' Lets be nothing . I heard it lasts forever .'
×× ------------------ ××
" I believe I can fly . " Nufail menyanyi kecil sambil menunggu aku mengemas beg . Rasa hati senang mungkin sebab exam sem 1 sudah berakhir tadi dan hari ni last day sebelum cuti dua minggu bermula .
WAH !
" I believe I can touch the sky . Yeheee . " aku menyambung . Apa ? Aku pun happy juga .
" Ee sibuk je . "
" Cepat lah . Kan form 5 diminta kumpul kat dewan sebelum balik . " sambungnya .
" Orang tahu lah . Kejap kejap . "
" Memang kau ni lembap en kalau pasal kemas kemas barang ni ? " sarkastik .
" Lah , kalau kau nak pergi dulu pergi lah . Aku tak minta pun kau stay . " aku menjeling .
Miza dengan Shera dah tinggalkan aku , ha'ah member memang camni . Kalau aku mengadu tak puas hati , mest ada kait nama Nufail .
' Nufail kan ada ? '
Eh dia siapa ? Ecewah .
" Aku tanya ja . Jangan lah marah . " aku zip beg .
" Mana ada marah . Okay jom . " aku berjalan mendahuluinya .
Tiba-tiba tudungku ditarik dari belakang . Siapa lagi kalau bukan Nufail yang tarik .
Dia ketawa kuat sebelum berjalan cepat ke hadapan . No , masalahnya hari ni ja sudah hampir sepuluh kali dia main tarik tudung . Aku tengah buat revision untuk last paper tadi pun terganggu haih .
Aku terus duduk bersila di atas koridor . Kotor tak kotor , Protes !
Nufail kejam . Dia masih tidak sedar aku tidak mengikutinya dari belakang kerana sibuk ketawa .
Macam lah lawak sangat setakat nampak muka
aku yang terkejut lalu marah . Okay mungkin memang lawak sebab hodoh hahaha ." Ha , Dhiera ? " Nufail bercakap seorang di hujung koridor . Mungkin sebab dia tak dengar respon suara aku . Dia akhirnya pusing belakang dan nampak sangat mukanya terkejut melihat aku sekarang .
" Weh , kau dah kenapa ? "dia datang mendekat . Dia duduk mencangkung di depan ku . Aku diam . Dia tanya kenapa ?
" Laa , marah ke ? " eh inda . Inda ku marah bah . kalau ko percaya , ko begok . na apa suda ni .
" Sorry lah . " dia merenungku . Aku hanya jeling dia sekilas .
Semakin bertambah kejelasan mukanya , semakin bertambah kehensemannya . Eh ?
" Sorryy okayy . Aku annoying eh ? " reti sedar diri gak .
"hmm " gumamku malas .
" Come on cutie . I'm sorry okay ? " dia menarik tudungku kedepan sedikit . Okay baru tersedar aku belum betulkan tudung yang dia tarik kebelakang tadi . hahahahahahahaha mesti nampak hmm hahahahaha .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...