"When you're about to give up , remember those who said you're not good enough "
----------------------
Nufail's P.O.V **
Nasib aku jawab betul tadi . Kalau tak,buat malu je kalah dengan perempuan . Ini Nufail lah !
Dah geng dengan namanya 'nombor' sejak azali lagi . Hohoho ! Eh,aku belum bagi balik bekas makanan Dhiera lah . Masa pulang sekolah nanti,aku bagi balik . Ha,cakap pasal breakfast yang dia buatkan untuk aku tadi pagi . Fuhlamak,sedap derrr ! Memang mantopss . Boleh kahwin dah si Dhiera tu . Kehkehkeh .
*******
Kringg !
"Okay,you can go home now . Thank you class . Don't forget to do my homeworks . Pass up,next Monday,okay ? " -Madam Lim .
"Okay . Thank you Madam Lim ! "
Aku tunggu semua pelajar keluar dulu . Aku tau si Dhiera ni kalau kemas beg memang lambat ."Miza,Shera kau orang balik lah dulu . Dhiera nanti aku yang hantarkan dia balik rumah . "
"Okay,pastikan kau hantar dia sampai depan rumah tau . Kalau tak,nahas kau . " -Miza . Shera dah tersengih-sengih . Macam lah aku tak tau yang dia ni nak kenenkan aku dengan si Dhiera . Diorang duduk depan aku je kot . Takkan lah aku tak dengar kalau diorang berbual kan ?
"Aku tau lah . Shuh shuh ! " halauku . Lepas diorang dah keluar kelas baru aku bagi balik bekas makanannya .
"Nah,thank you . Kalau baik hati,buat lagi . Sedap " ucapku . Ikhlas k !
"Pandai pun berterima kasih . Yalah,kalau aku senang hati nanti aku buatkan lagi . Jadi,jangan lah jahat sangat dengan aku yang baik ini . Ceh ! " -Dhiera . Dia belum habis kemas beg lagi . Huish,lembab lah . Aku tolong susunkan buku-buku di atas meja manakala dia susun buku-buku yang ada di dalam lacinya .
"Thanks,jom balik . Kau hantar aku kan . Bagus,dengan tidak sahnya kau jadi driever tak berbayar aku hari ni . " -Dhiera .
"Bluek ! Aku bagi tinggal kau kat sini kang . " kami terus berjalan ke tempat letak kereta . Setelah keluar dari kawasan sekolah,aku keluarkan telefon . Terus call abang Iwan . Darimana aku dapat ? Ini Nufail lah !Aku stalk Dhiera punya ig . Ada satu gambar ni,dia selfie dengan abang Iwan dan dia ada tag ig abang dia . So,aku terus 'dm' abang Iwan . Dah geng so kami pun bertukar nombor telefon . Jeng jeng jeng !
"Assalamualaikum,abang Iwan !" Dhiera dah buat muka cuak . Muahahaha !
"Waalaikumussalam,Nufail . Ada apa ? " - abang Iwan .
"Ni ha . Nuf nak bawak adik bang Iwan ni pergi lunch jap . Boleh ? Bagitau mama abang sekali . " tanyaku . Jadi lelaki mesti gentle !
"Ohh,nak dating ! Hahahahaha,boleh boleh . Nanti abang bagitau mama si Dhiera tak lunch di rumah hari ni . Kau jaga adik aku elok-elok . Jangan balik lewat eh . Sebelum asar dah balik . " -abang Iwan .
"Eh,takdelah ! Hehehe,okay bang . No worries . Kbye,Assalamualaikum . "
"Waalaikumussalam ! " aku terus mematikan telefon .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...