" Everything that's happening to you , is what's suppose to be happening to you . So , just chilexx *chill+rilex* "
×× ----------------------- ××
Dhiera's P.O.V**
Aku hampir terlelap . Penat okay ! Study sampai hampir pukul tiga tengah malam . Sempat jugak post moment sebelum tidur tadi .
'Done study ! Midnight :* 'Hiksss,menyempat . Baru nak masuk alam mimpi ...
' I put my heart into your hands . Here's my soul to keep . I let you in with all that I can . You're not hard to reach . And you bless me with the best gift . That I've never known . You give me purpose . '
Hmm , makin lah aku nyenyak tidur kalau macam ni . Eh , aku takda play pun lagu ni ? Ahhh , caller ringtone aku ! Siapa pulak call malam-malam buta ni ? memang buta betul ! tak pandai tengok jam ke apa . Ni masa Malaysian tengah beradu tau ! Dah lah nombor tak dikenali . Mungkin bangla baru pindah Malaysia ni . Aku membebel-bebel pun , aku sambut jugak call dia ni .
"Hello ? Mamat bangla baru
pindah Malaysia ye ? Maaflah sekarang ni masa orang tidur . Lagipun , awak ni salah nombor kut . " belum sempat orang di sana mulakan , baik aku mulakan dulu ."Assalamualaikum ! Kepala hotak kau mamat bangla . Ni aku lah Nufail . " ada nada sinis lagi .
"Waalaikumussalam ! Kau nak apa malam-malam buta ni , gila ? Kau ni nama je hebat maths , tengok jam pun tak reti ke ? Aku nak tidur ! Kau faham ? Tidur ! Sleeping ugly ! Yang kau kacau apahal ? Kau tidur lah , nanti ada pulak yang tak datang sekolah , tertunda lagi 'kerja' aku . Lagi cepat habis lagi bagus ! " aku memang pantang tau tidur aku kena kacau dengan hal remeh-temeh macam ni . Kan free-free kau tadah telinga dengar bebelan aku ,Nufail .
"Aku dah tidur petang tadi , tu yang tak mengantuk sangat sekarang ni . Sedar jugak kau sleeping ugly eh . Tu ha , ada air liur kau kat pipi . " secara automatik,aku mengelap pipi .
"Mana ada , bongok . Aku tidur tak buat peta macam kau ! " yang aku percaya jugak kenapa ? Dah terang lagi bertorchlight aku di bilik sorang-sorang sekarang .
"Hahahahaha , percaya jugak kau eh . " dan bermula lah scene ketawa dia yang tak seberapa merdu didengar kerana masa sekarang ni memang tidak sesuai !
"Sudah ! Kau nak apa ? "
"Saja call . Tak boleh ? " amboii . Aku baru nak letak ..
" Jangan letak . Ini arahan ! "
betul . Aku rasa macam nak nangis masa ni . Kacauuu ! Dia guna kuasa veto dia dah . Kurengsss ."Jangan lah macam ni , Nufail . Aku nak tidur , bangang . Mata aku merah besok , aku kerjakan kau .Kau buat apa tadi ? Kau tak nak tidur kau punya pasal lah , jangan lah libatkan aku sekali ! "
"Haaa , kau buat apa sebelum tidur tadi ? Itu lah yang aku buat . " patutlah dia call , dia baca moment aku rupanya . Haishhhh
"Yalah yalah . Bye wei . "
"Yalah , nampak sangat ketandusan nak tidur ! Selamat bekerja . Bersedia lah dari segi fizikal dan mental ya . Assalamualaikum . " bunyi macam nak dera aku pulak . Aku bagitau papa aku , habis lah kau . Huuuhuuu .
"Waalaikumussalam . Lantak kau ah . " aku terus matikan . Tidur !
********
Aku sampai sekolah , terus letak kepala atas meja . Sambung tidur !
"Kau kenapa Dhiera ? Merah mata . Tak tidur ke ? "-Miza .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...