×× ------------------ ××
Dhiera's P.O.V **
Macam malas pulak nak pergi sekolah hari ni . Hm,nanti kena pujuk dengan Shera dan Miza . Hohoho,confirm lah kena pujuk en ? Tak pujuk,memang aku lesing diorang . Lewlss,sekali sekala nak bermanja dengan member . Nak cakap terima kasih dengan Nufail lagi . Huwaaaaa,malu lah nak cakap elok-elok dengan dia . Tak biasa . Nak cakap macam mana eh ?
"Hoi,thanks, gelang . " uish,kasar sangat eh ?
"Hai,Nufail . Thank you untuk gelang tu . Susah-susah je awaaa . Hehehe" euw ? sopan sangat . Hahahaha . Lantak ah ! Cakap macam biasa sudah . Buat runsing kepala ja .
Tudung okay . Baju okay . Buku dah susun . Jom gerak ! Eh,nak pakai ke tak gelang ni ? Em,pakai je lah . Bukan selalu . Huhuhu
"Good morning Ayah,Mama,Abang Iwan ! " sapaku dengan ceria .
"Good morning sweetie . " aww,sweet nya papa aku ni .
"Morning Nufail's . " -abang Iwan .Watdaaa ?!
"Nufail ? Siapa Nufail ?" -mama . Haih abang Iwan ni kan :') rosakkan mood aku pada pagi yang indah ini .
"Takdelah mama . Abang Iwan mengigau kot . Okaylah,Dhiera pergi dulu . Nanti Dhiera breakfast kat sekolah . " jawabku cepat . Nanti abang Iwan aku cakap yang bukan-bukan pulak . Dia ni memang senget sikit .
"Tak nak papa hantarkan ke ? Tapi bukannya sekarang masih awal ke ? " -papa .
"Eh,tak payah la papa . Dekat je pun . Err,hari ni Dhiera ada hal kat sekolah . Jadi awal sikit . " aku bukan apa .
Nak lari dari kena sakat dari abang Iwan . Alahai,terpaksa lah datang awal kat sekolah . Silap-silap aku paling awal pijak sekolah tu hari ni .
"Okay.Jangan lupa breakfast kat sekolah . " -mama . Aku terus salam mama dan papa . Abang Iwan aku jeling je . Tak payahh . Muahahaha ! Siapa suruh cari pasal dengan aku . Aku merajuk ni . Adoi,dengan semua orang aku nak merajuk pahal,Dhiera ? gedikss lol .
Sampai pun sekolah ! Ha,kan aku dah kata . Aku sorang je yang baru datang .
"Awal datang,Dhiera . Eh,tapi . Ada sorang tadi lagi awal . Hehe,selamat pagi . " pak guard menegurku dengan senyuman di wajah . Seh ! Peramah en pak guard sekolah aku ?
Aku memang dah geng dengan pak cik ni . Sebab aku selalu jugak bercerita dengan dia kalau terserempak . Ehh,jap . Ada lagi sorang lagi awal dari aku ? Uish .
"Hehehe,sekali sekala pak cik . Yee,selamat pagi" aku senyum . Aku terus berlalu ke kelas . Kelas aku je yang dah terang-benderang .
Oh,sorang yang lagi awal dari aku tu,classmate aku rupanya . Siapa eh ? Masuk je lah . Tak kisah la siapa .
Sekali masuk . Dup dap dup dap . Mata aku bertembung dengan mata Nufail . Adoii,dia pulak . Eye-contact 5 saat,terus aku tengok tempat lain . Dia pun ? macam lah . Okay,ini awkward . Euw ? Rilek,Dhiera . Apasal pulak nak gelabah bagai .
Aku gagahkan jugak kaki aku gerak ke tempat duduk . Aiseh . 'GAGAHKAN' . Puik . Sudah lima minit kami mendiamkan diri . Sekaranglah masa yang sesuai untuk cakap 'terima kasih' kan ? Sebab takda orang . Okay bismillah . Hahahaha macam nak pergi berperang pulak . Over kehh overr .
Aku pusing belakang . Ohh,Nufail tengah baca buku . Buku apa ? Sejarah . Rajinnya . Lulss .
"Err,hai ? " okay,sopannya aku . Eee !
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...