" I like being single but at the same time I really want someone I can call mine and post about and buy things for , I want to be able to have someone who will do anything for me and vice versa but I feel like at this age relationships are kinda dangerous , im okay most of the time but sometimes I just really miss having someone . "
×× -------------------- ××
Sekarang rehat . Masa ni lah aku cadang nak bagitahu diorang . Kan memang selalu rehat dengan diorang semua ni . Tapi yang aku tak suka ni , ada Rayyan . Ugh , memang tak mustahil . Kan Rayyan satu kelas dengan budak -budak lelaki ni kecuali Nufail .
Nufail punya muka,okay lawak . Ketat ja . Dia ni , over dari aku pula marahnya hahahaha .
Kami pun makan , lepas dari membeli kat canteen . Rayyan balik-balik melemparkan senyuman dengan aku . Aku cuma buat nampak tak nampak .
Bila masing-masing sibuk makan dan bertukar-tukar cerita ,aku ternampak Nufail makan kek lapis Sarawak . Wuaaaa ! Kalau kat Johor dulu , setiap minggu makan kek lapis , Fatin bawakkan untuk aku dan Rayyan sebab ibu dia,orang Sarawak !
" Nufail , beli kat mana kek lapis tu ? " aku tanya . Rayyan terus merenungku , heh takyah imbas kenangan lalu keh . Aku ja boleh .
" Eh , kat canteen lah . Kau tak nampak ke tadi ? Kata mak cik tu , dia ada jual hari ni je . Sebab owner canteen baru balik dari bercuti kat Sarawak . " original dari Sarawak ?! Omg , confirm sedap ! Kat KL memang lah ada jual , tapi tak sama rasanya . *Hello Sarawakians ! ♥*
" Alaa , aku tak nampak lah tadi . "
" Kau nak ? " Nufail tanya . Aku mengangguk lurus .
" Nah . " Nufail menyuap kek lapis ke mulutku . Nak tak nak , aku pun buka mulut . Gila sedap ! Rasa nak nangis pun ada . K over
Tiba-tiba Rayyan mendengus kasar . Eh ?
" Kau kenapa , Rayyan ? " -Azim .
" Huh , tah . Panas semacam tiba-tiba . " -Rayyan . Err
Aku tengok Firash , dia yang tadi sibuk bercerita dengan Firdad , sekarang sedang diam membisu .
Em , awkward . Miza dan Shera pula tengah tahan ketawa . Ala , tengok muka pun tahu .
" Hahaha , lain kali kau angkut sekali aircond kat rumah kau ke sana ke mari . Tak lah tiba-tiba mendengus macam orang... " -Nufail kata dengan sinis . Aku boleh nampak rahang Rayyan sudah bergerak-gerak . Aish , diorang ni .
" Eh eh jap . Aku ada benda nak cakap ni . Abang Iwan aku nak belanja kita makan esok ! " aku terus mencelah . Aku dah boleh bayangkan apa yang jadi kalau Nufail meneruskan ayatnya tadi .
" Abang kau yang handsome gila tu ?!" -Miza .
" Yang iras-iras Fattah Amin tu ?! " -Shera .
" Ehem ehem ! " -Firdad .
" Air aku mana ? Tekak aku pun tiba-tiba sakit lah . " - Azim . Ala diorang ni , jealous lah tu .
Shera dan Miza cuma tersengih wangi . Wangi ya , bukan busuk . Kawan aku semua wangi . Shera yang aku hadiahkan perfume ' Someday ' . Miza yang aku hadiahkan perfume ' Girlfriend ' . Dua-dua tu perfume ... Inspired by ; Justin Bieber !
Nak tak nak , aku paksa diorang guna hari-hari . HAHAHAHAHAHAHAHA aku pula guna perfume ' The Key ' . Jb punya gak . Yayy Muahahahaha . *writer ada 'someday summer edition' ja . Sob sob :') *
" Ya lah . Abang aku ada sorang je kan . Kat kedai mana eh ? Aku lupa tanya lah . Nanti aku bagitahu . "
" Kat Domino's Pizza . Abang Iwan dah bagitahu aku semalam . " -Nufail .
" Ceh , kau rapat dengan bro dia , Nufail ? " - Firdad . Nufail mengangguk bangga . Woi , yang nak bangga kenapa ? Dia mengangguk macam dia bangga rapat dengan Fattah Amin !
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...