' Be grateful for the good times and keep the faith during the bad times . Stay positive when life gives you every reason to be negative . '
×× --------------------- ××
Dhiera's P.O.V**
Sekarang rehat , kepala aku makin sakit dan rasa bengang aku pada Nufail masih ada , sikit lah sikitttt .
Aku tak keluar kelas , seriously tak larat . Aku mintak tolong dengan Shera dan Miza , belikan aku makanan . Pening - pening macam ni , aku tetap lapar tau ! Selera makan tak terbantut k hahaha .
Aku menunggu Shera dan Miza . Lamanyaaaa ! Sekali tengok jam ,
diorang baru keluar tak sampai 5 minit yang lalu . Aduh , apasal rasa macam dah lama sangat . Aku perhatikan pintu . Tiba-tiba ada orang masuk . Firash .."Hey Dhiera . Kau okay ke ? " dia tersenyum manis . Hm , Firash memang comel ! Semmm lagi ! Bestboy-friend aku ni , bangga jugak lah hahaha . Masa mula-mula pindah kat sini , dia lah antara yang buat aku selesa yang pada masa tu suasana di sekolah ni aku rasa masih kekok . Sangat kekok sebenarnya ..
"Hey Rash ! Dari mana kau tau aku ada kat kelas ? " aku membalas senyumnya . Biarpun aku tengah dalam mood yang tak seberapa stabil . Ceh hoho .
"Aku tanya Miza dengan Shera tadi . Diorang kata kau kurang sihat dan stay kat kelas . Kau pening sangat ke ? Tak nak balik ? Kalau nak balik aku boleh tolong bagitau cikgu ? " alahai , baiknya dia . Sentiasa baik . Masa aku susah dia selalu ada dekat aku .
"Eh , tak lah sakit sangat . Dah
okay sikit ni . Tak payah lah . Pening sikit je pun . " aku tipu dia . Tak nak tunjuk kesakitan aku depan dia . Padahal , sakit kepala makin mencucuk-cucuk rasanya . Ugh !"Okay . Hmm , aku ada something nak bagitau kau ni . Mungkin sekarang bukan masa yang tepat tapi .. Aku dah lama pendam . " err , aku nampak tangan dia menggigil . Eh , dia terjangkit sakit dengan aku ke ? Tapi aku tak lah sampai menggigil .
Dia pergi ke bahagian depan kelas dan mengambil marker pen yang ada di atas meja guru . Adoii , dia nak ajar aku ke ? Bukan cita-cita dia nak jadi arkitek ke ? Bila masa tukar option ? Lol
Dia mula melukis di papan putih . Mula-mula dia lukis kartun 'hello kitty ' tapi dia tukar mata kitty tu jadi bentuk love . Comel ! Aku ketawa . Dia tau aku minat dengan kartun tu . Dia tersenyum kecil .
Dia sambung lagi lukisannya . Kali ni dia lukis Naruto . Yeah , dia minat dengan Naruto . Nah , minat sangat okay ! Aksi-aksi Naruto semua dia tau dan kadang-kadang dia buat aksi - aksi tu depan aku . Hahahaha , memang nampak comel . Nampak macam sewel pun ada jugak !
Tiba-tiba , ruang di antara 'Hello kitty' dan 'Naruto' tu dia lukis bentuk 'Love' . Senyuman di bibirku perlahan-lahan hilang .
Di ruang lain , dia perlahan-lahan tulis sesuatu dengan tangan yang sedikit menggeletar .
Dia tulis ..
'Dhiera , mula-mula kau masuk sekolah ni , aku taktau kenapa aku rasa happy sangat . Rasa macam kau bawa sinar . Masa tu aku frust sejak 4 bulan sebelum kau masuk . Aku masih ingat muka kau masa cikgu suruh kau perkenalkan diri . Kau nampak kekok sangat . Dan masa tu aku ada usik kau . Kau ingat tak ? '
aku kembali tersenyum . Ya , aku masih ingat dia ada usik aku .*FlashBack*
"Nadhierah . Masuklah . " guru kelas baru ku menyuruh aku masuk . Aku tak tau kenapa masa tu aku rasa takut dan memang aku takda mood masa tu . Tiada rasa teruja langsung masuk ke sekolah baru apatah lagi 'kejadian' di sekolah lama masih kuat tersemat di kepala .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...