×× --------------------- ××
Dhiera's P.O.V **
"Aku suka kau lebih dari seorang kawan , Dhiera . Selama ni kau tak perasan ke cara layanan yang aku bagi dekat kau berbeza dengan layanan yang aku bagi dekat kawan perempuan yang lain ? " -Firash berkata dengan lembut . Ya , aku memang perasan . Tapi dia tak pernah confess , dan aku menganggap ia sebagai hal biasa , tak usah ambil pusing .
"T..tapi . Kita kan kawan . Kau tak patut , Rash . " aku gugup . Aku
menahan air mataku dari jatuh . Hari ni hari tersensitif !"Aku tau aku tak patut . Tapi aku pendam sejak form 2 , Dee . Hampir tiga tahun ! " -Firash memandang redup mataku .
"Jadi sekarang ? " aku tanya .
"Bagi aku peluang . Cuba buka hati kau semula Dhiera . " -Firash .
"Apa ?! Konsep ni salah Firash ! Aku pernah alami dan memang
salah ! " aku mula menjerit . Tapi masih terkawal . Cukup di telinga nya mungkin kedengaran macam aku menjerit ." Bukan semua sama , Dhiera . 'Dia' tak sama dengan aku . Dia lelaki tak guna ! Aku dah buktikan dengan kau selama beberapa tahun ni . "
" Tak tak . Tak boleh . Ini akan merosakkan hubungan sahabat kita . Aku lagi selesa bersahabat dengan kau tak lebih . Aku .. Aku takut . " air mata aku mula jatuh .
" Kau tak percaya dengan aku ? "
" Percaya . Cuma , kau tak faham aku Firash . Aku tak boleh . Aku sayang kau tau . Sebagai sahabat . Tak lebih . " air mata turun dengan lebih deras . Adoii , buat malu ja ! Tapi ni memang aku dah tak boleh cover . Kenangan lama yang pahit mula bermain di minda semula .
" Jangan lah nangis , Dhiera . " makin aku dipujuk , makin lah aku teresak-esak menangis . Aku memang macam tu . Pelik kan ?
Kepala aku makin sakit . Aku kemaskan barang . Masukkan buku dalam beg . Aku nak balik ! Emosi aku sekarang ni memang tak menentu . Aku memang tak boleh focus masa cikgu mengajar nanti .
Aku menggalas beg dan mula berjalan ke arah Firash .
"Aku mintak maaf . Aku tak marah kau okay . Move on , aku tau kau boleh . Kita boleh jadi sahabat macam biasa . " aku tersenyum pahit .
"Nanti kau akan jatuh cinta dengan perempuan lagi baik dan comel dari aku . Aku ganas . Hahahaha . " aku cuba berlawak . Dia senyum .
" Bagitau Miza dengan Shera , aku balik dulu . Aku pening lah . Jangan bagitau pasal aku nangis eh ? " dia mengangguk .
"Bye , eh tunggu . Senyum dulu . Aku dah rindu lesung pipit kau lah , ngekk ! " dia ketawa . Nampak lah lesung pipit dia yang tajam !
"Bye , sayang kau ! Makan ubat tau nanti . " -Firash . Aku mengangguk dan terus berlalu ke bilik guru untuk berjumpa guru bertugas minggu ni . Minta kebenaran untuk pulang .
Firash's P.O.V **
"Bye , sayang kau ! Makan ubat tau nanti . " Dhiera mengangguk dan terus keluar kelas . Biarlah kali ni ayat terakhir macam 'tu' aku kata dengan dia . Lain kali aku pastikan , bila aku kata macam tu dengan dia , tapi sebagai sahabat , tak lebih .
Kena reject lagi ! Nasib malang betul lah ! Nak kata muka aku tak handsome , eh ! Setiap minggu dapat surat atau hadiah dari junior tau ! HA HA HA . Dah nasib asyik jatuh cinta dengan orang yang tak suka dengan aku hm .
Aku memadam papan putih , nanti orang nampak . Malu lah aku , dah lah kena reject . Hakss
Aku baru nak keluar , Miza dengan Shera dah datang .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...