' You know you're in love when you can't fall asleep because reality is finally better than your dreams.'
×× ----------------------- ××
Nak jawab ke tidak ? Ahh , jawab jaa lah .
"Emm ? "
"Emm ? " -Nufail . Hek eleh budak ni .
"Nak apa ? " aku tanya .
"Kau okay ke ? "
"Okay lah . Kenapa ? "
"Kau nangis ek ? "
" Uhuk uhuk ! Mana ada lah . "
"Eleh , kau nangis en ? Suara kau lain macam lah . "
" Takda lah . Aku .. Aku selesema ! A'ah aku selesema . Tu lah suara aku lain macam . " buat malu je kalau dia tahu aku menangis . lol mau nya kena bahan hari-hari . Lagipun aku memang selesema . Menangis kan ? Air hidung keluar ? Hahaha
" Aaa , okayy . Dah makan ubat ?"
" Eleh , selesema je kot . Lagi satu jam , dah baik lah . "
" Makan lah ubat . " dia memujuk .
" Tak.Nak. " aku kena berfikir 100 kali untuk makan ubat .
" Degilnya . Yalah , 1 jam lagi kalau tak baik , kena makan ubat eh . Janji ? "
"Yaa,Nufail Zafwan . Janji janji. "
" Good . Cuba buka ig . "-Nufail .
So , aku buka ig dan check noti . Aku tak check sangat lah kalau noti dari ig . Bila scroll-scroll , Nufail ada tag aku pada satu gambar . Eh , gambar apa ?
Bila aku buka .. Cehh , gambar aku tengah main dengan Lala . Candid , aku tengah ketawa . Macam kanak-kanak riang jugak aku tengok . Eishh !
" Kenapa upload ?! "
" Saja . " selamba dia menjawab .
" Ramai gila orang follow aku . Haish ! " aku merungut .
" Eh , okay apa ramai orang follow . "
" Ish kau ni . Kau tak nampak ke , commentss kat situ ? Ramai yang tanya ' Girlfriend ke ? ' , ' Sepupu perempuan dia kot ? ' , ' Cantik siot girlfriend dia ' . Yang puji aku tu takpa lah . lol " aku menggunakan suara gedik yang dibuat-buat .
" Biar lah . " again . dengan selamba yang mungkin dia jawab eish batu betul lah .
" Eih , aku yang kena dengan fans kau tau . euw . " kan ? mana tahu ada yang cari gaduh , ala aku on je . Tapi mana best gaduh kat media sosial . face to face baru lah *thumbs up*
" Biar aje lah . Kalau ada yang kacau kau , bagitau aku . "
" Yalah bye ! Nak tido . "
" Okay . Bye bye . Sweet dreams . Jangan lupa baca doa , basuh kaki , berus gi .. " sekali lagin, belum sempat dia menghabiskan mukadimahnya , aku sudah matikan . Kalau layan dia ni,lama lagi aku boleh tidur .
*******
Aku bersiap ke sekolah . Tapi aku rasa lain sangat . Macam berat hati sangat nak hadir sekolah hari ni . Mungkin mood malas ? Eh , hari-hari pun aku malas .
Selepas bersiap , aku turun ke bawah untuk breakfast . Biarpun pagi ni , aku takda selera nak breakfast . See ? Aku lain lah hari ni aish .
Aku menjamah sekeping roti coklat favorite aku . Rasa dia lain , tak sesedap yang selalu . Nah kan .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...