' Stop hating yourself for everything you aren't and start love yourself for everything you already are '
×× ------------------ ××
Sudah seminggu berlalu . Nufail tetap sama . Tak layan aku . Kalau geng kitorang berkumpul pun , dia lebih banyak berdiam diri , buat aku tak wujud . Tapi kadang-kadang , dia tenung aku . Fikir aku tak sedar ? hohoho .
Dah bermacam-macam cara aku guna , nak pujuk dia . Satu pun tak berhasil . Bila aku try nak bercakap dengan dia , dia tak layan , dia cuba nak lari . Bila message , intro chat wechat dia tak rep . Intro kat whatsapp , dapat bluetick . Faham tak feel
aku cemana huh :')So dua hari yang lalu aku letak surat kat laci dia , supaya dia nampak effort aku untuk pujuk dia tu cemana en . Aku ada ja menyorok kat luar kelas , nak tengok reaksi dia macam mana bila nampak surat tu . Dia tak baca pun surat tu , hatta buka sampul pun tidak ! Padahal aku letak nama aku besar-besar kat sampul tu . Dia terus pergi buang kat tong sampah .
Kalau peminat dia hantar , siap terus baca then tak buang kat tong sampah pun . Dia bawak pulang rumah . Nak jaga hati diorang katanya , patutlah peminat tak lari pergh . Jadi hati aku dia tak nak jaga ? * muka pasrah *
Aku taktau nak buat apa dah , macam nak fed up . Marah betul nampaknya . Ya lah , siapa tak marah kalau kena tuduh kan . Haish , rasa macam bodoh sangat pula diri ini aih aihhhh . Aku tahan diri ja bila terjumpa dengan si Adel tu . Aku rasa nak cekik cekik ja ughhh . Ayam betul lah budak bertiga tu ! Yang junior-junior tu pula , aku tak jumpa sampai sekarang ! Mungkin diorang nampak aku , diorang terus lari . Takpa , esok jugak aku cari ! Aku round satu sekolah , check setiap kelas .
Miza ngan Shera asyik-asyik perli aku . Hari-hari . Ya lah , aku tau lah aku salah . Tapi .. Tapi .. Jangan lah sampai camni hmmmmm . Member sendiri kot yang bash habis .
Aku nak settle esok juga ! Pasal Adel tu , aku nak discuss dulu dengan Nufail dengan Rayyan . Tu pun kalau Nufail dah tak marah lah . Nak buat cemana lagi eh untuk pujuk Nufail . Aaaa fail !
Fikir Dhiera fikirrrr !!
Bagi bunga ? Uisss dia bukan perempuan euw . Em at least chocolate okay sikit . Nufail gila chocolate . Kalau peminat dia bagi choc , apa lagi . Dia share ngan kitorang , makan ramai-ramai . Nikmat tak terkata . Kadang-kadang rasa beruntung kawan ngan Nufail ni , apa dia dapat dia share HAHAHAHA. Lagipun jarang jumpa lelaki suka makan choc , ramai memang ramai tapi kebanyakan perempuan kan ?
Sekarang dah jam 8 malam . Ugh
siapa nak hantar ni . Abang Iwan kan takda . Nak minta hantar dengan mama , mama baru ja pulang lepas pergi rumah siapa tah tadi tu . Papa baru pulang kerja . Kalau minta tolong hantarkan , rasa diri ni kerja menyusahkan ja .Haih , terpaksa lah pergi sorang-sorang . Mall terdekat pun cukup lah . Aku cepat-cepat menukar baju yang lebih sesuai . Tudung bawal cukuplah . Aku pergi ke bilik mama dan papa . Dua-dua sedang beristirahat . Kan dah cakap , diorang penat .
" Ma , pa . Dhiera nak pergi market jap boleh ? Nak beli barang . Urgent ! Boleh ? " aku separuh merayu .
" Boleh . Jom , papa hantar . Jap eh nak tukar baju . " papa mula bangkit dari katil .
" Eh pa . Takpayah lah . Dhiera kejap ja pun . Papa rehat ja . Please , Dhiera pergi sorang-sorang . "
" Betul ni ? Boleh ke pergi sorang-sorang ? "-papa .
" Tak takut ke ? Nanti ada apa-apa ."
" In shaa Allah , Dhiera boleh jaga
diri . Kejapp jaaaa . " aku merayu lagi . Demi Nufail ! Buuuu , acah sweet pula .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Roman pour AdolescentsBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...