" When you find yourself missing someone , that doesn't mean the person belongs in your life . Missing someone is just apart of moving on . "
×× --------------------- ××
" Wei , kau biar betik miza ? Info dari mana kau dapat huh ? Aku takda dengar pun ! " -Shera . Ya lah , Shera ni atlet . Okay tak lah atlet sangat , setakat ikut lompat tinggi tak pernah menang ! HAHAHAHAHA okay my bad . Pernah menang , tempat ketiga . Dua tahun lalu x')
" Miza , fikir logik lah . Sukan lagi dua minggu ? Mustahil . Padang belum penuh lagi , kalau dah musim sukan memang macam sardin . Kat sana lari , kat sini lompat tinggi/jauh/kijang , kat situ lontar peluru, lempar cakera , kat sano rejam lembing , kat sona latih kawad . Kenapa takda lagi ? " amek kau . Perkataan baru aku reka .
" Eish , jangan lah kecam aku . Aku dengar masa aku dalam tandas , ada budak bercerita dengan kawan dia pasal ni . Tah dari kelas mana . Ya tak ya juga , kenapa padang belum penuh lagi ek . " -Miza .
" Kalau betul sukan nak dekat , aku kena buat tempat berlatih lompat tinggi kat rumah aku . Aku tak kira , tahun senior ni lah aku kena menang jugak . At least , naib johan pun jadi lah . Tu si Athirah tu , aku lagi tinggi dari dia do . Sekali dia melompat , macam katak ! Johan 4 kali berturut-turut ! " -Shera . Hm :')
Sebenarnya , aku bukan lah tak reti bersukan ni cuma tak minat , serius memang tak minat .
Masa tahun 1 , bila nak pilih atlet lumba lari,satu persatu kena try lari , aku sengaja melambatkan larian . So that's it . Cikgu tak pilih .
Tapi bila aku lumba lari dengan atlet-atlet masa main sorok-sorok , aku juga lagi laju dari diorang . Diorang nak bagitahu cikgu , aku ni berbakat , tapi aku terus nangis sambil kata ' kalau kau bagitahu cikgu , aku bagitahu papa aku . ' diorang pun tak berani . Yay
Okay , bila darjah lima . Ada cikgu baru , garang gila . Dia yang pilih atlet untuk lompat tinggi . Semua murid WAJIB try lompat . Serius , aku tak nak . Kalau jatuh palang , buat malu ja . So , aku bagi alasan yang aku ni pendek . Tapi dia kata tak mustahil .
Aku pun pergi ke tandas . Aku sanggup sorok kat rumah syaitan ni dari try lompat :') , lepas satu jam takda yang panggil .
Bagus , cikgu lupa aku . Tapi lepas tu , cikgu sendiri yang masuk dalam tandas cari aku . Aku terpaksa keluar , dia tarik aku pergi dewan untuk try lompat . Aku dah redha , aku pun try lompat . Masa lompat aku tutup mata . Bila buka mata balik , palang tak jatuh wei ! Kenapa tak jatuh ?!
Aku disuruh lompat berkali-kali , but still palang tu tak jatuh . So , aku di pilih menjadi atlet lompat tinggi .
Masa latihan , palang tak pernah jatuh , satu atau dua kali sahaja . Tapi bila pertandingan , setiap kali aku lompat ..
PALANG MESTI JATUH . AKU MALU GILA .
Bila masuk tingkatan satu , macam biasa . Aku fail semua , sengaja bagi fail . Kalau lempar cakera pula , aku try ja lempar . Tapi terjauh pula , senior tah siapa tu terus catat nama aku . So aku sengaja tak pernah datang latihan , aku fikir cikgu dah dapat pengganti , rupanya tidak .
Masa hari pertandingan , aku dipanggil oleh cikgu , aku pun pergi berbaris di meja pendaftaran . Bila aku fikir berulang kali masa tu , aku takut gila sampai termenangis masa tu , Kak Fatini , senior form 3 . Terus peluk aku , dia memang baik gila . Jadi dia pergi cari budak lain untuk gantikan aku . Terlepas yay .
Bila tingkatan dua , aku dah betul-betul serik . Bila disuruh try , aku sambil lewa , budak darjah satu lagi kuat lontar itu ini dari aku .
Tapi bila hari pertandingan , nama aku ntah kenapa boleh ada kat lontar peluru , lempar cakera dan yang paling ngeri , 400 meter berpagar . Berpagar gaisss berpagar . Macam mana boleh ada nama aku kat situ . Sampai cikgu panggil guna michrophone , satu padang boleh dengar .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...