' Your happiness is what truly matters most . Do what you have to do in order to be happy . '
×× ------------- ××
Nufail's P.O.V **
Aku menggaru kepala yang tidak gatal .
Aku stuck diantara diorang ni .
Blur aku jadinya .
Dhiera yang riak mukanya berubah bila tengok Lia tadi .
Lia yang seakan-akan kenal dengan Dhiera .
Lia yang jelas jelas kenal dengan Rayyan .
Okay , aku dah tertinggal apa ni sia ?
Dhiera berjalan dengan cepat ke arah lif dan Lia berlari ke arah Rayyan . Ugh so aku pilih untuk kejar Dhiera . Nak kejar Lia pergi tempat Rayyan buat apa . Lantak diorang lah
" Weh Dhiera . Tunggu lah weh . Wehh aduh duh . " pintu lif yang hampir tertutup tapi sempat aku aku tahan . Jari aku sikit lagi tersepit pergh
Dhiera menahan senyum ." Sampai hati tinggalkan aku . Kenapa ni ? " tanyaku prihatin .
" Maaf maaf . Hati belum sampai lagi . " eleh eleh
" Belum sampai lagi ? Ha nanti sampai lah . Yang baik biasanya
datang lambat . "" Apa kaitan ? " dia mengangkat sebelah keningnya .
" ha'ah lah . Jodoh terbaik datang lambat . " dia tertawa kecil .
Ini juga antara sebab yang buat aku senang dengan sikap dia .
Mood dia senang berubah .
Sekejap ja nak buat dia senyum .
Aku tau ada yang tak kena tadi , tapi dia tak nak bagitau . Dhiera memang macam ni .
Berahsia sangat .
Pintu lift terbuka . Kami berdua keluar dari lift
.
" Aku hantar balik ? " pelawaku ." Bukan kau memang driver aku ke ? " dia tersenyum kecil .
" As you wish , pretty . " Dhiera buat gaya nak muntah tapi muka merah .
Belak pula aku , sudah cair nda mengaku hahahahahahaha . Kami bejalan pegi tempat parking . *sabah language :( haha *
" Dhiera dhiera . Nak cover macam mana pun , aku tetap tau . Mesti ada benda yang tak kena sekarang ni kan ? Kau kenal dengan Lia kan ? " kami memasuki kereta .
" Ha ? Ma..mana ada . Lia siapa ? "
" Lia . I mean Nadhrah Adila . We called her Lia . "
" Err , takda lah . Okay je . "
" Lia macam kenal kau and dia semestinya kenal Rayyan . Dah dia terjerit jerit kat sana tadi , buat malu ja . "
" Aku tak kenal dia , mungkin dia kenal aku . " Dhiera masih lagi mau berselindung .
" Cerita lah . Aku tau kau cerita sikit ja pasal kau dengan Rayyan haritu . Lia mesti ada kena mengena dengan past korang kan ? "
Tiba-tiba handphone Dhiera berdering menandakan ada orang call . Dia melihat screen handphone .
" Malas lah nak jawab . " dia menghalakan screen handphonenya ke arah ku . Kereta ni belum gerak pun , tapi enjin hidup .
Rayyan call .
" Kau malas ? Meh sini biar aku yang jawab . " aku terus merampas hp dari tangannya .
" ha , hello ? " aku terus intro , biar dia terkejut kenapa tiba-tiba suara Dhiera tukar jadi garau lol .
YOU ARE READING
Tersuka Dalam Diam
Teen FictionBila hati tertutup rapat, tiba-tiba ada orang mengetuk, orang yang dulunya menyakitkan hati tapi lama kelamaan menyenangkan. Tak nak buka, tapi last last ... Ia terbuka dengan rela hatinya. Ehh, datang pula orang yang membuat hati itu tertutup rapat...