" Start by doing what's necessary; then do what's possible; and suddenly you are doing the impossible. "
×× ----------------------- ××
Dhiera's P.O.V **
Aku bersiul senang . Whoot , perempuan tak bagus bersiul ! kfine .
"Dasi run run run nan meomchul suga eopseo . Tto run run run nan eojjeol suga eopseo " sekarang dalam perjalanan ke sekolah . Nak dekat dah dengan pagar , dan aku tengah nyanyi lagu 'Run' dari Bts .
Ramai orang tengok aku dengan muka macam tengok orang gila . So what ?! Nyanyi pun salah ? Ini pun tengah tahan diri dari termenari
kat sini . Hari ni aku happy . Kenapa ? Ntah haha . Jalan punya jalan ..Pon Ponn !
Kena hon dengan satu kereta ni . Memalukan ! Dah lah kereta siapa ntah aku tak pernah nampak . Pulang sekolah nanti , memang kereta Porsche warna dark blue*media* kau dah bercap dengan indah . Ala gores sikit ja xD
Kereta tu berhenti di sebelah aku . Dia menurunkan tingkap keretanya .
Ughhhh , Nufail rupanya ! Berapa banyak kereta dia ni ?! Ah , okay baru teringat . Memang banyak , kat gate rumah dia haritu memang bersusun-susun kereta mewah .
"Kau ni kan ?! Buat malu aku je . Nak apa,siot ? "
"Nah maid , bawak ! Tangan aku sakit . Bye ! " dia humban beg dia dekat aku dan terus blah macam tu je. Eh tak , dia sempat lambai tangan dia .
Kejam ! Masa kau humban beg tu guna apa ? Kau pegang stereng kereta tu guna apa ? Kau lambai guna apa ? Kayu ?
Aku mengheret begnya sepanjang perjalan ke kelas . Hohoho kotor ? Koyak ? Aku tak kisah ! Eh , beg Converse tak mudah koyak , kotor ? Haa , memang dah kotor dengan debu lantai . Ada nampak tahi kucing tadi , niat nak bagi kena beg dia dengan tahi tu memang ada tapi aku malas . Kelas aku jugak yang berbau busuk , aku jugakk yang menghidu aroma tu . Eeeeeee !
Aku meletakkan beg Nufail kat atas meja nya dan terus duduk dengan muka monyok .
"Ciannya dia . Kena bawak beg tuan dia . Huhuhu " -Shera .
"Ughh , sakit hati aku . Kelmarin bukan main lembut je cakap dengan aku masa oncall ! " aku menekup mulut ! Aishhh , kena bahan lagi !
"Cehwah . Oncall wuuuu ! " -Miza .
"Phewwit ! "
"Korang ni , bukan nak tanya aku dah sihat ke apa ke . Ni kena sakat . Kejam ! 2 kali 5 dengan Nufail ! " aku buat-buat lap air mata . Aaa air mata halimunan .
"2 kali 5 sama dengan sepuluh . Kau dah datang sekolah macam ni , mestilah sihat . Nak tanya lagi kenapa ? " -Shera .
"Ish yalah yalah ! " aku mendengus . Manja sikit tak boleh !
Aku nampak Nufail kena tahan
oleh Adel and the gang di luar kelas . So aku memang tak boleh dengar perbualan diorang .Diorang cakap punya cakap , Adel tiba-tiba pegang lengan Nufail . Grrr , apa masalah minah ni ? Pegang-pegang anak teruna orang ?! Nufail menepis dengan kasar then tetiba dia nampak aku tengah usha diorang .
Lepastu , Adel and the gang pun tengok aku juga dengan muka tak boleh blah diorang . So sekarang dah boleh buat ' drama tak bersuara ' . Biar aku jadi direktor ! Muahahaha . Tajuk "Cinta Murah Tak Kesampaian " . Haraplah laris di pasaran ! Biarpun kemungkinan besarnya , tidak .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...