TDD - 17 ♡

9.5K 478 36
                                    

' If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit , you'll be a winner . The price of victory is high but so are the rewards '

×× --------------------- ××

Dhiera's P.O.V **

Aku baru sampai sekolah , Nufail dah ada kat tempat duduk dia .

" Na na na ! Kerja rumah tak siap ! Rilek ah , kena denda duduk depan bilik pengetua je !!! Muahahahahahaha " aku ketawa dengan galaknya .

" Eleh , tak takut pun ! Best apa duduk depan bilik pengetua . Boleh skip P&P , ajak pengetua pergi kantin ke , makan-makan . " dengan bangganya dia cakap . Eleh , aku tau lah dia kira geng keras jugaklah dengan pengetua . Asal jumpa , ketawa-ketawa . Perghh ..

" Euw , bangga nya . " aku terus pusing depan . Cikgu dah datang .

********

" Sila hantar kerja rumah yang saya berikan kepada kamu kelmarin , saya semak . Siapa tak siap , kamu tahu kan apa denda yang saya akan berikan ? " - Cikgu Elias .

Semua pelajar berpusu-pusu menghantar buku mereka ke meja guru di bahagian depan kelas .

Nufail tak siap . Sebab siapa ? Sebab aku ? Haish , rasa bersalah pulak . Ugh , Dhiera ! Kenapa kau tak siapkan semalam , kan dia kena denda nanti !

Bila aku pusing belakang untuk tengok keadaan Nufail . Eh , takda ? Mana dia pergi ?

Dia dah berbaris ?! Dengan buku latihan ?! Takkan dia nak bagi buku dengan kerja rumah yang tak siap kot ? Lagi teruk dia kena nanti .

" Wei , apasal kau hantar buku do ? Kau kan tak siap ? Tak payah lah hantar . Kau kelentong je cikgu , kata buku kau tertinggal . Bernas sikit idea . " Kami di barisan paling belakang .

"Kau nak tengok magik tak ? " dia berkata dengan serius .

" Magik apa ? "

" Jeng jeng jeng " dia menyelak helaian bukunya yang penuh dengan nota sejarah . Lengkap !

"Wei bukan kau tak siap ke ? "

" Eh ni dah siap pun . Kau fikirlah sendiri bye " -Nufail . Dah sampai giliran untuk cikgu menyemak
buku dia . Aku mengambil masa 10 saat untuk mencerna kata-katanya ..

Patutlah dia suruh aku tidur awal , rupanya dia dah siapkan semalam ! Kuang hajo .

'Pakk ! ' aku memukul belakang badannya dengan kuat . Geram betul lah !

" Aduhhh ! Sakitlah , ngek ! "

" Nadhierah , kenapa pukul Nufail ni ? Korang bergaduh ke ? " - Cikgu Elias . Gulpp , aku pukul masa cikgu semak buku dia .

" Eh , cikgu . Err , ada something kat belakang dia tadi . Saya fikirkan tebuan ke apa , jadi saya pukul lah terus . Tindakan refleks , hehehe . " aku menipu . tipu sunat ! biarpun tiada istilah tipu sunat lol

" Laa , yeke ? Bahaya betul , jadi mana tebuan tadi ? " -Cikgu Elias .

" Eh , dah terbang cikgu . Dia sempat terbang sebelum saya pukul tadi . "
Nufail cuma menggumam . Ntah apa yang digumamnya . Tak puasa hati lah tu .

" hm , betul ke ni ? Korang tak begaduh ? " ala cikgu ni banyak tanya betul lah .

" Betul cikgu . Takkan lah kitorang bergaduh . Saya sayang dia ni . Kan Nufail ? Hohoho " hantamm je lah .

" sayang ? " - cikgu Elias .

" Aaa errr em . Ss..aayangg sebagai kawan lah cikgu . " jawabku gagap . shit . Confirm muka aku tengah merah menahan malu . Tula , tak fikir dulu sebelum cakap . Nufail cuma senyum lebar . giloooo~

Tersuka Dalam DiamWhere stories live. Discover now