" Just because you're a thrash , doesn't mean you can't do great things . It's call garbage can , not garbage cannot." HA HA HA .
×× -------------------- ××
Tiba-tiba ada orang masuk kelas .Ughh , Nufail ! Adoiii , mesti dia ungkit pasal 'deal' tu ! Haishh ..
Aku buat muka selamba . Lekkk Dhiera .
Aku nampak dia membawa dua bekas polisterin , aku memang boleh agak apa dalam nya , pisang goreng cheese . Dua plastik 'cheesy wedges' . Dua plastik donat coklat . Dua tin F&N strawberry . Macam bukan canteen kan ? Hohoho , untung
sekolah sini . * author tengah mengharapkan ianya berlaku di sekolah sendiri , smks,pleaseeeee . k alaminya dalam mimpi*Perut aku berbunyi lagi sekali . Adoii , memahami lah sikit perut . Pulang sekolah aku isi lah . Aku takda mood nak jalan ke canteen,berbaris lagi . Heih , Nufail ni pun satu . Dah lah beli makan sedap-sedap . Banyak lagi . Takkan lah dia nak makan banyak tu kut .
Dia menarik kerusi di depan meja aku , so kira kami duduk bertentangan lah ni .
" Kau nak apa ? "
"Nah , makan . Takpayah lah nak meratap nasib bagai . Mogok sampai tak nak keluar makan . " dia meletakkan makanan-makanan yang menggiurkan itu atas meja aku . Dia belikan untuk aku ke ni ? Terharu nya pulokk titeww . Hekhekhek .
" Thankyouuu . Kali ni aku mengaku kau baik . Hohoho " aku
terus ambil pisang goreng cheese . Aduhh , sedapnyaaa . Panas-panas lagi , baru digoreng ni . Nufail dah geleng-gelengkan kepala . Dah kenapa budak ni ?" Kau kenapa ? "
"Doa makan mana ? Main sumbat je . " -Nufail . Aduh , malunya . Dia perhatikan aku ke ? Macam mana lah boleh lupa baca ?!
"Hehehe , lupa . " aku membaca doa makan lalu meneruskan 'kerja' yang tertangguh . Kerja k kerja . Makan punya makan . Aku tercekik donat coklat .
"Uhuk uhuk uhuk "
" Clumsy betul lah kau . Gelojoh . Makan perlahan-lahanlah , kau perempuan tau " - Nufail . Sempat lagi membebel budak ni , aku tengah susah bernafas tau . Dia membuka kan tin minuman , bila terbuka aku terus sambar tin tu . Betul-betul dah tak boleh bernafas !
"Hurhhh , lega . " dia menggeleng kepala lagi . Eh , kena sampuk hantu geleng ke apa ? Kita cipta
hantu baru okay .Kami makan dengan senyap . Lepas makan , senyap jugak . Ini awkward heish .
" Emm , pasal deal tu ... "
"Haa,kau ingat jugak rupanya . Aku fikir kau buat-buat lupa . " dia tersenyum sinis .
"Biawak,aku bukan pengecut okay . " aku menjeling tajam . Haa,kan dah keluar nama kembar kau,Nufail .
"Lol Komodo . So,bila start jadi maid aku huh ? See ? Kau yang kalah kan ? " Komodo dia
panggil aku ? Kurengg,punya biawak ! Siap senyum sampai ke telinga lagi ."Hello from the other side ! Kau ploksot ja tu , beza dua markah je pun ! Today lah . Bila lagi . Lagi cepat , lagi bagus . " kannnn . Masa itu emas . Jangan dilengah-lengahkan . Cehwah . Ploksot ? Haaa maksud dia tanya Sabahan ? Eh hahahahaha cousin side mama aku ada yang dari Sabah . That's why tau jugak lah sikit-sikit . Boleh bahhh kalau kau . Haksss .
"Hello . Nah, we start tomorrow .
12 a.m. this midnight . Aku tak nak rugi seminit pun . Kalau start hari ni , kira kau halfday lah tu . Heish , rugi rugi . Ye dok ? " -Nufail . Sambil buat 'puppy face' , kelip-kelip mata berulang kali . Fikir comel lah ? Pergi tanya gayboy,sekian .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...