' Your first love, isn't the first person you give your heart to--- it's the first one who breaks it. '
×× --------------- ××
" Aku pilih em.. aku pilih truth. " pilih Dhiera. Ni mesti kes takut pilih dare hahaha.
Mereka semua sudah menutup mata..kecuali saya MUAHAHAHA ini lah masa dapat tengok muka polos tahap langit ketujuh mereka.
Mau saja, aku tanya Dhiera..
" Kau suka aku kan? " wuahahaha
Perasan.
" Aku nak tanya sesuatu boleh? " aku pandang Azim.
" Kau cakap je ah terus." Balas Dhiera. Muka Azim dah nak hampir pucat.. budak ni dah kenapa? Aku sengih, muka dia lawak kut.
" Kau suka Nufail,tak? "
Sengihan aku terus mati.
Nasib dia jauh, kalau tak aku dah lama sumbat necktie pergi dalam mulut dia. Weh aku mana sedia lagi.
Rasa macam aku tengah tunggu pinangan aku diterima atau tak. Azim ni memang.. haih cilaka.
Aku pandang Dhiera, serentak itu dia membuka mata, panahan matanya tepat ke dalam mataku. Dia nampak takut, keningnya berkerut.
Tanda-tanda kena reject ke ni?
Aku nak potong suruh tukar soalan lain tapi lidah aku dah kelu.. gila kau tak nervouss?! lalu aku hanya pilih untuk menutup mata.
" Dhiera? "
" Ak-aku kan kawan dia. Err, tak ? Takkan lah? " dia menjawab akhirnya.
Apa aku rasa?
Rasa kena reject lah. (muka nyampah)
Aku rasa nak marah, tapi tak sanggup.
Aku rasa nak mengamuk humban meja kerusi tumbuk mulut Azim sampai gigi dia patah, tapi tak mampu.
Aku rasa nak balik rumah peluk mama sambil mengadu yang anak dia yang kacak ni dah kena reject, dah tak laku. (even masani author nak potong skrip, nak jadi sukarela dengan berbesarrrr hatinya nak ganti heroin tak guna tu, hei aku lagi reti hargai Nufail lah ! *emosi*)
Aku rasa kecewa.
AKU MALU, TAHU?!
" Okay, dah. Buka mata korang. Next round. " kataku dengan selamba yang boleh. Aku pandang muka yang lain, ada yang bermuka simpati, muka marah, muka terkejut...*kecuali Dhiera, huit aku kecewa ni nak pandang muka dia lagi buat apa?*
Heh, aku yang paling terkejut, paling marah dan paling simpati.. dengan diri sendiri.
Aku patut terima anugerah pelakon terbaik.
Tahu?
BTS memang layak menang Artist of The Year *MAMA*.
Tahu? ( HAHAHAHAHAHA TAKDA KENA MENGENA OKAY SAJAAAA LETAK. JANGAN MARAHHH ) padahal Nufail tak layan pun menda cenni -_- anggap saja itu skrip penulis.
Ada lah selepas beberapa round yang hambar, kalau dengar aku ketawa pun memang macam bunyi yang pathetic nak mampuss.
Aku pula yang kena kali ni. Tanpa berfikir panjang, aku memilih truth, takda nya aku nak pilih dare, mood dah hilang terbang. Kami semua menutup mata.
Tapi aku tak tau pulak, bala pilih truth ni lagi teruk dan sedar tak sedar aku menggenggam penumbuk.
" Kau suka Dhiera kan? " soal Rayyan.
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...