' Try to be a rainbow in someone's cloud ♡ '
×× ----------------------- ××
Siapa Rayyan Affan ? We used to be bestfriend . Tapi ntah macam mana boleh jadi ugh . No no no dia bukan ex aku okay .
Cuma dia cinta monyet beruk gorilla pertama aku . Yang pertama wei , memang haru betul .
Selain album gambar , ada satu patung beruang warna ungu yang besarnya tak lah besar mana , tapi muat lah masuk ke kotak ni . Rayyan yang bagi ...
FLASHBACK **
" Dina , nah . Untuk kau . " Apan menghulurkan sebuah teddy bear sederhana besar kepada aku . Nasib lah cikgu-cikgu semua mesyuarat , pelajar di kelas sibuk buat kerja sendiri , Fatin ntah kemana menghilang .
" Yeay , thankyou ! " kataku dengan gembira . Bestfriend merangkap crush bagi , siapa tak gembira !
" Welcome ! Dina , aku ada crush tau ! " -Apan . In the same time , i can hear my heart shattered into thousand pieces . Sebab crush aku dah ada crush dan aku pasti crush dia tu bukan aku . Sob sob , aku cuma kawan kut .
" Oh . " aku membuang pandang ke luar kelas . Frust frust frust . Cinta monyet aku , jadi bangkai dah monyet tu hm
"Tak nak tanya siapa crush aku tu ke ? Biasanya kau kepoh kalau ada gossip . Ni bukan gossip jugak ke ? Hehehehe " okay Apan . Pandai gurawwwww .
" Tak . Nak . " aku merenung ke matanya dengan tajam . Mood tak baik .
" laaa , jangan lah marah . Kau tak nak tanya , aku nak bagitau jugak . Nama pertama dia mula dengan huruf N ! " - Apan . Siap senyum-senyum lagi .
"Hmmm " jawabku acuh tak acuh .
"Nama kedua mula dengan huruf I ! " katanya lagi .' Nama pertama aku mula huruf N , nama kedua aku mula huruf I . Nadhierah Irdina . Ish , tak mungkin lah ! ' bisikku dalam hati .
" Ciri-ciri ? " aku tanya . Dia tersenyum lebar , mungkin happy sebab aku mula berminat sedikit dengan topik ni .
" Ala , dia comel ! Pendek je . Ramai orang kata include me lah
kan, muka dia cantik sangat ! Flawless ! Gojesss ! Marvelous ! " jawabnya yakin . Okay harapan jatuh balik , sebab aku mana cantik , comel je lebih haksss ." Ohh . Kelas ? "
" Aaa , kelas kita jugak lah . " -Rayyan .
Dalam kelas ni , Memang ramai yang nama pertama mula dengan huruf N . Mula dengan Nurul ada tiga orang , mula dengan Nur ada 5 orang , Nureen sorang , Nurin sorang dan Nadhierah = aku lah . Cuma 7 orang tu , nama kedua diorang takda yang mula dengan huruf 'I' kecuali .... aku ? Mustahil !
" Dah confess ke dengan crush kau tu ? " aku tanya untuk memastikan lagi .
" Hmm , seeeeedang confess . " jawabnya dengan senyuman lebar , menunjukkan barisan giginya yang kemas teratur .
OH MY ! OH MY !
ARE.YOU.KIDDIN'.ME ?! TAK BOLEH DESCRIBE MACAM MANA FEEL AKU SEKARANG ! TANYA DIRI SENDIRI LAH APA KAU RASA BILA CRUSH KAU SUKA KAU BALIK , MAKSUDNYA SELAMA NI KAU TAK BERTEPUK SEBELAH KAKI ! *Maaf , keyboard rosak kejap . Lol
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...