menggunakan kereta mewah . Dina makin cantik , meninggi ? Mungkin meninggi 2 atau 3 cm je ? Masih di paras bahu aku , macam dulu . Comel ! Hurhh , memang perasaan ni memang tak boleh berubah ! Bodohnya kau dulu , Rayyan !
Nufail's POV**
Lepas aku belikan air mineral sampai lah hantar Dhiera pulang rumah tadi , dia asyik termenung . Tah apa yang dia termenungkan . Atau lebih tepatnya , lepas berlanggar dengan lelaki bermask hitam tu . Seh , acah-acah hipsturr kononn . Apa ? Fikir
aku tak nampak ? Aku sempat nampak okay .Mungkin Dhiera kenal dia kot ? Dan setelah eksiden mereka , lelaki tu mengekori kami sampai lah kitorang masuk kereta nak balik . Puih , sekali lagi . Acah-acah spy pulak .
Malangnya , aku perasan . Agak-agak lah kalau nak ikut pun , cari lah tempat bersembunyi yang strategik sikit , ini tak belakang pokok dan kadang-kadang dia mengekori dari belakang semasa berjalan , masalah dia mata aku tajam k .
Bila aku tengok dia , dia buat muka tak tahu . Dhiera mungkin tak perasan sebab dia sibuk termenung dan melayan Lala . Curioussssss betul nak tahu siapa lelaki yang nampak otak dia macam mereng sikit tadi tu .
Dhiera's POV**
Aku bosan . Bosan gila . Tak nak gila . Sebab fikir lelaki tadi . Yang belum tentu lagi itu dia atau bukan . Kalau boleh undur masa , masa tu aku akan tarik mask hitamnya . Grrrr heart attack pula nanti kalau betul itu dia . Wuarghhh ! Takut !!!
Baik aku call member keras aku kat Johor dulu . Fatin ! Memang selalu chat kat media sosial , tapi tahun ni belum pernah dengar suara mak cik sorang ni ! Boleh oncall lama-lama sebab baru top up tadi ! Bahahahaha
Pffft , caller ringtone dah tukar , dulu As Long As You Love Me , sekarang lagu Been You lagu kat album purpose ! Ini lah antara sebab kitorang macam kembar siam kat sekolah dulu , tak pernah berenggang kalau boleh masuk tandas pun nak together gether aippp aippppp xp
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...