' It's sweet when someone knows every single detail about you . Not because you constantly remind them , but because they pay attention . '
×× --------------- ××
Aku menggosok-gosok mata perlahan . Dah pukul berapa ni ? Aku melihat jam di dinding . Apa ?! Aku dah lambat gila nak ke sekolah . Kenapa alarm takda bunyi ni ? Handphone aku cari di katil . Ya Allah patutlah alarm tak bunyi . Habis battery do .
Aku cepat-cepat bersiap dan solat . Dah siap aku berlari turun ke bawah , di anak tangga terakhir , aku tersadung kasut siapa tah .
Kedebuk !
"Adoiii ! " jeritku kuat . Rasanya
satu rumah boleh dengar kot .Gila sakit punggung dengan belakang badan . Haish .
" Ha , begitu lah kalau dah kelam kabut . " mama mengomel dari dapur . Papa ketawa . Aku kat ruang tamu ni pun boleh dengar .
" Kenapa mama tak kejut Dhiera ? Dah lambat ni . " aku mengeluh .
" Biasanya bangun sendiri kan ? Lagipun mama sibuk buat breakfast ni ha . "
Aku tidak menjawab lalu terus salam mama dan papa .
" Tak breakfast dulu ? " papa
tanya dengan muka tahan ketawa . macam mana nak breakfast kalau dah lambat gila ni :')Aku cepat ke muka pintu , pakai kasut .
" Assalamualaikum ! " jeritku . Lantaklah jiran dengan sekalipun .
Aku berjalan cepat ke sekolah . Kira-kira enam meter lagi nak sampai . Pagar sekolah sudah tertutup rapat .Tiba-tiba ada bunyi anjing menggonggong . Aku pusing belakang , ada anjing warna hitam tengah kejar . Dengan badan dia yang kotor , lidah yang terkeluar . Bongok betul , bila masa pula ada anjing kat luar kawasan sekolah ni . Memang malang nasib aku di pagi yang tidak seberapa indah ini haihhh .
Aku berlari lintang pukang menuju ke sekolah .
" Pak cik pak cik !! Buka pagar ! Ada anjing ni ha !!! " aku menjerit sambil menolak pagar tu . Cepat-cepak pak guard buka pintu .
Nasib aku sempat masuk sebelum anjing tu sampai . Siiiiikiiiit lagi dia gigit aku huaaaaaaa .
Aku mengambil nafas . Semputtttt .
" Tulis nama . " tiba-tiba ada budak berbaju kurung sekolah warna biru menegur dengan muka poyo lagi kerek . Oh , pengawas . Rasanya budak form 3 atau form 4 .
Aku mengambil buku tebal yang dia hulur . Aku tulis nama dan kelas .
" Kenapa lambat ? " still muka poyo .
" Lambat bangun . " aku apa lagi , buat muka takleh blah lah jugak .
" Kau takda alarm ke apa ? " sekarang dia sudah tersenyum sinis . Takda adab betul budak ni .
" Lupa set . " jawabku tipu . Buat apa nak cerita panjang-panjang kat dia ni .
" Belum tua dah pelupa . " kuajaq ." Kau ni dah kenapa ? " aku maju setapak kehadapannya . Dah aku masih takda mood sebab nasib malang pagi ni hurh . Mukanya berubah gerun sebentar . Tapi senyum sinis nya kembali selepas 3 saat . Aku melihat sekeliling , oh . Dia sorang je pengawas jaga hari ni .
" Dah lah gedik rapat dengan Nufail . "
Laa fans Nufail kecam aku lah ni ?" Mulut jangan kurang ajar dik . Masih junior dah besar kepala . " aku menjeling . Aku nak blah . Nanti aku bergusti pula dengan budak ni .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...